Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp fra Sverige


LindaM

Recommended Posts

Hei!

hvis jeg hadde fått meg en valp fra sverige, da er det jeg som må om reg. valpen til nkk og ikke skk, eller gjør oppdretter dette for meg?

og hvor mye koster det? det står sikkert om det på nkk sin side, men spør dere samtidig som jeg leter, så det kanskje kan gå litt fortere^^

takk for alle svar som eventuellt kommer :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nærmere 4 uker før Callaway var registrert, enda jeg hadde betalt på forhånd og lagt ved kvittering.

Var vel heldig jeg da. Sendte inn stamtavlen fikk giro tilbake et par dager senere, betalte, og et par dager senere så var ny stamtavle i posten :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det var vel ikke du som skulle ha Staffordshire Bull Terrier? Isåfall er det litt ekstra med omregistrering.

Men selv da er det ganske enkelt.

Det må tas en blodprøve i Sverige som sendes inn sammen skjema fra NKK sine websider til veterinærhøyskolen. (MÅ sendes av veterinæren i Sverige!)

Så legger man ved sin kopi av dette skjemaet med resten av papirene, og sender det til NKK.

Meget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg var i samme situasjon :ahappy:

Jeg fikk en dvergdachs fra sverige i 2007 :hyper:

Og alt er egentlig ganske enkelt.. Jeg sendte stamtavle og SKK papirer til NKK.

Det tok tre uker før jeg fikk regningen, og rundt 1-2 uker før jeg fikk beskjed

om at min lille svenske var blitt norsk :D Vi fikk hjelp av noen som har hentet

hunder fra ungarn, og sverige :) Så de visste ganske mye ;)

Ps. Det her var min første hund, og jeg er ikke sikker på om du må ha blodprøve eler ekstra

papirer, men det er ganske enkelt med dachs... Dachs betyr Flachs x)

Lykke til :P

//Henriette & Zorro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

ser jo at du har fått svar fra før, og at de kanskje er til litt mer hjelp enn meg...? :rolleyes:

det oppdretteren i sverige gjør, er å chip merke valpen og å registrere den i sverige. senere, når den er din, altså bor hjemme hos deg, da kan du omregistrere den til norge. jeg kan ikke så mye om omregistrering, men jeg vet iallefall at oppdretteren registrerer den i skk også må du omregistrere den selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har omregistrert valpen min fra SKK til NKK, og fikk stamtavlen i posten for noen dager siden.

Men det er et par skrivefeil i noen av navnene, blant annet i kennelnavnet, som jo gjør at hans navn blir feil.

De har slengt på en bokstav ekstra..

Er det noe jeg skal bry meg om?

Bør jeg be de om å rette det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omregistrert valpen min fra SKK til NKK, og fikk stamtavlen i posten for noen dager siden.

Men det er et par skrivefeil i noen av navnene, blant annet i kennelnavnet, som jo gjør at hans navn blir feil.

De har slengt på en bokstav ekstra..

Er det noe jeg skal bry meg om?

Bør jeg be de om å rette det opp?

Jeg ville bedt dem om å rette det opp. Ellers kan det bli feil hvis man skal søke etter han i en database f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man omregistrere chip'en (i sitt eget navn) før man kan sende inn stamtavle og kjøpsavtale? (jeg er litt sent ute egentlig) :cool:

Vel, jeg sendte stamtavle og kjøpsavtale før jeg gjorde noe med chipen. Var hos veterinæren for en ukes tid siden, og hun fylte da ut skjema for endring av chipnummer, og det skulle sendes til dyreidentitet samme dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...