Gå til innhold
Hundesonen.no

Finsk lapphund.


LindaM

Recommended Posts

Hei, Hei :)

Jeg er blitt veldig forelsket i Finsk Lapphund.

Jeg trenger litt hjelp til å finne en oppdretter som har valper, eller får om ikke så veldig lenge... (helst som har nå)

Vel, det største kravet er vel at foreldrene har godt lynne, at de er gode og friske og at jeg liker utseendet på dem (utifra rasestandaren).

Fargen er ikke noe jeg bryr meg noe særlig om, for jeg synes det er veldig mye viktigere med et godt lynne og at valpen er generelt frisk, og svarer til rasestandaren.

Har titten mye på oppdrettere(på nettet vel og merke.) både i Norge og Sverige.

For en vakker hund! :)

Jeg kontaktet kennel Mallalasse, men der var alle valpene allerede bokket...

Jeg skal ha en tispe :)

Noen som kan hjelpe meg^^?

Linda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er garantert flere kenneler i Sverige som har tisper. Tispene her i Norge blir fort bortbestillt. Noen kenneler du kan kontakte:

www.fjelldronningen.com

www.schanderulven.com - min hund sin oppdretter & fantastisk flink. :)

www.lappehiet.net

www.articpro.net

www.lappejenta.com

Det er norske kenneler, men som sagt ganske mange flere kull i Sverige. :) Se på www.slk.nu det er svensk lapphund klubb sine sider og der står det om kull som blir født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpeformidleren er i hvertfall syk fortiden så det blir ikke noe særlig oppdateringer på det området nå. :) Dessuten er det ikke så alt for mange kull her i Norge og har ikke hørt om så mange planer nå. Men muligens skal øyerfjellets kennel ha noe valper nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! de er født på samme dag, i samme måned som meg :)

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor de bor? Finner det ikke jeg :)

grunner til at jeg vil ha tispe:

1. Vil ha muligheten til å ha valper på henne.

2. Orker ikke masse markering(vet at noen tisper markerer vel så mye, men ser ikke på løpetiden som et problem..)

3. har aldri tenkt at jeg skal ha hanne... ikke først i allefall :) så det ble liksom bare til at jeg skulle ha tispe ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i kontakt med fjällfarmens selv for en (god) tid tilbake, men fant ut det var alt for vanskelig å komme seg ned dit, og så opp igjen. Virker som relativt seriøse folk, selv om de har VELDIG mange kull (??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi mailet en del frem og tilbake i dag.

ja, de virker veldig serriøse.. nesten litt for serriøse :lol: men det er jo veldig fint at de er det da :)

Jeg har bare snakket med Winnie som hun heter, og ikke ole.

Men hun virker possitiv :P Har jo fått masse info.

Noe av infoen var at de plukket ut valp til dem de tror passer til hver enkelt valp.

Hun sa at hun la e-postene vi har sendt i en mappe, så hun visste hva vi hadde snakket om..

men altså.. jeg blir litt forvirret.. det sto at de velger ut valpekjøpere når valpene er 6-7 uker gamle.. og de er lev. klare 06. juli! det vil si at de er 7 uker til helgen...

og det hun skrev i den forrige mailen var(har kopiert det fra mailen): Okey Linda – jag samlar ditt mail till en mapp dit jag lägger alla våra mail, så vet jag vad vi har talat om. – Winnie : o ))

Ja, jeg er ganske forvirret...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi mailet en del frem og tilbake i dag.

ja, de virker veldig serriøse.. nesten litt for serriøse :lol: men det er jo veldig fint at de er det da :P

Jeg har bare snakket med Winnie som hun heter, og ikke ole.

Men hun virker possitiv :) Har jo fått masse info.

Noe av infoen var at de plukket ut valp til dem de tror passer til hver enkelt valp.

Hun sa at hun la e-postene vi har sendt i en mappe, så hun visste hva vi hadde snakket om..

men altså.. jeg blir litt forvirret.. det sto at de velger ut valpekjøpere når valpene er 6-7 uker gamle.. og de er lev. klare 06. juli! det vil si at de er 7 uker til helgen...

og det hun skrev i den forrige mailen var(har kopiert det fra mailen): Okey Linda – jag samlar ditt mail till en mapp dit jag lägger alla våra mail, så vet jag vad vi har talat om. – Winnie : o ))

Ja, jeg er ganske forvirret...... :P

Neida, bare la det gå som det går :lol:

Jeg og følte det slik når jeg mailet med oppdrettere, at det gikk frem og tilbake og masse babbl :)

Det kan jo ikke være så lett å velge valpekjøperene sine, og da får du vel svar da etter helgen :P

Du må bare ta det som det kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...