Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger noen trøstende ord!


Zoey

Recommended Posts

Hvordan vet du at hun oppfører seg sånn hele tida mens du er borte? Min lundehund piper og bjeffer om jeg er utenfor huset og hun er inne, men det virker ikke som hun oppfører seg sånn når jeg forlater huset - da er det akkurat som hun skjønner at det ikke nytter, og hun roer seg ned. Kanskje du skulle forsøke å filme henne mens du er borte ei stund - kanskje det vil roe *deg* ned? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at hun oppfører seg sånn hele tida mens du er borte? Min lundehund piper og bjeffer om jeg er utenfor huset og hun er inne, men det virker ikke som hun oppfører seg sånn når jeg forlater huset - da er det akkurat som hun skjønner at det ikke nytter, og hun roer seg ned. Kanskje du skulle forsøke å filme henne mens du er borte ei stund - kanskje det vil roe *deg* ned? ;-)

Jeg har filmet henne, det er derfor jeg vet at hun er sånn..

Hun har ikke brydd seg så lenge jeg er i huset, (eksempel i dusjen, og stenger henne ute, da går hun bare å legger seg) Men da har hun jo også "hatt kontroll" på meg..

Derfor jeg tenker det er en ide å bare være på kjøkkenet, for da har hun ikke kontroll på hvor jeg er hele tia..! Høres det smart ut tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DING DING DING DING DING!!!

Dagens store (kremt.. for meg i hvertfall... :) ) På morgenen i dag, da jeg skulle ut å slippe ut hestedyra, så tenkte jeg: "hmm.. nå kan pelsedyra være inne" Dermed spiste jeg frokosten min, lufta dyra (passer på en pincher-pine) OG SÅ....: Putta jeg pincher-pina i buret, tok på meg kyniskmaska og gikk! Rett ut døra, og borte var jeg!

Filma de, og etter først 7 min la zoey seg i sofae, men spratt opp igjen da vi kom forbi med hester (men begynte ikke å stresse) Og så vandra hu litt igjen, for så etter ca 16 min å legge seg i sofaen og "sove" til jeg kom tilbake! (var borte ca 20 min) Får jo legge til at hun ikke brydde seg om Pincher-pina, som prøvde å manipulere buret åpent med stemmen.. (hu roa seg også da)

SÅ: Solen skinner, Jobben er herlig, og Dagen er REDDET!! :)

vil bare si tusen takk til IW, som fikk meg til å inse at jeg er en sopp! *klikk*

haha!!

Jippi!! nå skal jeg ut å gnikke på flere hester! trallalalala!

:):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Lurt å filme! Da vet du at det bare er "tull". Hunden piper fordi hun ikke vil at du skal gå, men hun er ikke redd eller noe sånt. Hun har bare lært at "piper jeg bare høyt og lenge nok, SÅ kommer de inn til meg!"

Lykke til vidre! Nå VET du at hunden din kan være alene hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff...

Nå er jeg nesten enda mer frustrert..

Trodde det gikk bra for henne å være alene nå, har vært borte fra henne noen ganger.. har vært litt piping, og pistring.

Jeg har også latt henne være alene mens jeg har dusjet ol, Hun har da noen ganger fremdeles ligget i sofaen når jeg tilbake..

Men nå har jeg vært borte i en halvtime, hun var sliten og god, og jeg dro med god samvittighet.. Og ventet en sofaliggende hund da jeg kom tilbake.. Men det som møtte meg var hyl og skrik som hørtes ut i gården!

Er så lei meg at jeg sitter her å griner! :)

Har filmet henne, og pipingen har gått over til uling og av og til bjeffing.. Hun ble stille etter ca 10 min, og la seg på sofaen litt, for så å begynne å pipe igjen (mens hun lå på sofaen) For så å stresse seg opp igjen, og pipe/ule og gå rundt til jeg kom hjem igjen..! La seg en gang ved døra, men vandret videre raskt etter.. Hu har også stått oppå stuebordet og pipi..

Hva f...* skal jeg gjøre nå?? :)

Se for meg de værste situasjoner når jeg skal flytte i år..? BUHUUU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har filmet henne, og pipingen har gått over til uling og av og til bjeffing.. Hun ble stille etter ca 10 min, og la seg på sofaen litt, for så å begynne å pipe igjen (mens hun lå på sofaen) For så å stresse seg opp igjen, og pipe/ule og gå rundt til jeg kom hjem igjen..! La seg en gang ved døra, men vandret videre raskt etter.. Hu har også stått oppå stuebordet og pipi..

Hva f...* skal jeg gjøre nå?? :)

Se for meg de værste situasjoner når jeg skal flytte i år..? BUHUUU!

Det kommer alltid tilbakefall. En halvtime er ikke særlig lenge. Jeg har opplevd flere hunden som bjeffer og hyler i ett sett i MINST 4 timer (hunder jeg passer innimellom), men etter noen dager går det over - delvis fordi de har mistet stemmen, men de gir seg helt etter en stund uansett. Det som er viktig tror jeg er at du IKKE går inn mens hunden hyler. Når du hørte hunden ute i gården skulle du snudd og dratt et eller annet sted og kommet tilbake etter 2-4 timer. Gjør det dette flere ganger slik at hunden erfarer at det ikke går an å rope etter deg, vil hun slutte. Det kan jeg så og si garantere deg.

Jeg passer 20-25 forskjellige hunder hver sommer i hvertfall 8 av de hyler maaaange timer sammenhengende ("hjemmelengsel"), men faktisk har jeg aldri opplevd at de ikke gir seg etter noen dager. (værste tilfellet varte vel i 10-11 dager, men det går vanligvis ikke mer enn 2 dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid tilbakefall. En halvtime er ikke særlig lenge. Jeg har opplevd flere hunden som bjeffer og hyler i ett sett i MINST 4 timer (hunder jeg passer innimellom), men etter noen dager går det over - delvis fordi de har mistet stemmen, men de gir seg helt etter en stund uansett. Det som er viktig tror jeg er at du IKKE går inn mens hunden hyler. Når du hørte hunden ute i gården skulle du snudd og dratt et eller annet sted og kommet tilbake etter 2-4 timer. Gjør det dette flere ganger slik at hunden erfarer at det ikke går an å rope etter deg, vil hun slutte. Det kan jeg så og si garantere deg.

Jeg passer 20-25 forskjellige hunder hver sommer i hvertfall 8 av de hyler maaaange timer sammenhengende ("hjemmelengsel"), men faktisk har jeg aldri opplevd at de ikke gir seg etter noen dager. (værste tilfellet varte vel i 10-11 dager, men det går vanligvis ikke mer enn 2 dager).

Jeg venter alltid med å gå inn til hun har holdt kjeft litt.. Men skal jeg liksom bare dra?, og bli borte mange timer? Hva om hun fremdeles hyler da jeg kommer tilbake da? Kan jo ikke bo i telt i hagen lixom.. :) hehe..

Men jeg skal virkelig prøve det.. Bare gi f.. og la henne holde på, og bre fortsette å dra fra henne..

Problemet er bare at jeg skjelden er borte mer enn 1-3 timer av gangen, med mindre det er noe spesielt.. Er dette lenge nok, eller må jeg ta en "road trip" til oslo eller noe?

Jeg er sessiøst desperat jeg, så hadde gladelig kjørt til trondheim om det måtte til..!

takker forresten masse for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ha henne alene sammen med en annen hund? Hvis det funker så er muligens en whippet til løsningen...Det er jo heller ikke "naturlig" å bare ha èn mynde... :-)

Hun har vært sammen med en pincher.. men den har vært i bur, og hun oppfører seg egentlig ikke så mye anderledes.. (var ekstrem i går da)

Skal jo ha en whippet til med tid og stunder, eventuelt kull på zoey, Men kan liksom ikke skaffe meg en valp nå, bare fordi hun ikke liker å være alene..! Det blir liksom litt feil synes jeg.. Hvertfall med tanke på at jeg akkurat nå har mer enn nok med en hund..!

Meeeen: liker tankegangen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi altså på lang løpetur, for så å koble opp webcam, og videosamtale på msn, for å se hvor lenge hun holder ut pipingen sin!

Så dette blir en grusom kveld for oss begge tror jeg.. Forhåpentligvis vil det fungere da.. :lol:

Jepp jepp..! sånn går det når man tror bikkja er er porselen og aspeløv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...