Gå til innhold
Hundesonen.no

Hull i ørene igjen?


SFX

Recommended Posts

Jeg har hatt hull i ørene før, men av diverse årsaker ikke brukt øredobber de siste årene (smykkeskrinet forsvant midlertidig i et flyttelass...). Nå har jeg lyst til å bruke det igjen, men det har jo begynt å gro sammen. For cirka to år siden klarte jeg å presse inn et par dobber, etter laaang tids opphold. Det blødde litt og gjorde grusomt vondt, men jeg kom gjennom øret. Nå klarer jeg det fankern ikke, og jeg har kjøpt nye øredobber til lørdagens fest... :-(

Tips? Kan jeg få de stukket opp igjen hos en frisør? Eller må det gro helt igjen, før det kan lages nye hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine grodde delvis igjen og jeg fikk ikke inn øredobber, da var det bare å ta nye hull hos frisør på akkurat samme stedet som de gamle hullene. Ikkeno problem. Nå bruker jeg øredobber svært sjelden og sporadisk, men det er aldri noe problem å få dem inn når jeg først bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok hull i ørene da jeg var 12 år tror jeg.. Men de grodde igjen siden jeg aldri brukte øredobber.. Tok hull 2år senere ca. men bruker det forstatt ikke xD Men tok på meg sånne store ringer for ikke så lenge siden da jeg skulle i bursdag eller no så tror ikke de har grodd igjen..enda xF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kuriositet - mine grodde også igjen til slutt, men veldig veldig lenge kunne jeg bare strekke på øreflippen og treffe det gamle hullet fra riktig vinkel også gikk det fint. Jeg tok nye hull i høst, og da måtte jeg ha i de øredobbene de skøt inn i en måned. Så hvis du trenger hull i ørene til lørdag er det fare for at du ikke får brukt de du har kjøpt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg prøvde nå med noen som har litt butt tupp, så kanskje strekking, riktig vinkel og spissere spiss kan ordne biffen. For jeg har jo fått til å presse meg gjennom før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg prøvde nå med noen som har litt butt tupp, så kanskje strekking, riktig vinkel og spissere spiss kan ordne biffen. For jeg har jo fått til å presse meg gjennom før...

Prøv istedenfor å presse å vri litt, hvis du finner riktig "spor" kan det hende du ikke behøver å lage nytt hull, og i verste fall er huden tynnere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten frisører er fratatt autorisasjonen til å ta hull i ørene, så man må ta det hos et piercingstudio. Vet ikke om det er bare rykter, men det er sikkert greit å sjekke opp før en bestiller en eventuell time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er bare bra å ta opp igjen et hull såpass tidlig. Piercingstudioet ba meg vente minst 1 år etter at hullet var grodd igjen med å ta det opp igjen. Jeg husker ikke grunnen, men det var visst ikke helt heldig å stikke på nytt såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. grodde de virkelig igjen så fort ?

Jeg har ikke brukt øredobber på 5-6år, og jeg får fremdeles øredobb igjennom ( måtte testes ut :) )

Jeg har også hatt hull i nesen, som jeg tok ut i begynnelsen av sist skoleår, og det har enda ikke grodd..

Den i lippen derimot, tok vel .... 4 timer :) og nå ANGRER jeg :)

Men tror bare det er å presse igjennom, hvis du ikke er av den "pysete" typen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine grodde også igjen, men det er bare å dra til frisøren og ta nye i ca samme hullene :) Mine gror forøvrig igjen hele tiden, så med jevne mellomrom må jeg drive å ta springfart med øredobbene :)

Ja, samme her. Har fantastisk grokjøtt tydeligvis, for det gror igjen bare jeg ser litt hardt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg skjønner at jeg må da være en spesiell rase.. Tok hull i ørene som 6 åring, brukte øredobber kun kort tid pga allergi, men har fortsatt (over 25 år senere) fortsatt hull i ørene.. Jeg hadde gått til et piercingstudio og fått det stukket opp igjen i stedet for frisør. Jeg syns det virker som det er mer hygienisk og "proffe" folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig pinglepyse når det kommer til smerter, men jeg har kommet meg litt lenger inn i øret i løpet av dagen... :-( Jeg kjenner tuppen på dobben gjennom øreskinnet, så jeg må jo snart være der. Men det er vondt... Hva gjør man ikke for å være gjennomført på en fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare kjørt på! Mine hull pleier å vokse igjen på baksiden, da er det bare å lirke øredobben så langt inn i hullet som mulig, og så bare pushe på. Bare rens den med pyrisept før du stikker. Det gjør vel ikke noe vondere hjemme enn hos frisøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mine hull selv med en øredobb da jeg TOK dem jeg.... :) Tålte ikke de de skjøt inn, så jeg tok en spiss øredobb og stakk meg vei selv... Nå har jeg 3 hull i et øre og 1 i det andre som er åpne med litt hjelp iallefall :)

Hjelpes!! Du må være sprø :) Du må ha en virkelig høy smerteterskel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare kjørt på! Mine hull pleier å vokse igjen på baksiden, da er det bare å lirke øredobben så langt inn i hullet som mulig, og så bare pushe på. Bare rens den med pyrisept før du stikker. Det gjør vel ikke noe vondere hjemme enn hos frisøren?

Jo...

Det GJØR mer vondt å presse dem åpne med en butt øredobb og litt muskelstyrke, enn med en pistol som skyter fort gjennom. Også vil jo jeg stoppe når det gjør for vondt, mens frisøren/piercingpersonen ikke tar slike hensyn... :blink: Jaja, får prøve videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går hvis man bare vil det nok :lol:

skriver under på den!

Værste jeg har vært med på er når piercingen i tungen begynnte og gro etter en time hos tannlegen og jeg var fast bestemmt på at hvis jeg hadde tynt meg gjennom å ta hullet, så skulle det varfall ikke få gro igjen!

Må bare tilføye at det gjorde *veeeldig* vont og ta i nesen, og dette er absolutt ikke en plass jeg hadde drylt gjennom en dobbe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo...

Det GJØR mer vondt å presse dem åpne med en butt øredobb og litt muskelstyrke, enn med en pistol som skyter fort gjennom. Også vil jo jeg stoppe når det gjør for vondt, mens frisøren/piercingpersonen ikke tar slike hensyn... :blink: Jaja, får prøve videre...

Men hvis det bare har grodd igjen på baksiden? Da er det jo bare en tynn hudflik? Du må bare gjøre det så fort at du ikke rekker å kjenne det gjør vondt. Blir mye værre hvis du bruker lang tid, og pirker mye. Sånn er det ihvertfall hos meg.. Bare husk å rens hvis du gjør det.. Hvis ikke bare hovner det opp og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøle ned øret i forkant med en isbit kan også hjelpe på "smerten" i det du stikker...

Kjøl ned øret, finn en øredobb som er litt spiss og bare bestem deg. Ha de i så lenge du kan, det er jo ikke særlig lenge nå men, og "beveg" de litt i hullet underveis, før du bytter de ut...

Jeg ville sørget for at det ikke var noe "juggel", i hvert fall nikkelfrie, men aller helst gull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...