Gå til innhold
Hundesonen.no

En som er litt tynn om dagen


MariaN

Recommended Posts

Min erfaring er at jeg må gi mer enn det som 'anbefales'. Belgeren min på 27 kilo får 1000 gram V&H om dagen, pointeren jeg hadde før som ble igjen hos eksen spiste 1000 gram V&H pluss ca. 300-350 gram tørrfor hver dag i sine mest aktive perioder.

Edit: Hadde visst allerede skrevet noe av det samme i denne tråden. Men så lenge hunden holder seg på en fin vekt hvis du gir 400 gram, så er vel det mer riktig for din hund enn det som måtte stå på pakken?

Jeg har nettopp begynt med å gi V&H, jeg vet ennå ikke hva som fungerer på sikt. Hun har lagt på seg en kilo siden jeg begynte med det, hun kan gjerne legge på seg et par kilo til, men så bør hun ikke fortsette å legge på seg så mye mer. Hun har fri tilgang til tørrfor i tillegg, dette spiser hun ikke mye av, men jeg synes liksom hun skal ha mulighet til å spise når hun vil, siden hun er for tynn. (Beardisfolk har rådet meg til å la henne ha fri tilgang til mat). De siste dagene har jeg gitt henne rundt 300 gr for å se om hun da spiser mer tørrfor, om hun regulerer litt selv. Det virker som hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

På tide med en liten opdatering:

Vom fungerer veldig bra!

Har vært litt hard i magen, men det har gått se til. Får også brødskiv, ris, middagsrester som normalt(potet, gulrot, osv. ikke krydret eller saus).

Ei uke sia var det ikke mere igjen, og skal kjøpe ei ny eske mandag. Nå har han fått Hills valpefôr, det går ikke ned på høykant for å si det mildt. Fikk en liten sekk fra naboen siden jeg gikk tom :P

Han har lagt på seg en god del av vommen, men jeg syns han gikk ned etter jeg kuttet ut på antall gram(beina på ryggen kjennes bedre). Kanskje det er bare jeg som liker at han har litt kjøtt på kroppen?? Har ikke tall på hvor mange "tynne" Terver jeg har sett. Han fikk ca 7-800 gram pr dag. Redd for han skal bli for feit. hehe.

Han blir veid når han skal til dyrelegen, nå snart(vaksine, chip, røntgen og ulveklør står på menyen). Spent å se hvor tung han er dette beistet mitt :P

Ei lita liste over merkbar forskjellen på tørrfor og vom.

Bæsj -Av eks pedigree(har gitt han det som nødmat et par ganger) får de mye lys bæsj. V&H gir små mørke "snegler" som ikke lukter, og de gjør heller ikke fra seg så ofte.

Fising - Det er det fint lite av. Det stinker mere kål av fisen nå.. hehe. Ikke råtne grusomheter som vi våkner av om natten.

Ånde - merker ikke at han har dårlig ånde i det hele tatt. Han fikk padigree her om dagen. Fysj.

Pelsen - Hunden får jo knall pels av enkelte typer, men av v&m syns jeg han har maks glans og pels :P (har fått mange kommentarer på den blanke pelsen).

Noen fortyper gir matt pels, utslett, kløe, mye bæsj, dårlig ånde, og stygg fislukt døgnet rundt :) med vommen får du en hund uten dette.

V&H er noe jeg kommer til å fortsette med hvertfall! Det går ned på tre sekund, i motsetning til de kjedelig klumpene.

Tommelen opp - hilsen Diesel 17 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...