Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim

-Vilde-

Recommended Posts

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Flotte bilder, særlig fordi Sara og jeg er med på de fleste av dem (vi sitter foran et rødt telt). Jeg ser Cavalita og wesminster på mange av dem også. Og Buhundjenta (tror jeg) :angry:

Oi ! ;) Jeg er med på 4 bilder, ser jeg... <_< Mona er med på 5... :icon_redface:

...og jeg som trodde det holdt med å gjemme seg for NKK-fotografen's kamera.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har noen få bilder av deg og Tulla, Borghild. Skal få overført de til dataen snart.

Og kanskje ikke nytt for noen, men uansett. De fant boxeren som ble ropt opp over radioen et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen på NKK - og det var ingen hunder som døde der på parkeringen i hvertfall. De brøt opp 4 biler, men alle klarte seg.

Så det er nok en sammenblanding av NKK Trondheim og en SKK utst. samme helg hvor det faktisk omkom noen hunder.

Er ellers enig i at et automatisk registrerings/aktivitetsforbud burde nok kunne være på sin plass, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle at det omkom 2 hunder i biler på NKK Trondheim, så tror jeg det er mest sannsynlig at de befant seg i biler som ikke ble sjekka av parkeringsvaktene, i utkanten av området.

Pga den lille parkeringsplassen, så måtte mange parkere i hver en ledig grøftekant rundt hele området, og på parkeringsplasser langt unna.

Ser for meg at en hundeeier setter igjen en av hundene (kanskje en som ikke skal stilles) i bilen, som må parkeres langt unna utstillingsplassen. Fordi det er såpass langt å gå, gidder h*n ikke å sjekke hunden ofte nok, og tragedien er et faktum..

Bare en teori..

Jeg blir opprørt, sinna og lei meg hver gang jeg hører om hunder som omkommer i varme biler. At folk ikke lærer!! :lol:

Jeg tror rett og slett de tror at det ikke kan skje deres hunder, bare alle andres.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle at det omkom 2 hunder i biler på NKK Trondheim, så tror jeg det er mest sannsynlig at de befant seg i biler som ikke ble sjekka av parkeringsvaktene, i utkanten av området.

Pga den lille parkeringsplassen, så måtte mange parkere i hver en ledig grøftekant rundt hele området, og på parkeringsplasser langt unna.

Ser for meg at en hundeeier setter igjen en av hundene (kanskje en som ikke skal stilles) i bilen, som må parkeres langt unna utstillingsplassen. Fordi det er såpass langt å gå, gidder h*n ikke å sjekke hunden ofte nok, og tragedien er et faktum..

Bare en teori..

Jeg blir opprørt, sinna og lei meg hver gang jeg hører om hunder som omkommer i varme biler. At folk ikke lærer! :)

Jeg tror rett og slett de tror at det ikke kan skje deres hunder, bare alle andres.. :D

Tja. Eller de parkerte rett og slett et annet sted fordi det var langt å gå fra parkeringen NKK tilbød. Som fx vi; vi betalte avgift lørdag, skulle kjøre og sette av hundene og alt utstyret, og så fant vi ut at vi heller skulle parkere nærmere området i stedet. Søndag var parkeringen der vi hadde betalt for å stå lørdag, stengt av og ingen biler stod parkert der. Så kanskje NKK innså at det rett og slett var for dårlig tilbud og at folk valgte å parkere i grøftene av helt fri vilje. Selvsagt skjønner jeg at de ikke ville (?) gå rundt å sjekke biler de strengt tatt ikke fikk betalt for å sjekke (!), men da må man som eier altså klare å ta litt ansvar. Men det må vi uansett. Det blir rett og slett for dumt om man skal satse på at parkeringsvakter sier ifra før det er for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...