Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk reflekser

Calina

Recommended Posts

Skrevet

Nå som mørketiden er godt over oss, så er det utrolig viktig å huske reflekser! Både på to og firbente!!

Husk at jo fler jo bedre,og dere med små hunder gjør lurt i å kjøpe refleksdekken til deres hunder, da halsbånd og fotreflekser ikke er så synlige helt der nede.. :wink:

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hihi, sjekket netopp om blink-lys halsbåndet til ask funka :) refleksvesten hans er vasket, og mine egene reflekser er tatt fram :) synns det er kosøeig å gå tur med mase reflekser i mørket jeg!

Skrevet
Slik ser vi ut når vi skal ut i mørket :)

refleks.jpg

Nesten slik som oss..! hihih.. :)

Vi har et litt annerledes refleksdekken,og så har vi reflekshalsbånd og kobbel.

Når han er løs i skogen og det er mørkt, har han en lykt (liten og lett) festet til halsbåndet. denne lyser nesten 300 meter - kjempegreit når hunden går i ett med landskapet! :wink:

Skrevet

Har en kjempe bra refleksvest til Pito som dekker HELE ryggen hennes (er egentlig ment for mellomstore raser men som bare skal dekke litt over ryggen. Men på Pito dekker den masse :) PLuss at hun har refleks på selen sin. Jeg har alltid refleksvest på henne hvis vi er ute i mørket eller hvis det regner/ er tåke for da er det vanskelig for bilister og se en liten brunrød hårdott :wink:

Skrevet

Har svær, varm, blå kjeledress med refleks på. Og om jeg ikke har på den har jeg på meg annen refleks. Tinka har en refleks-trekant på en måte. Sånn som sitter over skuldrene, foran brystet og under brystet... :wink:

Skrevet

jeg har ikke refleks... har ikke behov for det, går ikke tur om kvelden vi... (Jeg er så mørkeredd...) Har mulighet å gå om dagen når det er lyst så jeg benytter meg av det...

Skrevet

Lisa har blinke-halsbånd, refleks dekken og vest, refleks halsbånd, refleks kobbel og ser ut som en vandrende sol i mørket om noen lyser på henne. Hehe. Selv drar jeg på meg Audi-refleks-vesten :D

Skrevet

her har alle hundene refleks seler og lys til å ha i halsbåndene.

i fjord så traff vi på en dame og hun lurte på om jeg hadde pyntet hundene til jul :D:D jostein holdt på å le seg i hel når jeg kom hjem og sa det til han.

selv har jeg sånne arbeidsklær sånn som folk i kommunen har bare ikke oransje da, mitt er i selvlysende gult og grått med masse reflekser på.

men jeg har ikke tatt det i bruk enda for det er varmeklær så det blir litt for varmt å bruke enda. :wink:

Skrevet
Hvor kan jeg få tak i refleksdekken som er passe til LiLi? Noen som vet? Calina?

Det finnes noen gule fluoriserende, som ville passe din tror jeg - vi selger dem hvertfall til toy pudler uten problem,og de er veldig stillbare. :)

Du kan jo høre i dyrebutikken din ? Leverandøren på disse er en kalt YUKON.

Skrevet

Oscar. :wink:

Kameraet mitt likte visst ikke reflexen, men.. :)

Er det forresten noen som vet hva det oppå dekkenet skal brukes til? :?

26September017.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...