Gå til innhold
Hundesonen.no

K - Test


Baby

Recommended Posts

onkelen min er karakter test dommer, og det er mest hunder som skal brukes som hjelpe hunder, og slike ting som blir karakter testet. alle kan karakter teste hunden sin, for og få en peilepinn i gemyttet. de bruker figuranter for og finne ut vhordan hundene reagerer på diverse situasjoner og gjenstander. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å mentalbeskrive Chessea om jeg skal bruke henne i avl. Men den testen jeg snakker om er en test som er noe ulik k.test tror jeg. Er ikke helt sikker på hva den kalles i norge, men jeg vet den heter "Mantalbeskrivning" i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal konkurere i bruks må man f.ex enten ha K - Testet eller mentaltestet hunden sin. :)

Jeg gjør det bare for moro da.

I trondheim så har de altså en slik test til neste helg, det er gjennom schæferklubben og koster 250 kr.

Så Taz, kanskje du kan ta kontakt med Schæferklubben som holder til hos dere?

Det er jo gjerne Schæfre o.l som tar sånne tester. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal konkurere i bruks må man f.ex enten ha K - Testet eller mentaltestet hunden sin. :)

Jeg gjør det bare for moro da.

I trondheim så har de altså en slik test til neste helg, det er gjennom schæferklubben og koster 250 kr.

Så Taz, kanskje du kan ta kontakt med Schæferklubben som holder til hos dere?

Det er jo gjerne Schæfre o.l som tar sånne tester. :wink:

Vet du hvem som skal være dommer eller...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å mentalbeskrive Chessea om jeg skal bruke henne i avl. Men den testen jeg snakker om er en test som er noe ulik k.test tror jeg. Er ikke helt sikker på hva den kalles i norge, men jeg vet den heter "Mantalbeskrivning" i Sverige.

Du snakker om en MH test. dette er en større test enn K testen, da den har flere momenter. en K test tar ca ti min, en MH tar alt fra 40 -60 min.

Man har MH tester i Norge og, dog ikke så mange som i Sverige,og veldig ofte er det dyrere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var K test her ute i dag..

Momentene her var:

1. Passiv Figurant som satt rolig med laken over seg, fører går bort og får hunden oppmerksom, og tar tilslutt av laken og figurant tar kontakt med hund.

2. Kjetting som blir sluppet på bølgeblikk, ser ann reaksjonen på hund, går bort og prater til " momtentet" og får hunden til å snuse på det..

3. Spøkelse figurant, som løper over stien med Svært laken over seg ett stykke foran hunden. setter seg ned på huk, fører tar hunden med bort, klapper på firurant og tar tilslutt av laken og tar kontakt med figuranten..

4. Skudd!

Kjempe morro og se!

kan legge ut litt bilder etterpå hvis dere har lyst å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...