Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Var veldig fint lys ute, men dessverre ble det også mange lyse bilder.

Hvordan få dette bildet MØRKT? tatt med Nikon d50. hvilken knapp eller whatever skal jeg vri til når bildene blir så lyse??

(tenker ikke på redigering i ettertid. men hvis noen vil trikse litt det, så føl fri til å gjøre det :)

n750515373_2947271_2363.jpg

Skrevet
Var veldig fint lys ute, men dessverre ble det også mange lyse bilder.

Hvordan få dette bildet MØRKT? tatt med Nikon d50. hvilken knapp eller whatever skal jeg vri til når bildene blir så lyse??

(tenker ikke på redigering i ettertid. men hvis noen vil trikse litt det, så føl fri til å gjøre det :)

Ett lite forsøk... er fortsatt på forskerstadiet selv :D

belger.jpg

Skrevet

Jeg er heller ikke no stødig i PS, lyst til å lære mer. Men må inrømme at tålmodigheten min sjelden strekker seg lenger enn å justere lys. :)

Skrevet

Jeg må vel også bli med i speilrefleksklubben. :) Har et Nikon D40 og to linser til ( som jeg ikke orker å skrive hva heter for øyeblikket). Jeg er egentlig veldig fornøyd med kameraet. Men ønsker meg vel egentlig et nytt og bedre.. Må bare spare litt penger først:p

Skrevet
Ett lite forsøk... er fortsatt på forskerstadiet selv :lol:

belger.jpg

Her er enda et mørkere bilde:

Untitled1.jpg

Det jeg gjorde var at jeg justerte kontrastene opp og lysstyrken ned. :) Veldig nyttig og enkelt.

Skrevet

Hei.

*melder meg inn i klubben*

Har tittet igjennom sidene, og det er mange fine bilder. Men for de av dere som setter navn på bildene deres. Ikke sett skriften størrelsen så stor at det ødlegger bildene. På noen av bildene synes jeg det forstyrrer hele bildet. Det er synd.

Skrevet

Hei jeg har et spørsmål..

Jeg har fått speilrefleks digital i bursdagsgave,og er fremdeles på nybegynnerstadiet..

Jeg får til tålig action bilder, fra siden, men å få til fine skarpe actionbilder med hunder som kommer løpende mot meg, synes jeg er utrolig vansklig. har det noe å si at jeg har dalmis? De blir ikke skarpe, og prikkene drar seg utover..

Håper på hjelp

Skrevet
Hei jeg har et spørsmål..

Jeg har fått speilrefleks digital i bursdagsgave,og er fremdeles på nybegynnerstadiet..

Jeg får til tålig action bilder, fra siden, men å få til fine skarpe actionbilder med hunder som kommer løpende mot meg, synes jeg er utrolig vansklig. har det noe å si at jeg har dalmis? De blir ikke skarpe, og prikkene drar seg utover..

Håper på hjelp

Hva slags objektiv har du, og hva har du for slags innstilling på kameraet når du skal ta bilder av hunder i fart?

Skrevet
Hei.

*melder meg inn i klubben*

Har tittet igjennom sidene, og det er mange fine bilder. Men for de av dere som setter navn på bildene deres. Ikke sett skriften størrelsen så stor at det ødlegger bildene. På noen av bildene synes jeg det forstyrrer hele bildet. Det er synd.

Det har jeg også lagt merke til :lol: Blikket mitt går liksom rett bort på skriften. Spesielt hvis den er "uthevet".

Nå er det nødvendigvis ikke bilder jeg har sett her i denne tråden, men ellers.

Skrevet
Det har jeg også lagt merke til :) Blikket mitt går liksom rett bort på skriften. Spesielt hvis den er "uthevet"

Håper det blir små nesten usynlige skrifter heretter da. :lol:

Guest Dratini
Skrevet

Melder meg inn jeg også :lol:

Kamera: Fujifilm S3 PRO

Linse: Sigma 18-200 DC 1:3.5-6.3 D

Bildene som jeg har lagt ut i de forskjellige trådene inne på forumet er tatt med det kameraet og linsa. Er langt fra noen erfaren "knipser" og elsker å knipse alt... Dog 80%-95% av bildene blir ikke bra, men jeg gir ikke opp :)

Neste "clue" blir ei ny linse... etterhver...

Skrevet
Håper det blir små nesten usynlige skrifter heretter da. :wub:

Er jo en grunn til at skriften er der da... :wub: For at den ikke skal være FOR enkel å fjerne for den som vil stjele bildet. Jo mindre tekst, jo enklere å fjerne ;)

Skrevet
Er jo en grunn til at skriften er der da... :wub: For at den ikke skal være FOR enkel å fjerne for den som vil stjele bildet. Jo mindre tekst, jo enklere å fjerne ;)

Hehe.... Det er sant, men noen tar liksom litt av synes jeg. Ser jo skriften før bildet. :wub:

Bra med deg? Hatt ferie?

Skrevet

Endelig har jeg begynt å få pittelitt mer dreisen på bilder av hunder i fart :wub: Perfekt er det ikke ennå, men det kommer seg! Redigering og sånt er fortsatt vanskelig da, lys og sånt.. *sukk*

Et par bilder:

0002.jpg

0001.jpg

Skrevet

Fine bilder, Anette! :wub:

Jeg har gitt opp å få bra bilder av dyrene i fart. Skjønner ikke hva som har skjedd, fikk jo til kjempefine før, men nå har det skjært seg totalt :S

Skrevet
Hehe.... Det er sant, men noen tar liksom litt av synes jeg. Ser jo skriften før bildet. :wub:

Bra med deg? Hatt ferie?

enig med deg om det blir FOR voldsomt... :wub: men, bare for å spørre? Tenker ud at teksten på mine bilder er ok eller for mye?

(se www.psycholynx.com for eksempler)

Skrevet

Kan noen gi meg en kjapp inføring i det med blender og lukke tid osv har canon 400d,men jeg skjønner bittelite av det og jeg har ikke ro i ræva til å lese...når skal jeg bruke det ene eller det andre og hvor finner jeg innstillingene på menyen ;)

Skrevet
Kan noen gi meg en kjapp inføring i det med blender og lukke tid osv har canon 400d,men jeg skjønner bittelite av det og jeg har ikke ro i ræva til å lese...når skal jeg bruke det ene eller det andre og hvor finner jeg innstillingene på menyen ;)

My sin tråd - på dei to siste sidene har KristinR forklart med enkelt og grett korleis eg justerer både blendaren og lukkertida! <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Test_bth_wink3.gif' alt=';)'>

Skrevet

Anette: Ser du har samme "problem" som meg, det hvite blir utbrent. Hvorfor kjøpte jeg ikke hund med annen farge ;)

Forslag til de andre bildene, jeg er veldig glad i å redigere på sånt:

d1.jpg

t1-1.jpg

Skrevet
*klipp*

Forslag til de andre bildene, jeg er veldig glad i å redigere på sånt:

t1-1.jpg

Takk for forslag! Her blei rødfargen lik perfekt! Kva har du justert på?..Om det ikkje blir for komplisert å forklare .. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...