Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund kokte i bil og døde.....


Recommended Posts

Det er faktisk mange som tror at det hjelper å ha vinduene oppe. Jeg får stadig høre at loke kan sikkert bli med, det er bare å ha vinduene oppe så kan han stikke hodet ut og få frisk luft. :rolleyes: Nå i sommermånedene lar jeg ikke Loke stå i bilen når jeg handler en gang, det blir kokvarmt med en gang bilen stopper og jeg har en hund som takler varme dårlig. Jeg kan fylle bensin med han i bilen, men det stopper i praksis der. Selvfølgelig blir det klønete når du bor en time unna alt, jobber fulltid og har familie og venner jeg ikke kan ta han med inn til, men sånn er det nå en gang å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så triste greier.

Snakket faktisk akkuratt om det, det er kok varmt her i Bergen.

Så på TV at det var sann '' hund-i-bil-politi '' der de knuste vinduene

hvis de så dem hadde hund i bil på en varm dag. Og det

var så tris, en av hundene hadde ikke drikke en gang. Den var uttørket

og dø :(

H*******. Det var jo en Cairn Terrier !

Oppdretterene vår kjenner dem veldig godt.

Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Anette

Vet dere hva jeg fant ut. Den hunden som døde skulle parres i august. Kennel Passa På skulle parre med en av sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist, og det skjer hvert eneste år. Mon hvor mange ganger dette kommer til å skje i sommer ...? Og hvor mange som blir ropt opp på f.eks Bjerke i år, pga. at de har satt hunden i bilen uten at den får luft eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen for hvor lenge hundene kan sitte i varm bil er enkel. Kle på deg bukser og jakke og sitt i bilen selv i solsteken eller skyggen. Hvor lenge orker du å sitte slik? Selv om vinduene er åpne? Vi kan kle av oss, men bikkjene kan ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå er jeg så forbanna ! Hunden som gjorde det så bra på utstilling, skulle parres og fikk hilse

på den snille meg XD - Traff den på utstillingen som vi var på i Bergen, kaisas første. Den hadde bra resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkuratt nå er jeg så forbanna ! Hunden som gjorde det så bra på utstilling, skulle parres og fikk hilse

på den snille meg XD - Traff den på utstillingen som vi var på i Bergen, kaisas første. Den hadde bra resultater.

Og når begynte resultater å telle når slikt hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skjer hver sommer. Helt forferdelig.

I fjord var det vel to hunder som døde i en bil utenfor IKEA (?).

Skjønner ikke vitsen med å ta med seg en hund på kjøretur til et shoppingsenter. Hunden kommer jo bare til å sitte i bilen, da er det bedre å la den bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( utrolig trist det der altså. jeg så en gang en hund som var innesteng i en Svart Honda Midt i sol steiken.

Å den lå helt ope ved vinduet å pustet og peste eter luft. Jeg fik pannik å åpnet døra, Bilen startet og ule (alarmen gikk) Og

hunden prøvde å hoppe ut, men den var bunnet fast i bil sete, Så jeg bendte den opp og tok den me i skyggen. Jeg tenkte jo ike helt siden det var jo ik min hund, tenk om den var aggresiv, men heldig vis var den en kjempe snill hund.

så kom eieren springene ut, hun hørte bil alarmen til bilen, Hun så meg me hunden hennes sitende i skyggen,

hun ble jo lit sur, men jeg forklarte henne situasjonen, så hun fik roet seg ned. Hun ble faktisk glad for at noen faktisk

tok ut hunden hennes.

Vis jeg skal på butikken og det er varmt til hunden min, bruker jeg og la hunden min være hjemme, va har vel en hund me å være me på en bil tur til butikken, når den ik får være med inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde fått flere cert, blitt BIR 2 ganger og BIM 1 gang.

Ja, og så? Mener du at det er tristere at denne flotte hunden med gode utstillingsresultater døde fremfor for eksempel en vanlig familiehund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk... helt tragisk :(:P Vi har med oss Blondie overalt hvor vi er om dagen vi hvis hun er med å kjører bil... Og skal vi i butikken, så står den ene utenfor med henne mens den andre handler.. Ellers har det hendt at vi finner en kjølig kjeller i et parkeringshus hvis vi skal være borte litt, men stort sett lar vi henne ligge hjemme om vi planlegger shopping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

San i solen har jeg blitt veldig glad i de kjøpesenterene som har parkeringshus jeg da. Og hvis jeg skal inn på et kjøpesenter uten så blir det bare å handle det jeg må der fordi det ikke er andre steder også reiser jeg til en plass jeg kan parkere i skyggen eller lar hunden være hjemme og handler i nærbutikken. Men på mange turer hvor hunden har ligget i bilen har jeg endt opp med å parkere langt fra kjøpesenteret for å få parkert i skyggen.

Det er synd at hunder blir kokt i bilene om sommeren, det er synd at en trenger å rope opp folk fordi dem har bilen i solen og hunden i, på utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så? Mener du at det er tristere at denne flotte hunden med gode utstillingsresultater døde fremfor for eksempel en vanlig familiehund?

Nei, det er trist uansett. Men den hadde fått bra resultater.

Okey. Hvis den ikke hadde vært godt premiert da hadde det ikke vært så farlig liksom, eller?

Hallo, hunden kokte ihjel i en bil.

Nei, det er ikke det jeg mener. Det er alltid trist når en hund dør og iallefall av den grunn som i denne saken.

Jeg bare så det innpå hjemmesiden deres.

Tror kanskje Kaisa mener at eieren/oppdretteren av hunden faktisk burde visst bedre med tanke på erfaring innen hunder og aktiv deltagelse innen hundesporten.

Tror det er det jeg mener for å si det sann. Selfølgelig er det trist uansett.

Vi skulle hatt " sommer politi " her i Norge. Har sett det på TV bare at da er de i et annet land, og da var det sann at de gikk og skjekket alle bildene og så om det var hunder der inni. Hvis de så en hund knuste de ruten å tok hunden utav. Eieren kunne resikere å bli fra tatt hunden sin.

Det var flere hundeeiere som gjorde dette som var feil. Huff, huff :(

Firedobbelpost, bruk redigerings- og siteringsfunksjonen. Mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt " sommer politi " her i Norge. Har sett det på TV bare at da er de i et annet land, og da var det sann at de gikk og skjekket alle bildene og så om det var hunder der inni. Hvis de så en hund knuste de ruten å tok hunden utav. Eieren kunne resikere å bli fra tatt hunden sin.

Det var flere hundeeiere som gjorde dette som var feil. Huff, huff :)

Vi som vet bedre kan jo holde øynene åpne selv også da. Kanskje litt frekt å glo inn i andres biler, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...