Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund kokte i bil og døde.....


Recommended Posts

Hvis man ser en hund som sliter veldig i en låst bil, har man lov til å knuse ruta og få den ut. Husk å ring politiet etterpå for å si ifra. :)

Ja, men jeg tror det ikke er like mange som tørr. Hvis noen ser en hund som koker i en bil en sommerdag, så tror jeg ikke de tørr og knuse ruten, eller jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror det ikke er like mange som tørr. Hvis noen ser en hund som koker i en bil en sommerdag, så tror jeg ikke de tørr og knuse ruten, eller jeg vet ikke jeg.

Hvorfor skal man ikke tørre det? Det er ikke farlig...

Og jeg ville faktisk heller knust ruta der og da enn å tilkalle vaktene. Når folk er så dumme at de sperrer hunden sin inne i en varm bil så har de godt av å få en rute eller to knust, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke tørre det? Det er ikke farlig...

Og jeg ville faktisk heller knust ruta der og da enn å tilkalle vaktene. Når folk er så dumme at de sperrer hunden sin inne i en varm bil så har de godt av å få en rute eller to knust, synes jeg.

Jeg hadde kanskje gjort det. Men noen er jo redd for at det skal sje noe, vanskelig å forklare.

Men da kanskje "man" tør å ringe politiet eller ta kontakt med en av senterets vakter istedenfor?

Tror ikke det er NOE kjøpesenter som vil havne i avisen på den måten...

Susanne

Ja, alle tørr å ringe politiet, hvis de ikke tørr det så, ja så blir det litt vanskelig.

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer da jeg jobbet på en cafe ble en hund forlatt i en varm bil mens eieren spiste. Da kom det mangte bekymrende kunder inn til oss ansatte og vi gikk rundt og lette etter eieren. Etterlyste eier over høytaler og fant eier slik at hunden fikk kommet ut av bilen.

Skal si det var mange sinte kunder som kommenterte eier og sa at det gikk ikke ann å være så dum å sette en hund i den solsteiken. Men det hadde nå eier godt av å få høre <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt sjokk fordi jeg så jo bilde av hunden gikk innpå kennelen til den hunden som var på bildet. Etter å ha sagt det til hele verden at det var hunden fra kennel-windline fant jeg ut at det sto med liten tekst: Det var en hund av denne rasen - cairn terrier - som døde etter to timer i en overopphetet bil i går mens eier var på shopping. Så jeg trodde jo at det var Tærri som hadde død.

Men uansett, det er jo bare så utrolig trist da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.askoyv.no/nyheter/varmen-drepte-hund

Enda en hund er død, etter bare 15 min. i bilen.

Uff, det er tragisk!

Men det står ikke noe om bilen stod i skyggen? Det burde ikke bli så varmt,så fort hvis en bil står i god skygge...

I solen ville jeg aldri forlatt hunden min i bil i 5min engang uansett hvor mange vinduer som var åpne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er en lur finger-regel å ikke forlate hund i bil i det hele tatt... I dag var det 30 grader i Oslo, hundene våre har kort-kort pels og de sliter virkelig... Blir å stå opp en time tidligere for å gå på tur om morran, og om kvelden, her istedet for en to-timers midt på dagen... De orker jo så vidt å labbe en tissetur på ti minutter nå... stakkars små. Utrolig trist med hunder som dør i disse bilene, desverre så kommer nok dette til å skje, igjen, og igjen, og igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD! Hørt om en skål med vann, åpent vindu, parkere i skyggen, gå ofte ut i bilen og sjekke at bikkja har det bra??

Her ser jeg en fordel med liten vofs, for den kan sitte på armen når man går på butikken (ikke alltid lov, men det gir jeg fullstendig F i, hvordan kan man ellers handle hvis man GÅR?). Det er jo ikke lov å binde dem ute, og de færreste vil gå fra bilen med åpen dør. Sykler eller går man kan man visst ikke ha med hunden, skal hunden sitte i sykkelkurven? Hva om man har en Leonberger eller irsk ulvehund eller en annen STOR rase? Bare synet av en slik hund kan virke truende for nervøse mennesker, og hvis en hund er truende kan den avlives. Hunder har ikke lov til å bli med inn på kjøpesentre heller. Hundeloven biter hundeeiere i rumpa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
HERREGUD! Hørt om en skål med vann, åpent vindu, parkere i skyggen, gå ofte ut i bilen og sjekke at bikkja har det bra??

Her ser jeg en fordel med liten vofs, for den kan sitte på armen når man går på butikken (ikke alltid lov, men det gir jeg fullstendig F i, hvordan kan man ellers handle hvis man GÅR?). Det er jo ikke lov å binde dem ute, og de færreste vil gå fra bilen med åpen dør. Sykler eller går man kan man visst ikke ha med hunden, skal hunden sitte i sykkelkurven? Hva om man har en Leonberger eller irsk ulvehund eller en annen STOR rase? Bare synet av en slik hund kan virke truende for nervøse mennesker, og hvis en hund er truende kan den avlives. Hunder har ikke lov til å bli med inn på kjøpesentre heller. Hundeloven biter hundeeiere i rumpa!

Hva er det du babler om?

Ja, for det er babbel du kommer med .......

Når det er 30 varmegrader så lar man bikkja være hjemme uansett størrelse.

Og det er neppe hundeloven som biter hundeeierne i rompa - det klarer teite hundeeiere fint selv. Og de teiteste er faktisk de som mener at bikkja demmes er så liten at de bare kan ta den med over alt - DET fører til flere restriksjoner for oss andre som faktisk forsøker å bruke hue.

Siste historie her er direkte tragisk - men man burde faktisk helt av seg selv forstå at hverken vann, åpne vinduer osv. er nok dersom bilen står i direkte sol.

Jeg har selv mine hunder liggende i bilen om dagen - hele dagen mens jeg er på jobb - de blir luftet sånn hver tredje time ca. - Bilen min står i skyggen hele dagen, bakluka står pip åpen - og temperaturen i bilen når jeg reiser hjem har de siste dagene har vært mellom 20 og 23 grader (jupp, jeg har termometer i bilen) - hundene har tilgang på vann også - hele tiden.

På de varmeste dagene nå har jeg vært ute å sjekket temperaturen flere ganger - og det har heldigvis gått greit til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Trist...

Det skulle vært påbudt at alle kjøpesentere skulle ha en vakt vær sommer som

gikk og sjekket om det er hunder i bilene. Noen mener kanskje at det er og

overdrive litt men jeg mener det er nødvendig hvis folk ikke skjønner at

hunder ikke skal være alene i bil. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...