Gå til innhold
Hundesonen.no

Smooth Collien Shabtay


icebluelagoon

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar
Herlige hundene! Stakkars Jatzy ble litt hetset av brøderene korthår :D

Men hun vet nå å ta igjenn! Shabtay er nydelig, falt pladask for de kule ørene hans :devil: !

Hehe, de ørene som er helt normale på en Collie? :D

Åååh, Jenny, han er så flott! :D

Tusen takk Camilla! :D

For en pen gutt du har :happy:

Takker og bukker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Han er sååå vakker! :devil: Er heeilt forelska i han eg ... Såg på rasen sjølv, men det blei ikkje vårt valg denne gang då resten av folket ikkje vil ha noken hundar frå gruppe 1. <_< Men skal ha Collie en gang sjølv, og då skal de vere korthårs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Han er sååå vakker! :devil: Er heeilt forelska i han eg ... Såg på rasen sjølv, men det blei ikkje vårt valg denne gang då resten av folket ikkje vil ha noken hundar frå gruppe 1. <_< Men skal ha Collie en gang sjølv, og då skal de vere korthårs!

Tusen takk, så hyggelig å høre :D

Synd det ikke ble kortis da, er verdens herligste hunder, men du har jo god tid på deg til å få deg en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så hyggelig å høre :D

Synd det ikke ble kortis da, er verdens herligste hunder, men du har jo god tid på deg til å få deg en :devil:

Ja, men eg er jo absolutt 100% fornøgd med rasen eg valgte! Men det er jo så mange intressante raser der ute, og så mange raser du skal ha deg "en gang" ... Hihi! Alikavel er Shabtay heeilt nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men eg er jo absolutt 100% fornøgd med rasen eg valgte! Men det er jo så mange intressante raser der ute, og så mange raser du skal ha deg "en gang" ... Hihi! Alikavel er Shabtay heeilt nydelig!

Selvfølgelig er du det! :D Toller er en herlig rase og Nica er jo til å spise opp :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jippi! Nye bilete :) Like vakker og søt som alltid :P

Er Shabtay født den 13.februar? Nica er født den 14. mars, så ho er (nesten) nøyaktig 1 mnd yngre! :D

Tusen takk!

Ja, det er han, så gøy! :)

Den korthårede varianten er helt klart den fineste av colliene.. Nydelig var han.. og jeg er bare så utrolig svak for blue merle. En av de fineste fargene på hunder ;)

Det synes jeg også ;) Tusen takk!

Så flotte bilder av gutten til tante! Vi gleder oss til du kommer Shabby...

Han har noe å se frem til :banana: Er bare jeg som kommer til å sippe litt, eller mye egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shabtay er nå 5 måneder og har blitt en skikkelig kjekkas (det synes ihvertfall jeg)!

Han utvikler seg med stormfart og det er helt herlig å være sammen med ham. Han er veldig lærevillig og gjør hva som helst for godbiter, leking jobber vi fremdeles masse med, men opplever veldig gode resultater. Han har begynt å erte Kite med leker og jeg ser dem stadig vekk i vill lek ute i hagen, de elsker å leke sisten! Shabtay var litt skeptisk til små barn før, men i dag hadde han det kjempegøy sammen med tre småtroll så jeg tror at det har gått litt over. Han er en veldig trygg hund på alle måter ellers og har ikke noen problemer med skumle ting, underlag eller lyder av det jeg vet til nå, noe som er veldig deilig. Jeg har valgt å ikke legge noe særlig fokus på at han skal "kunne" mest mulig tidligst mulig så han "kan" ikke så alt for mange kommandoer ennå. Jeg har jobbet med av/på - knapp, ro-trening, kontakt, leking og innkalling, men også litt med stå, sitt og dekk.

Noen nye bilder av kjekkasen min :ahappy:

IMG_0609.jpg

IMG_0613.jpg

IMG_0615.jpg

Penestegutten.jpg

IMG_0553.jpg

IMG_0593.jpg

SMIL.jpg

IMG_0564.jpg

IMG_0514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er et nytt bilde av Shabtay:

IMG_0881.jpg

Han blir 6 mnd. om 5 dager og begynner å bli en stor gutt!

Shabtay kommer på innkalling, han står, han kan sitte, han kan dekk og snart slalom mellom bena. Har ikke jobbet intenst med innlæring, men nå skal han etterhvert også kunne innsitt og en mye tryggere bli.

Shabtay veier nå ca. 20 kilo og han finnes ikke feit. Vi har en veldig aktiv hverdag og vi storkoser oss på lange gåturer i skog og mark hver dag.

Shabtay blir også bare vakrere og vakrere så jeg gleder meg til at han skal stilles på valpeshow snart!

Faren med det å ha Korthårs Collievalp er det at man ikke blir lei av valpetiden for den går som en drøm! Shabtay har oppført seg eksemplarisk, han har hatt minimalt med uhell inne, han ødelegger ikke huset når han er alene hjemme, han tygger ikke i stykker sko (han bare knyter opp lissene) og han maser aldri om noe som helst. Når jeg er rolig er han rolig og når jeg er i aktivitet er han i aktivitet, han elsker å kose og ligger gjerne på ryggen i fanget mitt, han er veldig kontaktsøkende og en drøm å ha løs på tur. Nå vet jeg at det ikke bare er korthårsvalper som er sånn, men jeg er uansett storfornøyd med en valpetid som går som en drøm når jeg leser om fortvilte valpeeiere i andre tråder :lol: Gleder meg allerede til å få neste korthårete vidunder i hus :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...