Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke stol på Agria


Inu

Recommended Posts

Guest Jonna
Du satt igjen med en egenandel på 5000 kroner, og du har full forsikring? Det synes jeg rett og slett er altfor dårlig.

Jeg syns det jeg også, men til gjenngjeld: hadde det blitt dyrere så hadde mer blitt dekket. Med Gjensidige har jeg brendt meg før da dem bare dekket inntil kr 10000 og prisen på operasjone var 30000,- da ble det liksom litt bortkastet... Agria sin hadde dekket om det ble reoperasjon eller andre komplikasjoner videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det jeg også, men til gjenngjeld: hadde det blitt dyrere så hadde mer blitt dekket. Med Gjensidige har jeg brendt meg før da dem bare dekket inntil kr 10000 og prisen på operasjone var 30000,- da ble det liksom litt bortkastet... Agria sin hadde dekket om det ble reoperasjon eller andre komplikasjoner videre.

Gjensidige har nå 30 000,- og fortsatt egenandel på 1000,- Ingen prosenter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Gjensidige har nå 30 000,- og fortsatt egenandel på 1000,- Ingen prosenter i tillegg.

Jepp, fant ut det og fikk nå tilbud på tlf som var 500,- billigere enn det jeg betaler i Agria. Uten hevet premiering på Blaze pga tittler o.l. Og om jeg hevet den på henne så ville jeg bare få tilbake ved tap av bruksverdi, men ikke om hun daua av noe annet..

Og da vat Talli kun veterinær forsikret og døds. Ingen oppdretter eller avlsforsikring o.l.

Nei jeg beholder Agria..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og vil ha sånn mappe..

sende de mail.

tenker dere på den blå saken? som jeg har sett mange folk tasser med?

Jeg har prøvd mange ganger.... Man siden jeg ikke er kunde, så får jeg ikke(kanskje noen kunder her inne vil være snille....*smiler så pent jeg kan*).

Hei Martine,

Jeg kan dessverre ikke selge deg mappene. Grunnen til det er at vi som forsikringsselskap ikke krever eller innbetaler moms. Derfor har vi inntil videre ikke lov til å drive med slag av annet enn forsikringer. Mappene gies bort som kampanjegave når du tegner forsikring på en NKK-utstilling. Ellers kan de også vinnes som premier på ulike stevner og utstillinger.

Skal du til verdensutstillingen, eller på andre utstillinger i Sverige kan du kjøpe dem der. Svenske Agria driver en egen Agria-shop.

Beklager så mye

mvh

Christian Geelmuyden

Agria Dyreforsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sarkastisk, bare et ærlig spørsmål. Hva er da poenget med en kullforsikring, om man må ha en annen forsikring i tillegg for å få brukt den? :icon_redface:

Poenget er vel at man bør ha den ekstraforsikringen som heter avlsforsikring da, den har jo flere fordeler enn akkurat dette. Er snakk om 80 kr. ekstra i året hvis jeg ikke husker feil? Dette med kullforsikringen er jo noe man kun får om man forhåndsregistrerer valpene i NKK også mener jeg. Vet ikke hvor relevant dette er for saken men.

Poenget mitt var ihvertfall at jeg er fornøyd så langt. Ikke noe kluss med utbetalinger o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Får alle kunder av Agria denne mappen? Hvorfor har ikke jeg fått??! :icon_redface:

Les svaret Martine fikk: Kun de som tegner forsikring på NKK-stevne eller gjennom verve kampanje som får.. Men som sagt jeg bare minnet de på hvilken god kunde jeg var jeg, så fikk jeg i posten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at man bør ha den ekstraforsikringen som heter avlsforsikring da, den har jo flere fordeler enn akkurat dette. Er snakk om 80 kr. ekstra i året hvis jeg ikke husker feil? Dette med kullforsikringen er jo noe man kun får om man forhåndsregistrerer valpene i NKK også mener jeg. Vet ikke hvor relevant dette er for saken men.

Poenget mitt var ihvertfall at jeg er fornøyd så langt. Ikke noe kluss med utbetalinger o.l.

Vi betaler 100 kr i tillegg for avlsforsikringen hos Agria. Det er småpenger ift til hva f.eks et keisersnitt hos valpemor koster på en søndag (been there done that) og hva det koster å operere et bein på en liten valp. I tillegg dekker de hva oppdretter er ansvarlig for ift kjøpsloven i 5 år, ved "skjulte feil og mangler" som var tilstede allerede da valpen ble levert.

Inu: Har du fortsatt avtalen du fikk i posten da du tegnet forsikringen? Skulle tro det står noe der om klausulen dere imellom? Burde i såfall være nok til at de går inn og endrer årets forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les svaret Martine fikk: Kun de som tegner forsikring på NKK-stevne eller gjennom verve kampanje som får.. Men som sagt jeg bare minnet de på hvilken god kunde jeg var jeg, så fikk jeg i posten..

da skal jeg og minne de om hvor god kunde jeg er, og spørre etter sånn mappe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange ganger.... Man siden jeg ikke er kunde, så får jeg ikke(kanskje noen kunder her inne vil være snille....*smiler så pent jeg kan*).

Hei Martine,

Jeg kan dessverre ikke selge deg mappene. Grunnen til det er at vi som forsikringsselskap ikke krever eller innbetaler moms. Derfor har vi inntil videre ikke lov til å drive med slag av annet enn forsikringer. Mappene gies bort som kampanjegave når du tegner forsikring på en NKK-utstilling. Ellers kan de også vinnes som premier på ulike stevner og utstillinger.

Skal du til verdensutstillingen, eller på andre utstillinger i Sverige kan du kjøpe dem der. Svenske Agria driver en egen Agria-shop.

Beklager så mye

mvh

Christian Geelmuyden

Agria Dyreforsikring

jeg er kunde.. har maaange hunder forsikret der.. om jeg ikke får sånn mappe blir jeg furt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig at ikkejeg har fått en :lol: .. Skal sende mail og be om den! :icon_confused:

du får ikke om du kun har en hund forsikra..

da må du vinne på utstiling, eller nytegne forsikring på en NKK utstilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 100 kr i tillegg for avlsforsikringen hos Agria. Det er småpenger ift til hva f.eks et keisersnitt hos valpemor koster på en søndag (been there done that) og hva det koster å operere et bein på en liten valp. I tillegg dekker de hva oppdretter er ansvarlig for ift kjøpsloven i 5 år, ved "skjulte feil og mangler" som var tilstede allerede da valpen ble levert.

Inu: Har du fortsatt avtalen du fikk i posten da du tegnet forsikringen? Skulle tro det står noe der om klausulen dere imellom? Burde i såfall være nok til at de går inn og endrer årets forsikring?

Dessverre har jeg ikke den første polisen. Men trodde jo at alt var i orden siden de brukte nesten to dager på å gi meg svar den gangen.... Og i starten var det jo så mange profilerte som gikk god for at dette var en flott forsikring.

Ellers har vel de få kronene billigere premie gått rett ut av lommeboka i form av økte egenandeler. Sist sommer da valpen holdt på å dø av noe de aldri egentlig fant ut hva var. Regning fra veterinæren på ca 11 000,- og dekning fra Agria på ca 8000,- Og de ville ikke godta kastrering av tispe selv om det var anbefalt av flere veterinærer, veterinæren hadde ringt og fått et svar fra Agria, men da vi prøvde å få dekning 2 måneder senere, hadde de ombestemt seg og ville ikke dekke likevel. Hunden måtte tilslutt avlives pga bivirkinger av alle medisiner. Veterinærene som hadde hunden som pasient kommer nok aldri til å anbefale Agria til noen i allefall. De følte seg helt tilsidesatt.

Da jeg tok keisersnitt 1.januar 2004 hadde vi forsikring i Gjensidige og da var egenandelen 1000,- og ikke noe mer. Med Agria ville jeg måtte betale 2600,- i egenandel på samme tilfelle.

Har heller ikke hatt problem med dekning av "feil" på valper under Gjensidige. Et par valper fikk dekning av navlebrokk (på eiers forsikring videreført i Gjensidige) og oppfølging av bilyd på hjertet på en valp frem til den var 1 år og ble erklært helt frisk.

Og før i verden da vi var i Sparebank1 fikk man jo erstatning nesten før man var kommet hjem. Og de stolte på veterinærer som ga uttalelser begrunnet med "av veterinærmessige hensyn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...