Gå til innhold
Hundesonen.no

Disney gjør det igjen?


Mari

Recommended Posts

Skrevet
Kanskje at filmen fremstiller chihuahua enda mer som en liten kosebamse? Ikke veit jeg, har ikke sett filmen. Men det er jo tydeligvis en barnefilm, og ble ikke dalmis rimelig mye mer populær etter 101 dalmatinere?

Gå inn på petfinder.com og søk på Chihuahua i et hvilketsomhelst område i USA. Se hvor mange tusen hjemløse Chihuahuas og Chihuahua-blandinger det finnes. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier titusner heller. Paris Hilton gjorde de i sin tid til motehunder, og nå fyrer Disney opp under hele greia.

Hva tror du resultatet blir?

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Skrevet
Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Hvis de som vil ha chihuahua er interessert i omplasseringshund, vel og merke. Men ja, det hadde jo vært flott om det hadde skjedd. :D

Skrevet
Hvis de som vil ha chihuahua er interessert i omplasseringshund, vel og merke. Men ja, det hadde jo vært flott om det hadde skjedd. :icon_redface:

Akkurat :D

Chihuahua'er ser da nestn ut som valper når de er voksene :rolleyes:

Skrevet
Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :lol:

Man kan jo håpe, men tror nok ikke at det er det som kommer til å hende..

Disse bortskjemtepappaellermammakjøperaltjegvilha ungene vil jo ikke ha en voksen hund kan du skjønne.. De syns sikkert at det er valper som er søtest..

Det vil si at det kommer enda flere hunder til verden, som sikkert blir uønsket etter hvert. Enten når ungene er blitt eldre, og syns at hunder er basj og gutter/jenter er tingen å satse på, eller når hunden ikke er noe tes noe mere for "hunden beit meg :icon_confused: ".

Men enig med noen av dere at Disney ikke skal slutte å lage dyrefilmer, men at det er foreldrene som skal skjerpe seg.

Men tror vi må "face it" for foreldrene kommer ikke til å slutte å kjøpe alt ungene deres peker på. Det er jo den eneste måten noen foreldre kan få ungene sine til oppføre seg som "folk" på for ei lita stund. Og de fleste ungene som vokser opp med å få alt, kommer ikke til å bli serlig flink til noe annet enn "bruk og kast", og antagelig ikke ungene deres igjen heller...

Skrevet

Alle som er, eller lager forbilder og rollemodeller har jo ett visst ansvar for holdinger, og bare sånn forresten, så har ikke jeg noe imot at disney lager dyrefilmer, jeg er vel heller en av de første i kinosalen. Jeg sier bare at det mange latterlige foreldre der ute. Jeg tror nemlig ikke det blir færre omplasseringshunder der ute pga. en sånn film, heller flere desverre...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...