Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din trenings metode?

Brunette88

Recommended Posts

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hehe, tro det du vil :D du tror mye rart fra før av

Du vet kanskje mest om Nordenstam men du kan virkelig ikke si at du vet like mye som dem om klikkertrening, det gjør du ikke, at klikkertrenere bare lar hunden står og spise av bordet? Og hvis ike så trener de ikke 100%? :roll:

Skrevet

Du vet kanskje mest om Nordenstam men du kan virkelig ikke si at du vet like mye som dem om klikkertrening, det gjør du ikke, at klikkertrenere bare lar hunden står og spise av bordet? Og hvis ike så trener de ikke 100%? :roll:

hehe... du vet hva jeg mener om klikker trening. skal ikke si mer.

Skrevet
Ja, du mener klikkertrening er "bæsj" (som du ordrett sa), men jeg synes likevel ikke du skal si at klikkertrening vet du masse om når du kommer med sånne argumenter som før i dette innlegget...

har vært på fler seminarer og kurs, og jeg mener det samme som jeg i utgangspunktet gjorde. Og jeg syns at bæsj er et pent ord for klikker trening. Men å snakke om en trenings metode er ikke det samme som å snakke dritt om andres barn, familie eller hunder [-X

Skrevet

har vært på fler seminarer og kurs, og jeg mener det samme som jeg i utgangspunktet gjorde. Og jeg syns at bæsj er et pent ord for klikker trening. Men å snakke om en trenings metode er ikke det samme som å snakke dritt om andres barn, familie eller hunder [-X

Jeg er helt imot å snakke dritt om hunder osv.. (såvidt jeg vet har vel ingen heller snakket så mye dritt om hunden VICKY, heller om din måte å trene henne på, og hvordan det har gjort henne.. Uten at jeg stiller meg bak de påstandene) Men du påstår at du kan like mye om klikkertrening som de som trener klikker, SAMTIDIG som det du sier absolutt ikke er riktig? hvordan kan det ha seg da, Astrid? Jeg synes det er dumt at du føler at mange her har noe imot deg, men jeg synes virkelig du må begynne å se med de samme øynene på hva du selv skriver og hva de andre skriver. Det er IKKE ulikt!! Du bør kanskje lære deg å feie for din egen dør før du feier andres, eller hva??

Skrevet

Jeg er helt imot å snakke dritt om hunder osv.. (såvidt jeg vet har vel ingen heller snakket så mye dritt om hunden VICKY, heller om din måte å trene henne på, og hvordan det har gjort henne.. Uten at jeg stiller meg bak de påstandene) Men du påstår at du kan like mye om klikkertrening som de som trener klikker, SAMTIDIG som det du sier absolutt ikke er riktig? hvordan kan det ha seg da, Astrid? Jeg synes det er dumt at du føler at mange her har noe imot deg, men jeg synes virkelig du må begynne å se med de samme øynene på hva du selv skriver og hva de andre skriver. Det er IKKE ulikt!! Du bør kanskje lære deg å feie for din egen dør før du feier andres, eller hva??

jeg ser på det å snakke usant om andres hunder som å snakke dritt... men det er en annen sak. jeg kan sikkert ikke alle de romantiske ordene om klikker, og jeg kan sikkert ikke alle ordene på rams, men jeg vet hvordan det fungerer, og JEG personlig syns det er helt tullete. det er min mening. Jeg melder meg ut av denne diskusjonen.

Skrevet

Nå synes jeg ærlig talt at dere skal slutte med å være så utrolig barnslige når det gjelder klikkertrening/Nordenstam ;) .

Hver og en her må vel få lov til å mene at det de trener med sin hund er det rette for den. Hva jeg mener om Klikker/Nordenstam holder jeg for meg selv. Det som er verst når det gjelder kurs, er instruktørenes måte å "kjøre" kurs på. Det finnes så utrolig mange "Bestvitere" når det gjelder disse. Leste også her på en tråd om yrker dere ikke kunne tenke dere, vel det å ha elever på lydighetskurs krever mer enn det å trene hund. Det går også mye på personen i andre enden av båndet. Kan man ikke takle alle typer mennesker, så blir man heller aldri en skikkelig god instruktør. Det skal nemlig være en dialog mellom trener og elev.

Jeg håper inderlig at de av dere som har tenkt å bli lydighetsinstruktør tar NKK's utdannelse og blir en autorisert instruktør :D Kan absolutt anbefale denne utdannelsen. :D

Skrevet

så om noen har en annen oppfatning av din hund en du har, så snakker de usant og dritt??? please, give me a breake! det er noe av det mest egoistiske jeg har hørt!

Skrevet

Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal være så j****G vanskelig å skjønne at de fleste som trener klikkertrening gjør det for hundens del. De vil vel at hunden skal jobbe fordi den vil, og ikke fordi den MÅ...

Hva tror du er best for hunden Astrid? Å måtte lystre sin "leder" og følge dens kommandoer for å unngå straff, eller å kunne tilby adferder fordi den selv vil oppnå noe godt?

Man mister så utrolig mye pespekt for en person med så utrolig lite innsikt i ting, men som allikevel konkluderer og mener det eller det om en sak...

JEG kan ikke konkludere med noe som helst innen nordenstam, i og med at jeg vet null om det. Om så du har vært på klikkerkurs er du ikke utlært. Et år med praksis er mye mer verdt enn et år meg lesing. Du har vel aldri praktisert klikkertrening i det virkelifge liv?

Respekter andres treningsmetoder, og få respekt igjen...

Gad...

Skrevet

Enig!! =D> =D>

Helt enig. :D

Må si en ting til, og det er at en person som i utgangspunktet er så negativ til klikker hverken kan eller vil se det som andre ser som positivt.

Skrevet

Ja, stemmer Ricco. En som trener klikkertrening vil aldri se så mye positivt med Nordenstam heller.. derfor får vi disse nasty diskusjonene som holder meg avhengig av Hundesonen :D

Skrevet
Ja, stemmer Ricco. En som trener klikkertrening vil aldri se så mye positivt med Nordenstam heller.. derfor får vi disse nasty diskusjonene som holder meg avhengig av Hundesonen :D

Enig i det, men har til gode å se en som trener klikker være så bastant og nedsettende om Nordenstam som det Vicky er ang klikkertrening...

Skrevet
Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal være så j****G vanskelig å skjønne at de fleste som trener klikkertrening gjør det for hundens del. De vil vel at hunden skal jobbe fordi den vil, og ikke fordi den MÅ...

Hva tror du er best for hunden Astrid? Å måtte lystre sin "leder" og følge dens kommandoer for å unngå straff, eller å kunne tilby adferder fordi den selv vil oppnå noe godt?

Man mister så utrolig mye pespekt for en person med så utrolig lite innsikt i ting, men som allikevel konkluderer og mener det eller det om en sak...  

JEG kan ikke konkludere med noe som helst innen nordenstam, i og med at jeg vet null om det. Om så du har vært på klikkerkurs er du ikke utlært. Et år med praksis er mye mer verdt enn et år meg lesing. Du har vel aldri praktisert klikkertrening i det virkelifge liv?

Respekter andres treningsmetoder, og få respekt igjen...

Gad...

=D>

Hvis man bare tenker på det negative ser man ingenting positivt

Skrevet

=D>

Hvis man bare tenker på det negative ser man ingenting positivt

da jeg hadde respekten for klikkertrening fikk jeg like mye dritt igjen, så det forandrer seg nok ikke med det første. Si ifra når det kommer en interessant diskusjon.

Skrevet
Jeg sier bare:

Si fra når dere begynner med en interesant diskusjon med saklige komentarer

godt det er noen som er enig :P

Skrevet
Jeg bare sier at astrid vil ha saklige kommentarer, men hun gir ikke mange av dem selv...

Nei syns hele diskusjonen er usaklig jeg...Virker som om noen VIL ha folk på nakken

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...