Gå til innhold
Hundesonen.no

Serchaj; Borzoi


Brunette88

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvordan er Borzoi'er sånn egentlig? Ser de blir brukt til lydighet her til og med?! *overrasket* Kanskje jeg bare er litt inngrodd men dette overrasket meg virkelig positivt!

Pen gutt du har :D

Skrevet

Vel, jeg mener selv at borzoi'en er inteligent og at de kan brukes til mye, men de må ha rette motivasjon, de må trenes med respekt og da får du det tilbake, en borzoi vil nok gjøre det meste for deg(som andre hunder) hvis du trener den rett.

((Må nok si at jeg ligger litt på latsiden når det gjelder trenningen hans, men vi skal nok klare å ta bronsje merket engang))

Skrevet
Å så spennende! på Mischa(Oppdretter navn Sakra hvis jeg ikke tar feil) og Sizarka holdte jeg på med når de var små:) Du får hilse fra storebruttern dems da(han er født som en av de første sa hun) Og fortelle hvor pene de er;)

Hei! Ser de ikke så ofte (de bor 70 mil unna...), men klart jeg skal hilse. De var veldig spretne unge damer da jeg så de sist - helt herlige, og med utrolig lekre farger - akkurat som broren!

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hehe, men du ser dem heeeelt sikkert oftere enn meg:p

Jeg og Serchaj kjeda oss igår kveld.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1038.jpg

Ehh... Hva driver du med?

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1037.jpg

Store meg trave rundt på det lille kjøkknet.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1033.jpg

Se, jeg kan bare ta meg gleden av å ta alt som er på bordet jeg hvis jeg føler får det.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1032.jpg

Mamma synes at halen min er så fin at hun tok bilde av den.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1029.jpg

Meg spise mat.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1030.jpg

Meg spise kamerat :blink:

Noen bilder fra da Serchaj skulle løpe og jeg ikke rakk å ta av han båndet.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1027.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1026.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v470/Jel...er/DSCF1025.jpg

  • 1 month later...
Skrevet

Takk takk! I mine øyne er han også perfekt:)

Oppdretteren trodde Serchaj kom til å få blått i bø da.. Siden den dommeren ikke liker Fjascho hunder generelt eler, og at han liker smalle borzoier.. Så han ble positivt overasket når han hørte serchaj var blitt BHK2 med CK... Det var gøy ja:D

Skrevet

Serchaj er kjempeflott! Theo (den ene hunden min) er veldig begeistret for borzoier. Han lyser opp hvis han ser en ;) . Hans forrige eier drev oppdrett av borzoi, så han har jo vokst opp med dem. Men det er desverre skjelden vi treffer på noen.

Ellers tror jeg at jeg må ta meg en tur til optikeren. Når jeg så på bildet av halen til Serchaj her trodde jeg, i brøkdelen av et sekund, at det var havanaisen deres :)

Skrevet

Serchaj er så søt! Du får ta han med på skolen snart!! :huh:

Jaa... Problemet er bare det atte det er mange katter der borte :(

Men hvis han er 85, da er Mona 90, for hun er høyere enn han

Ja ;) Jeg LOVER å måle han snart...

Havana

Så morsomt :( Det er litt morsomt kombinasjon, borzoi&havanais... Serchaj ser enda større ut på tur og Felix ser enda minder ut... Hehe, Felix er sjefen seff, og så lenge Serchaj lever etter hans regler så er de gode venner:D

han er nydelig!

Takk :mellow:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...