Gå til innhold
Hundesonen.no

Mona og Siri

Mirai

Recommended Posts

• Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Det er vel agility som blir hovedbanen, tenker jeg. Målet er hvertfall å konkurrere med henne! Jeg syns det er viktig å ha lydigheten på plass også, så vi skal selvfølgelig gå kurs i det også :o Jeg vet jo ikke hvordan hun blir, men hvis det blir knallgøy å trene både lydighet og ag (og det håper jeg og satser på at det skal bli!), så blir vi jo å gjøre begge deler.

Også skal jeg stille ut, det er jo flere som mener at hun er fin så. Få vekk litt nerver på meg selv bare :)

Her er enda ett bilde fra vi var på klinikken:

IMG_2794.jpg

IMG_2812.jpg

IMG_2820.jpg

Leke litt med Tuva (hun har tråd på valpeprat, en kamerat sin storpuddevalp)

IMG_2818.jpg

IMG_2814.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun ser ganske "tromla" ut. Men halvsøsknene som er 2 uker eldre, de så enda "verre" ut, hehe... Det VAR jo bjørner!

Skal finne et bilde.

Ja, her er en av dem, ca 5 uker på bildet:

IMG_2325.jpg

Eller, er kanskje ikke såå stor forskjell når man ser sånn. Men i levende live ser man forskjell. Siri sitt kull har litt "tettere" pels eller hva jeg skal si, den er ikke så lang oppå. Virker lettere på en måte. Får se hvordan det blir til slutt da :) Har jo ikke sett de andre valpene på lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun ser ganske "tromla" ut. Men halvsøsknene som er 2 uker eldre, de så enda "verre" ut, hehe... Det VAR jo bjørner!

Skal finne et bilde.

Ja, her er en av dem, ca 5 uker på bildet:

IMG_2325.jpg

Eller, er kanskje ikke såå stor forskjell når man ser sånn. Men i levende live ser man forskjell. Siri sitt kull har litt "tettere" pels eller hva jeg skal si, den er ikke så lang oppå. Virker lettere på en måte. Får se hvordan det blir til slutt da :) Har jo ikke sett de andre valpene på lenge uansett.

Den var herlig, og det er Siri også! :o

Jeg syns det er interessant hvor forskjellig pels en rase kan ha. My har ganske mye bølger i pelsen og den begynner faktisk å bli ganske "stri" oppå ryggen hennes, lurer på om det ikke er lenge før hun får den første flekken med ordentlig voksenpels? Uansett, vi traff en slektning av My igår, og hun hadde helt annerledes pels - mye tynnere og med et sånt tynt fluffy lag ytterst som vises godt når valpen sto i motlys. Tror kanskje det er sånn pels Siri kommer til å få etterhvert, bare med mer fylde :P

Aussievalper bruker jo å se ganske chubby og "tromlet" ut til de blir alt fra 4-5mnd også ser de plutselig bare rare og morsomme ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*om pels*

Ja, Siri har to sånne små flekker på ryggen hvor pelsen ser litt annerledes ut enn på resten av kroppen. Så regner med pelsen vil utvikle seg (rart om den ikke gjorde det, i grunn :P )

Tror ikke hun får noe tynn pels, men jeg kan jo ikke så mye om pels akkurat :o

Den nydeligste Aussien jeg noen gang har sett! :P

Jeg er ikke såå begeistret for Merle fargene, men Siri sne farger var utrolig flotte, blir gøy å se hun vokse opp :)

Takk for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder fra torsdag. Siri fikk trene på å sitte i bilen, og roet seg etterhvert. Jeg trente litt agility med Blondie til Martine, og så Mona etterpå. Siri fikk prøve seg gjennom tunnellen, og hun var tøff som bare det! Først to ganger med bånd, og så noen ganger til etterpå hvor hun fikk løpe alene. Kjempeflink! Tok den også siste gang mens jeg stod på enden sammen med henne, så da var det bare å løpe :lol:

IMG_2887.jpg

IMG_2892.jpg

IMG_2978.jpg

IMG_2967.jpg

IMG_2961.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en relativ størrelsesforskjell der :lol: Heldigvis er Mona kjempegrei med henne! Og Siri bryr seg ikke så mye om Mona når hun prøver å leke med henne og dundrer rundt på gulvet her, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dør på seg selv* Hun er så søt og skikkelig aussieaktig :lol: Det bildet hvor hun hopper på siden av Kokos er helt vidunderlig! "Hipp hurra, jeg er en aussievalp: livet er kuuult og jeg er herlig!" :):lol::yes: Man blir så glad av å se sånne bilder rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...