Gå til innhold
Hundesonen.no

Havanaisen Pablo


Havana

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå har det lille vidunderet omsider kommet hjem :hmm: Han har fått navnet Pablo (Pøbelen Pablo). Han ser ut til å være en modig, nysgjerrig og energisk liten fyr. Her er bilder fra hans første kveld hjemme. Har bare dårlige blitzbilder nå, men det kommer helt sikkert flere og bedre bilder om ikke lenge!

pablo_gulv2.jpg

pablos_vov2.jpg

pablo_gulv.jpg

Skrevet

Han ser ut som en HERLIG kar Havana. Absolutt nydelig. Synes havanaisen er en nydelig rase, og litt svak for de med farge :rolleyes: Gleder meg til å få se maange bilder av pøbelen Pablo(tøft navn). Du får jo noen morsome måneder fremover hvertfall. Hvordan tar Isak imot den nye familiemedlemmet?

Skrevet

OMG! :P Så søøt han er!

En liten pøbel Pablo.. ;) Et passende navn til en liten "habanero". :P

Gratulerer så mye med den nye tilskuddet til familien. Han var nyyydelig, jeg gleder meg til å se hvordan han utvikler seg med tanke på farge og selvfølgelig personlighet. ;)

Jeg lurer også på hvordan Isak liker storebror-rollen?

Skrevet

Så søt han var. Han var bare så nydelig :P

Ramlett nesten av stolen når jeg så han ;):P

Gratulerer så mye !

Har du et navn oppi hodet som du kanskje skal kalle det

vessle nurket for ?

Skrevet

Tusen takk, alle sammen :P Ja, han er fantastisk nydelig - heeeelt objektivt, altså.. ;) Nå ligger han og hviler ut etter den første morgenturen hos oss. Mange nye inntrykk for han, men han virker så tillitsfull og modig. Gleder meg veldig til å bli bedre kjent med han!

Isak har tatt det hele med knusende ro. Han er ikke så interessert i å leke med Pablo, men han har ikke noe imot han heller. Da vi var ute, snuste de rundt sammen. Det blir spennende å se hvordan forholdet dem i mellom utvikler seg etter hvert som Pablo vokser.

Skrevet
Mer spam! ;)

Det kommer, det kommer :P

Nomin så skjønn han er! Gratulerer med knøttet :P

Hilse Isak fra meg da ;)

Det skal jeg gjøre :P

Skrevet

Har du sett noe så nydelig?? Nå fikk jeg da voldsomt lyst på en liten bebis å knipe på. :(

Jeg gleder meg til å se masse bildespam av ham. Det blir spennende å se når pelsen vokser og slikt.

Skrevet
Har du sett noe så nydelig?? Nå fikk jeg da voldsomt lyst på en liten bebis å knipe på. :P

Jeg gleder meg til å se masse bildespam av ham. Det blir spennende å se når pelsen vokser og slikt.

Du får få deg en liten sånn en, da :P Jeg er også veldig spent på hvordan pelsen hans vil bli. Han er ganske lik moren sin. Hun har ganske glatt pels og har beholdt den mørke fargen. Her er Pablo sammen med mamma:

pablo_benji.jpg

Men han har flere pelstyper og farger på stamtavla, og siden alle farger mixes med hverandre og fargene kan endre seg ganske mye, så er det ikke mulig å forutsi noe 100%. Men det er jo det som er litt fascinerende også :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...