Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken oppdretter har dere ?

12345

Recommended Posts

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
Skrevet

Kite - Kennel Romatomara i Ramnes

Shabtay - Kennel Feetfire på Nøtterøy (Kunne ikke vært mer fornøyd!!)

Jeg synes at det er veldig ålreit å ha oppdretter så nærme, men det er langt fra et must.

Skrevet
Totalt OT; men JØSS! Visste ikke at du hadde hatt Basenji, Siri? Da var jammen ikke mange av dem her i landet på 70- tallet heller. Pamela var vel den eneste aktive oppdretter i den perioden så vidt jeg vet også- Har du noen bilder?? Kjempespennende! Send gjerne PM/ mail :ahappy:

Uuuups.. hadde helt glemt at jeg hadde skrevet her inne, jeg ;).

Joda, vi var de tvilsomt lykkelige eiere av et stk totalt misforstått basenji... ikke hadde vi greie på hunder, og IALLEFALL ikke på en halvtam basenji ;). Han ramponerte vel det meste han kom over den tida vi fikk ha ham... det var nemlig ikke lenge. Han stakk av en dag og fikk et hardt og brutalt møte med bilen til nabo'n... bilen gikk det bra med, men det ble verre med lille Tarzan som trakk sitt siste sukk ;).

Ja, jeg tror vel Pamela var den eneste den gangen - og som mange andre ble nok mine foreldre (jeg hadde jo ikke stort jeg skulle sagt, jeg var ikke gamle jenta) tiltrukket av dette at de ikke BJEFFET (de ante nok ikke at det kunne komme andre lyder *flir*).

Her er Tarzan - han var faktisk på ei utstilling, NKK i Trondheim, hvor han fikk 1 uk, 1 ukk... Vi hadde ikke så veldig mange bilder av ham, dessverre.

image013.jpg

Skrevet

Mine har vært fra:

Schnauzer - Zantanas i sverige

Cavalier - Magic charms i rogaland

Petit - Unnguls i fredrikstad

(og collie jeg ikke vet hvor kom fra)

og snuppa jeg har nå er fra

Riesen Artics i trondheim.

Skrevet

Mischa (Alveseters Brilliant Ballack) kommer fra Kennel Alveseter pä Nötteröy! (Oppdrett av Portugisisk Vannhund og Papillon)

Skrevet

Tulla - Choco Dots i Sverige

Aynï - Fabienne's rett utenfor Trondheim

Supert å ha oppdretteren så nærme, og ikke minst det at vi har såpass mye med hverandre å gjøre. Kommer vel aldri til å kjenne linjer/slekt til en valp bedre enn jeg gjorde med Aynï.

Skrevet

Hadde jeg skulle hatt en ny labrador ville jeg kjøpt fra Leberen's :) Flotte hunder derfra, mye bra dual purpose.

Skrevet

leo er fra Temple Telstar

turbo er fra tellisa

Begge trondheim

kjekt med oppdretter nær når man skal ha førte hund syntes jeg. men nå når jeg er på leting etter nr 3 er ikke det viktig selv om det blir en anen rase. :rolleyes:

Skrevet

Australian Shepherd tispa, Eiketunet`s Fanta Fujitsu, fra Eiketunet hund og hest.

Shetland Sheepdog hannen, Nodstagårdens Yosi, fra Nodstagårdens Kennel i Sverige.

Skrevet

Stabijhoun N VCH N UCH S VCH Næssgården`s Always Action Ahead - Amigo - kommer fra Kennel Næssgården utenfor Oslo (de har også berner sennentispa Siane for de som er kjent i bernermiljøet).

Avstand har aldri betydd noe; vi har kjempegod kontakt!

Skrevet
drev oppdretteren med oppdrett av kaniner også?

Det aner jeg faktisk ikke, men jeg tviler litt på det, selv om de hadde to kaniner for et par år siden..

Skrevet
Stabijhoun N VCH N UCH S VCH Næssgården`s Always Action Ahead - Amigo - kommer fra Kennel Næssgården utenfor Oslo (de har også berner sennentispa Siane for de som er kjent i bernermiljøet).

Og bernervalpen Gozita. :)

Håper Siane blir fort frisk igjen.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Bernerfrøkna var fra kennel Swissmade i Sverige. Hvorfor vi kjøpte derfra var nok mer tilfeldigheter...

OT:

Jeg trente agility med Lars og Alfi før. Hihi og da skjønte jeg hvor rasen har fått rykte som stae fra :) . Veldig flinke var de, men plutselig, uten synelig grunn, satte hun seg ned og ikke ville mer. Og ville hun ikke, så ville hun ikke :)

Skrevet
Det aner jeg faktisk ikke, men jeg tviler litt på det, selv om de hadde to kaniner for et par år siden..

åja, fordi kanin min kom fra et kaninoppdrett, og de hadde cairn terrier, og de hadde ett kull akkurat når jeg var der, og jeg tror de er like gammle som hunden din. Men hun hadde 50 kaniner da:p

Skrevet
Og bernervalpen Gozita. :)

Håper Siane blir fort frisk igjen.

Ja det gjør jeg også (men hun og Gozita er ute på spaserturer sammen i dag og det går rette veien :) )

Sorry for OT :)

Skrevet
åja, fordi kanin min kom fra et kaninoppdrett, og de hadde cairn terrier, og de hadde ett kull akkurat når jeg var der, og jeg tror de er like gammle som hunden din. Men hun hadde 50 kaniner da:p

Oisann! Det var mange kaniner, det! Nei, 50 kaniner tror jeg jeg ville sett. Eller fått beskjed om. Jeg passer jo hundene hennes nå, og 50 kaniner kan jo ikke akkurat bare forsømmes de heller.. :)

Skrevet
Oisann! Det var mange kaniner, det! Nei, 50 kaniner tror jeg jeg ville sett. Eller fått beskjed om. Jeg passer jo hundene hennes nå, og 50 kaniner kan jo ikke akkurat bare forsømmes de heller.. :)

ja, mulig det :)

men her er den felles hjemmesiden til kaninene og hundene.

http://www.brocaire.no/

GÅ inn på cairn terrier så står det mer spesifikk;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...