Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken oppdretter har dere ?

12345

Recommended Posts

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
Totalt OT; men JØSS! Visste ikke at du hadde hatt Basenji, Siri? Da var jammen ikke mange av dem her i landet på 70- tallet heller. Pamela var vel den eneste aktive oppdretter i den perioden så vidt jeg vet også- Har du noen bilder?? Kjempespennende! Send gjerne PM/ mail :ahappy:

Uuuups.. hadde helt glemt at jeg hadde skrevet her inne, jeg ;).

Joda, vi var de tvilsomt lykkelige eiere av et stk totalt misforstått basenji... ikke hadde vi greie på hunder, og IALLEFALL ikke på en halvtam basenji ;). Han ramponerte vel det meste han kom over den tida vi fikk ha ham... det var nemlig ikke lenge. Han stakk av en dag og fikk et hardt og brutalt møte med bilen til nabo'n... bilen gikk det bra med, men det ble verre med lille Tarzan som trakk sitt siste sukk ;).

Ja, jeg tror vel Pamela var den eneste den gangen - og som mange andre ble nok mine foreldre (jeg hadde jo ikke stort jeg skulle sagt, jeg var ikke gamle jenta) tiltrukket av dette at de ikke BJEFFET (de ante nok ikke at det kunne komme andre lyder *flir*).

Her er Tarzan - han var faktisk på ei utstilling, NKK i Trondheim, hvor han fikk 1 uk, 1 ukk... Vi hadde ikke så veldig mange bilder av ham, dessverre.

image013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært fra:

Schnauzer - Zantanas i sverige

Cavalier - Magic charms i rogaland

Petit - Unnguls i fredrikstad

(og collie jeg ikke vet hvor kom fra)

og snuppa jeg har nå er fra

Riesen Artics i trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla - Choco Dots i Sverige

Aynï - Fabienne's rett utenfor Trondheim

Supert å ha oppdretteren så nærme, og ikke minst det at vi har såpass mye med hverandre å gjøre. Kommer vel aldri til å kjenne linjer/slekt til en valp bedre enn jeg gjorde med Aynï.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabijhoun N VCH N UCH S VCH Næssgården`s Always Action Ahead - Amigo - kommer fra Kennel Næssgården utenfor Oslo (de har også berner sennentispa Siane for de som er kjent i bernermiljøet).

Avstand har aldri betydd noe; vi har kjempegod kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabijhoun N VCH N UCH S VCH Næssgården`s Always Action Ahead - Amigo - kommer fra Kennel Næssgården utenfor Oslo (de har også berner sennentispa Siane for de som er kjent i bernermiljøet).

Og bernervalpen Gozita. :)

Håper Siane blir fort frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bernerfrøkna var fra kennel Swissmade i Sverige. Hvorfor vi kjøpte derfra var nok mer tilfeldigheter...

OT:

Jeg trente agility med Lars og Alfi før. Hihi og da skjønte jeg hvor rasen har fått rykte som stae fra :) . Veldig flinke var de, men plutselig, uten synelig grunn, satte hun seg ned og ikke ville mer. Og ville hun ikke, så ville hun ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg faktisk ikke, men jeg tviler litt på det, selv om de hadde to kaniner for et par år siden..

åja, fordi kanin min kom fra et kaninoppdrett, og de hadde cairn terrier, og de hadde ett kull akkurat når jeg var der, og jeg tror de er like gammle som hunden din. Men hun hadde 50 kaniner da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, fordi kanin min kom fra et kaninoppdrett, og de hadde cairn terrier, og de hadde ett kull akkurat når jeg var der, og jeg tror de er like gammle som hunden din. Men hun hadde 50 kaniner da:p

Oisann! Det var mange kaniner, det! Nei, 50 kaniner tror jeg jeg ville sett. Eller fått beskjed om. Jeg passer jo hundene hennes nå, og 50 kaniner kan jo ikke akkurat bare forsømmes de heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Det var mange kaniner, det! Nei, 50 kaniner tror jeg jeg ville sett. Eller fått beskjed om. Jeg passer jo hundene hennes nå, og 50 kaniner kan jo ikke akkurat bare forsømmes de heller.. :)

ja, mulig det :)

men her er den felles hjemmesiden til kaninene og hundene.

http://www.brocaire.no/

GÅ inn på cairn terrier så står det mer spesifikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...