Gå til innhold
Hundesonen.no

Sissi ,Vår lille whippet/papillon mix

Sissi

Recommended Posts

Våren 2002 var jeg og min mann en tur i Mo i Rana, der traff vi på en nydelig og sjarmerende valp!jeg syntes denne var så spesiell , mye pga blandingen, og jeg var jo forelsket meg veldig i denne typen hunder ( mynder) så fikk nr til til "oppdretteren" til denne valpen , som jeg straks ringte for og høre om hun hadde flere valper, desverre hadde hun solgt alle sa hun. Jeg slo meg ikke til ro med det, og tok og sendte en sms om at hvis hun skulle få en av valpene tilbake eller noe i den duren måtte hun gjerne kontakte oss. Dager og uker gikk og jeg hadde vel egentlig glemt det hele.. da jeg oppdaget en ubessvart nr på mobilen min. litt senere dukket det opp en sms om vi var int. i en av valpene... hun hadde da hentet den ene valpen tilbake pga samlivsbrudd hos nye eiere. Jeg var ikke tvil, og svarte ganske fort at vi kommer førstkommende helg og henter henne.. vi kjørte de 25 mil ned til mo fra fauske og ble møtt av en utrolig utadvent og superherlig valp som hoppet rett opp i fanget til min mann.. og der ble hun sittene! :lol: hun har med tiden først og fremst blitt min manns hund, og de er blitt virkelig knyttet til hverandre de der to.

Alle som møter sissi faller pladask!

Hun har en evne til og få barske mannfolk til og smelte helt sammen, vært borti dem som ikke liker småhunder bærer henne i armkroken og kaller henne prinsessa si. Hun er en fryktelig sosial frøken, så vi har hatt episoder der hun hopper inn i bilen til postmannen, hun har hoppet inn i nabobilen når vi står parkert, ruller ned vindu for og få litt friskluft og ut spretter bikkja gjennom vindu og rett inn vindu til nabobilen til en stakkar som ikke har ventet og få en hund i fanget på den måten, heldigvis er ikke ikke store frøkna med sine 5kg ca... :rolleyes:

Det beste i hele verden er hvis hun får ligge på ryggen på fanget til noen hele kvelden( hos hvem spiller ingen rolle) så lenge dem bare stryker og koser med henne.. hun hopper like gjerne opp i fanget på barn som eldre herrer.

Hun tror hun er 60 kg da og eier ikke frykt ovenfor andre hunder, det kan fort gjøre at hun kan havne i litt skummle situasjoner, så må passes ekstra på hvis hun går løs.. hun er ikke hissig, men er så ivrig med hilsingen at signaler kan fort mistolkes hvis hun kommer for brått på..

Aldri har jeg vært borti en mer morsom, spesiell og herlig hund.. hun må oppleves! :P og mange sier det samme, hun kunne glatt startet sin egen fan klubb :P

nok skryt om den lille snuppa vår :icon_redface: her er en del bilder tatt opp gjennom...

12042006015800G5Cio1rYy42x.jpg

20102005135915k4j1SxI6qCk2.jpg

Her sammen med sin gode venn italieneren Aila.. og krølle seg sammen er vel en myndeting det :D

18112005151739FNuV161962E5.jpg

18112005151738jSSe5JJ68WV3.jpg

30122004204948e65KsOgfpMMU.jpg

Ellers ligger hun mye om dagene og sover tett i tett med doffen :P

22122005151236L79FH7aMjJv9.jpg

En sommer hadde vi ganske mange kaninunger, sissi var fast gjest inni kaninutegården :P

15062005135917U3n68RImJdTg.jpg

1506200513591751FInXSx6pI3.jpg

Og på tur er han far god og ha når man ikke gidder og løpe mer :rolleyes:

010720042017164B2m19gCjn7d.jpg

Eller når det blir for kaldt på potene.. da får man sitte i hetta hehe...

301220042044176FMAtcvYMGL3.jpg

Med andre ord hun er et virkelig sjarmtroll uten like... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utrolig fin! Har dessverre ikke møtt Sissi, men jeg kjenner jo brødrene hennes, og makan til sjarmerende hunder skal du lete lenge etter. I tillegg til å være en spesiell blanding av raser, tror jeg mye må tillegges en helt spesiell blanding av individer også. Veldig trivelige hunder. AT jeg ikke gjorde mer for å få kloa i en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig kommentarer :icon_redface:

Da har jeg oppdatert med litt mer bilder og sånn..

Bardmand: ja jeg er virkelig glad vi fikk kloa i henne iallefall :lol: utrolig spesiell og herlig hund! Jeg har vel møtt noen av søskna hennes og hun her var vel den som var mest myndelik hvis jeg husker riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer :)

Sissi er så skjønn. :D Du vet hvor hun skal om du skal omplassere henne noen gang. :D

du kan bare komme og låne henne på "ubestemt tid"? :rolleyes:

så kanskje mannen sier at det er greit og få en ire eller greys i hus før vi får eget hus? *akkurat som hun tar så mye plass *

:angel:

Var det noen i kullet som ble langhåra?

jeg tror nok alle var korthåret.. kanskje bare litt variert i hvor kort pelsen var :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer :)

du kan bare komme og låne henne på "ubestemt tid"? :rolleyes:

så kanskje mannen sier at det er greit og få en ire eller greys i hus før vi får eget hus? *akkurat som hun tar så mye plass *

:angel:

Pass deg, eller står jeg på døra di. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...