Gå til innhold
Hundesonen.no

Sissi ,Vår lille whippet/papillon mix


Sissi

Recommended Posts

Våren 2002 var jeg og min mann en tur i Mo i Rana, der traff vi på en nydelig og sjarmerende valp!jeg syntes denne var så spesiell , mye pga blandingen, og jeg var jo forelsket meg veldig i denne typen hunder ( mynder) så fikk nr til til "oppdretteren" til denne valpen , som jeg straks ringte for og høre om hun hadde flere valper, desverre hadde hun solgt alle sa hun. Jeg slo meg ikke til ro med det, og tok og sendte en sms om at hvis hun skulle få en av valpene tilbake eller noe i den duren måtte hun gjerne kontakte oss. Dager og uker gikk og jeg hadde vel egentlig glemt det hele.. da jeg oppdaget en ubessvart nr på mobilen min. litt senere dukket det opp en sms om vi var int. i en av valpene... hun hadde da hentet den ene valpen tilbake pga samlivsbrudd hos nye eiere. Jeg var ikke tvil, og svarte ganske fort at vi kommer førstkommende helg og henter henne.. vi kjørte de 25 mil ned til mo fra fauske og ble møtt av en utrolig utadvent og superherlig valp som hoppet rett opp i fanget til min mann.. og der ble hun sittene! :lol: hun har med tiden først og fremst blitt min manns hund, og de er blitt virkelig knyttet til hverandre de der to.

Alle som møter sissi faller pladask!

Hun har en evne til og få barske mannfolk til og smelte helt sammen, vært borti dem som ikke liker småhunder bærer henne i armkroken og kaller henne prinsessa si. Hun er en fryktelig sosial frøken, så vi har hatt episoder der hun hopper inn i bilen til postmannen, hun har hoppet inn i nabobilen når vi står parkert, ruller ned vindu for og få litt friskluft og ut spretter bikkja gjennom vindu og rett inn vindu til nabobilen til en stakkar som ikke har ventet og få en hund i fanget på den måten, heldigvis er ikke ikke store frøkna med sine 5kg ca... :rolleyes:

Det beste i hele verden er hvis hun får ligge på ryggen på fanget til noen hele kvelden( hos hvem spiller ingen rolle) så lenge dem bare stryker og koser med henne.. hun hopper like gjerne opp i fanget på barn som eldre herrer.

Hun tror hun er 60 kg da og eier ikke frykt ovenfor andre hunder, det kan fort gjøre at hun kan havne i litt skummle situasjoner, så må passes ekstra på hvis hun går løs.. hun er ikke hissig, men er så ivrig med hilsingen at signaler kan fort mistolkes hvis hun kommer for brått på..

Aldri har jeg vært borti en mer morsom, spesiell og herlig hund.. hun må oppleves! :P og mange sier det samme, hun kunne glatt startet sin egen fan klubb :P

nok skryt om den lille snuppa vår :icon_redface: her er en del bilder tatt opp gjennom...

12042006015800G5Cio1rYy42x.jpg

20102005135915k4j1SxI6qCk2.jpg

Her sammen med sin gode venn italieneren Aila.. og krølle seg sammen er vel en myndeting det :D

18112005151739FNuV161962E5.jpg

18112005151738jSSe5JJ68WV3.jpg

30122004204948e65KsOgfpMMU.jpg

Ellers ligger hun mye om dagene og sover tett i tett med doffen :P

22122005151236L79FH7aMjJv9.jpg

En sommer hadde vi ganske mange kaninunger, sissi var fast gjest inni kaninutegården :P

15062005135917U3n68RImJdTg.jpg

1506200513591751FInXSx6pI3.jpg

Og på tur er han far god og ha når man ikke gidder og løpe mer :rolleyes:

010720042017164B2m19gCjn7d.jpg

Eller når det blir for kaldt på potene.. da får man sitte i hetta hehe...

301220042044176FMAtcvYMGL3.jpg

Med andre ord hun er et virkelig sjarmtroll uten like... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utrolig fin! Har dessverre ikke møtt Sissi, men jeg kjenner jo brødrene hennes, og makan til sjarmerende hunder skal du lete lenge etter. I tillegg til å være en spesiell blanding av raser, tror jeg mye må tillegges en helt spesiell blanding av individer også. Veldig trivelige hunder. AT jeg ikke gjorde mer for å få kloa i en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig kommentarer :icon_redface:

Da har jeg oppdatert med litt mer bilder og sånn..

Bardmand: ja jeg er virkelig glad vi fikk kloa i henne iallefall :lol: utrolig spesiell og herlig hund! Jeg har vel møtt noen av søskna hennes og hun her var vel den som var mest myndelik hvis jeg husker riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer :)

Sissi er så skjønn. :D Du vet hvor hun skal om du skal omplassere henne noen gang. :D

du kan bare komme og låne henne på "ubestemt tid"? :rolleyes:

så kanskje mannen sier at det er greit og få en ire eller greys i hus før vi får eget hus? *akkurat som hun tar så mye plass *

:angel:

Var det noen i kullet som ble langhåra?

jeg tror nok alle var korthåret.. kanskje bare litt variert i hvor kort pelsen var :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer :)

du kan bare komme og låne henne på "ubestemt tid"? :rolleyes:

så kanskje mannen sier at det er greit og få en ire eller greys i hus før vi får eget hus? *akkurat som hun tar så mye plass *

:angel:

Pass deg, eller står jeg på døra di. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...