Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du hvis hunden din flyr på en annen?


Aya

Recommended Posts

Når to hunder sloss, er somregel forde de føler seg trygge. Hvis en hund går i bånd føler den seg tøffere forde eieren går ve siden av og "bækker den opp" Hvis man går sin vei føler hundene seg usikre og har da ingen grunn til å slåss. Dette gjelder jo ikke alle hunder men de fleste. Bare gå fra dem hvis du har en ikke alt for dominerende hund.

Hilsen Heidi og Elwira

En selvsikker hund ville ha snudd seg og gått sin vei. En usikker hund som møter en annen usikker hund ender ofte i slosskamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis går det helt ok så lenge hundene er løs (men fortsatt en god del unntak).

Enig!

Hvis omstendighetene tillater det (at vi ikke er i nærheten av bilvei osv) så slipper jeg alltid Pito når det kommer en hund løpende..For hun skal ikke føle seg fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Nemi blitt angrepet en gang, og da lå hun seg rett ned.... Gjorde alt rett for å vise at hun godtok den andre som "sterkere". :D Likevel fortsatte denne tispen å fly i henne. Nemi var også litt usikker siden vi ikke hadde hatt henne så lenge at hun stolte på oss.. :P Min reaksjon der og da var å røske fatt i baklåret på den andre tispen (som jeg kjenner) og si strengt NEI. Hun snudde seg fort, men etter et kjapt blikk på meg så hun ned i bakken... Tror nok ikke jeg ville gått imellom med litt knuffing, men når den ene jager den andre som er tydelig redd da er det nok. Til vanlig pleier jeg la Nemi ordne opp selv, og hun pleier som oftest bare gå vekk eller Begynne å erte dem enda mer for så å løpe.. (hun vet hun løper fortere enn de fleste.. hehe) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er STOR forskjell på hannhunder og tisper.. De to hannhundene jeg brukte som eksempel er like gamle, like sterke, og veldig dominante begge to. De blir aldri ferdig med det, for ingen underkaster seg uten at det blir noen skader.. Men, som hannhunder flest, så TRENGER ikke de å slåss. Hvis de blir skilt kan de godt trene side om side uten noen problemer. Jeg mener da at når disse hundene skal møtes uke etter uke, og aldri finner ut av det, så er det å skille de en måte å si at okei, dere er like sterke, kutt ut det tullet. Og da fungerer det utmerket- ikke noe mer knurring.. Det er noe helt annet hvis man tilfeldig møter en hund og de begynner å slåss- da ville jeg sannsynligvis gått min vei..

Men som sagt- det er milevid forskjell på tisper og hannhunder som slåss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat noe man kanskje pleier ha tilgjengelig, men å gjøre sånn at hundene stopper opp i forbauselse f.eks. og kaste vann på dem, hundene vil da stoppe opp og lure på hva som skjedde, da får man tid til å skille dem fra hverandre... Hehe, bare et forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vell egentlig veldig ann på hundene og hvor tøffe de er i trynet, hvis jeg vet at ingen av dem gir seg så skiller jeg dem, hvis jeg vet at en av demgir seg så får de heller bare være også går vi som regel fra dem så de gir seg(ikke at dette har skjedd med de hundene vi har nå, men faren til småen fikk jo ofte bank for han kunne ikke lese andre hunder ordentlig) men astrix vet jeg er tøff i trynet så han kommer jeg til å skille av fra andre hunder hvis de begynner å sloss siden jeg vet han biter hull og ikke bare napper i pelsen. det er ikke verre enn å ta et godt tak i en bakfot eller noe slikt å holde så gir de seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vurdere å flytte dit. Pleier de å være vrang med å ha hund? Har hørt skrekkhistorier om at en plutslig kan bli hevet ut pga hund eller dyr.  Er det noen spesielle ting man må tenke på??  
    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...