Gå til innhold
Hundesonen.no

Artig leke for hunden


Recommended Posts

Har 2 barn, de har en slik hoppeball de kan sitte på også holder de seg fast i 2 ører på ballen.

Hunden min er helt vill etter denne ballen, han kan jage ballen og bite i de 2 ørene i minst 10min uten pause.

Jeg kaster ballen og han jager etter - enkel og morsom måte å trimme bikkja på i alle fall :)

Har hunden din en litt uvanlig favorittleke?

Evt. hva er favorittleken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sita kan leke med det meste hun. Det går mye i ullsokker (hun har faktisk fått ett eget par som ligger i senga hennes :)), bruskorker, dorullhylser, og tomme halvlitersflasker som bråker så fint. Men yndlingsleken hennes er vel en kong wubba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidshansker! Tror både det er fordi de lukter folk, og fordi de er gode å "riste død".

(PS: Jeg ville kanskje begrenset ballkastinga, spesielt om det girer hunden voldsomt opp. Kanskje bruke det som belønning, men ikke ellers - knapphetsgoder er mer verd, så kanskje du kan bruke det ved f.eks. innkallingstrening?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi har tennisballer eller gummiballer. Det er ikke verdens smarteste forsterker, sånn når man jobber der det befinner seg andre, eller når leveringa noen ganger plutselig uteblir og både bikkje og ball fyker avgårde og dett var dett. Scilos har ikke noe balldille og med han etablerer jeg en pasjon for draleker. :) Den morsomste var vel en gummiball gjemt inni en våt sokk. Virkelig flott å henge i! :) I dag har jeg kjøp en slags kong i tau, med vaniljelukt (æsj :) ). Vi får "krangle" litt om den i morgen, så blir den nok superkul den også. Orker bare ikke å gå med en våt sokk i lomma.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi har tennisballer eller gummiballer. Det er ikke verdens smarteste forsterker, sånn når man jobber der det befinner seg andre, eller når leveringa noen ganger plutselig uteblir og både bikkje og ball fyker avgårde og dett var dett. Scilos har ikke noe balldille og med han etablerer jeg en pasjon for draleker. :) Den morsomste var vel en gummiball gjemt inni en våt sokk. Virkelig flott å henge i! :) I dag har jeg kjøp en slags kong i tau, med vaniljelukt (æsj :) ). Vi får "krangle" litt om den i morgen, så blir den nok superkul den også. Orker bare ikke å gå med en våt sokk i lomma.... :)

Jeg skjønner han har en fascinasjon for sokker, når han til og med er med på drakamp med en som har ligget ute en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sita kan leke med det meste hun. Det går mye i ullsokker (hun har faktisk fått ett eget par som ligger i senga hennes :lol:), bruskorker, dorullhylser, og tomme halvlitersflasker som bråker så fint. Men yndlingsleken hennes er vel en kong wubba.

Hehe, dorullhylser er en stor favoritt her i huset også :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doruller, putevar og pinner... Pinner er kanskje ikke så uvanlig for en hund, men for Loke er pinnetrangen så sterk at jeg faktisk bruker pinner som belønning når vi trener LP :lol: Det finnes ikke en innkjøpt leke i verden som kan måle seg med naturens dyrbare skatt... Praktisk nok er intressen størst rundt pinner jeg har tatt på så han er en kløpper i pinnespor (til å plukke pinnene alstå, sporet går det opp og ned med) og jeg risikerer ikke at han belønner seg selv med en tilfeldig valgt pinne når jeg bruker pinner som avstandsbelønning eller bruker lang tid før jeg sender han i belønning. Faktisk trener vi stort sett hver gang med mange pinner liggende rundt oss, men han kan jobbe som en idiot i mange minutter for å få tilatelse til å hente Den Viktige Pinnen.

Det som er negativt er at pinner er det eneste jeg kan slite med å bytte mot godbiter og at han har samme forholdet til apportbukken <_< Den er litt FOR viktig til tross for at han aldri har fått leke med den og jeg ventet i over et år med "hold apport" øvelser før han fikk løpe etter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla leker med ganske mye, men det som trigger henne mest, er nok støvsugeren. Ikke til vanlig når alle "delene" er på, men når jeg tar av den nederste delen og det er bare et rør som suger, da tilter hun. Det er tydelig skrekkblandet fryd, og hun syns det er rasende festlig å få angripe den. Det klarer hun ikke å motstå uansett hvor daff hun er, hvor i løpetidssyklusen hun er, eller noe annet. Men det er dessverre litt upraktisk å belønne så mye med.. :rolleyes::lol:

Aynï leker med det meste, så jeg har ikke funnet ut hva som får henne til å tilte. Alt er liksom like gøy akkurat nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alt det jeg rører og tar i syns Wapa er utrolig festelig å leke med...Før så var det ikke alltid like gøy å ha sokker på seg får å si det sånn :lol: Men pinner og baller er fortsatt favoritten.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla leker med ganske mye, men det som trigger henne mest, er nok støvsugeren. Ikke til vanlig når alle "delene" er på, men når jeg tar av den nederste delen og det er bare et rør som suger, da tilter hun. Det er tydelig skrekkblandet fryd, og hun syns det er rasende festlig å få angripe den. Det klarer hun ikke å motstå uansett hvor daff hun er, hvor i løpetidssyklusen hun er, eller noe annet. Men det er dessverre litt upraktisk å belønne så mye med.. :rolleyes::lol:

Aynï leker med det meste, så jeg har ikke funnet ut hva som får henne til å tilte. Alt er liksom like gøy akkurat nå for tiden.

Dette syns Stitch er kjempefestlig også - i tillegg står han å glefser og bjeffer der hvor lufta blåser ut av støvsugeren. Da ser han helt syk ut etterpå, for han blir helt tørr i munnen og leppa henger seg opp liksom :lol:

I tillegg syns han alt som ikke er lov er kjempegøy <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns Stitch er kjempefestlig også - i tillegg står han å glefser og bjeffer der hvor lufta blåser ut av støvsugeren. Da ser han helt syk ut etterpå, for han blir helt tørr i munnen og leppa henger seg opp liksom :P

I tillegg syns han alt som ikke er lov er kjempegøy <_<

Fikk en liten overraskelse her om dagen da jeg støvugde. I begynnelsen da vi fikk Aynï støvsugde jeg hver dag, siden Tulla røytet og fordi det er greit at valper venner seg på sånt, hun var også vant til det fra oppdretteren. Grunnet litt eksamenslesing og mindre røyting, ble det en liten uke uten støvsuging, og det var da jeg skulle støvsuge igjen at jeg fikk overraskelsen: Aynï, som tidligere hadde sovet, lekt med andre ting eller generelt ikke brydd seg om støvsugeren, var blitt tullete! Jeg trodde at nå var all tilvenning borte vekk; for hun bjeffet mot, rev og slet i støvsugeren. Hva hadde skjedd med lille gullet mitt? Må det virkelig SÅ mye tilvenning til, HELE tiden, tenkte jeg?? :P Kunne ikke huske det med de forrige bikkjene..

Men så skjønte jeg det; hun hadde lært av Tulla. Bortsett fra en liten viktig detalj; Tulla angriper støvsugeren KUN når jeg tar av det fremste stykket og skal støvsuge lister, mens det brydde ikke Aynï seg om. Gøy å angripe uansett hva støvsugeren gjorde eller hvordan den så ut. For hun hadde tydeligvis sett Tulla gjøre dette to-tre ganger, så ved neste anledning var hun liksom like tøff.. :rolleyes: Jeg måtte bare kommandere Tulla inn i situasjonen og ba henne se hva hun hadde gjort..! <_< Og flinkeste Tulla ordnet opp; avledet Aynï med litt lek og kos, sånn at jeg kunne få støvsuge ferdig i fred og ro. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...