Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kr.sand


HHC

Recommended Posts

Været var nydelig, og vi var godt fornøyd med å få en av ringene som var stasjonert ute i solskinnet med Basenjien som virkelig trives i slikt vær.

Dennis var førstemann i ringen kl. 09.00, og gjorde det hele verdt turen :yes:

Lille gutt er i ferd med å bli riktig så ferdigutviklet. Det hele endte med Beste Hannhund, Cert nr.10 og Cacib nr 2. Dommeren var MEGET usikker på hvem han skulle sette opp som BIR/BIM, men endte tilslutt på champion tispa da hun var hakket mer "ferdig" for dagen (naturlig nok. Dennis lille er jo knapt 22 mnd)

Han sa alikevel at: "You have got an impressivly handsome male there. I really do love him. Just give him a bit more time, and he'll be a star"

:) Hyggelige ord å få.

Dommern brukte forøvrig GOOOD tid på Basenjiene. 11 stk Basenjier tok 1 time :rolleyes: ¨

Jeg hadde lovet å stille en RR med oppmøte kl. 10.00, og da klokken ble 10 og jeg ikke hadde dukket opp som lovet ringte en desperat eier.... Mens vi konkurrerte så svetta føyk om BIR/ BIM, og jeg selvførgelig hadde glemt å ta telefonen ut av lomma. :ahappy: Jeg prøvde å stille hund med en hånd mens jeg desperat forøkte å delje til lomma for å få telefonen til å stoppe med den andre. Det funket. Puh! Og så startet ringingen igjen. HØØØØYT, forstyrrende og pinlig. Jeg røska tak i telefonen, og i det dommeren ikke så meg pælma jeg den vekk og ut av ringen, mens jeg latet som at jeg ikke hadde peiling på hvem sin telefon som lå på bakken et par meter fra meg og ulte :lol:

Reminder to self: IKKE ha med mobilen inn i ringen!

Litt bilder:

Dennis_NKK_kristiansand_2008003.jpg

Dennis på bordet

Dennis_stacked_NKK_kristiansand_200.jpg

Dennis_gait_NKK_kristiansand_200800.jpg

BIR_BIM_NKK_kristiansand_2008050.jpg

Stilte også en RR i championklasse:

NKK_kristiansand_2008099.jpg

Og en Basenji frøken for en annen oppdretter til 2 BTK med cert:

DD_NKK_kristiansand_2008032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Yodel skriver, nydelig vær! Ble ganske så kledelig rosa, som heldigvis nå har gått over til en aning brun :rolleyes:

Vi hadde samme dommer som basenjiene, trivelig mann.(Peter Harsanyi,Ungarn)

Lille frøken er veldig usikker på andre hunder, så hun var veldig heit i toppen når vi ankom utstillinga, men roet seg noe ned etterhvert. Hun taklet fint de små, men de store hunden er fortsatt veldig skumle, og må knurres på.

I ringen oppførte hun seg veldig bra, trakk seg noe på bordet, og stod noe anspent, men vel nede på bakken var hun fin igjen. Hun løp som en gud, langet skikkelig ut, første gangen jeg har skikkelig løpt med en mudi i steden for å jogge, og hun er ikke noen stor hund. Hun var noe dempet under hele seansen men det kommer seg nok etterhvert som hun blir tryggere og får mer selvtillitt.

Resultatet ble forøvrig Cert og BIR :ahappy:

Med beskjed om at hun var meget vakker,med nydelige bevegelser, men trenger tid. Hun er jo kun 10mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fantastisk vær å stille hund i må jeg si, og selv om jeg kanskje synes hele utstillinga mer bar preg av å være en liten klubb-utstilling og ikke en internasjonal, så var da ringene helt ok og grus som underlag er jo kurant.

Dronning Babs ble 2. btk med res. cacib i går, slått av ei svensk tispe. Nå samler ikke vi på 2. plasser, så helt fornøyd er jeg jo ikke, men pytt sann :ahappy:. Det var en deilig dag, så det var ikke noe å klage på :lol:.

MezzoforteSurprise09.jpg

MezzoforteSurprise08.jpg

MezzoforteSurprise13.jpg

MezzoforteSurprise25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet en Dansk Svensk gårdshund, Haritza´s Ville-Viking som fikk ble BIR og CERT :icon_confused: Andre gang jeg stiller, så det var kjempe kjekkt.

Ellers vil jeg gratulere Helene Ellingsen, som stillte Aridgeocrat´s Lille My Og Carex.

Lille My ble BIM og fikk cacib, carex ble 2.beste hanne med cacib ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...