Gå til innhold
Hundesonen.no

Bartesnuppa er født

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Wee! Endelig vennen! :P Dette er vel unt, og du fortjener virkelig et lite bartelyspunkt! Så glad jeg er på dine vegne! :P

For en herlig rase! Som du vet har de fascinert meg noe innmari leeenge. Jeg vil være gudmor!

Og husk at lille valpus miljøtrenes på jorder, traktor og netter uten en eneste lyd, for å kunne bli en velfungerende og harmonisk del av samfunnet. Besøk kreves!

Navneforslag? Jeg kommer bare med et jeg, for sjansen for at du bruker et av mine er vel minimal. :P

Zwiebel. Ja, det ser nazi ut, men uttales s om det yndige Svibel (og kan forsåvidt skrives slik også), og betyr løk på tysk. Jeg synes det må være et tysk navn på den lille jeg.

Spørs om jeg klarer å holde meg unna, så det kan hende det kommer fler. :P

PS: Medusa er (naturlig nok) et av mine kallenavn, men jeg kan nok gi det bort om så må gjøres. :P

Uansett er jo Medusa mest kjent for å ha blitt gjort så stygg at alle som så på henne ble omgjort til stein. Så jeg synes ikke det passer for en svart vakring med typisk Riesenutstråling. :P

• Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Wee! Endelig vennen! :P Dette er vel unt, og du fortjener virkelig et lite bartelyspunkt! Så glad jeg er på dine vegne! :P

For en herlig rase! Som du vet har de fascinert meg noe innmari leeenge. Jeg vil være gudmor!

Og husk at lille valpus miljøtrenes på jorder, traktor og netter uten en eneste lyd, for å kunne bli en velfungerende og harmonisk del av samfunnet. Besøk kreves!

Duh! Der vil jeg ha et ord med i laget altså :P

Men ellers så forteller jeg gjerne om de andre hundene deres også jeg, om det er noe du kan tenke deg å vite om :P

Skrevet
Duh! Der vil jeg ha et ord med i laget altså :P

Pøh! Jeg var først ut serru!

Neida, vi får la Raksha velge den hun liker best av oss. Det synes jeg er mest rettferdig. :P :P

Skrevet
Pøh! Jeg var først ut serru!

Neida, vi får la Raksha velge den hun liker best av oss. Det synes jeg er mest rettferdig. :P :P

:P

Men jeg tipset henne om Eli! Fineste, herligste Eli. Skal jeg noengang ha riesen så må det bli valp etter henne :P

Skrevet
Men jeg tipset henne om Eli! Fineste, herligste Eli. Skal jeg noengang ha riesen så må det bli valp etter henne :P

Jeg har vært moralsk støtte, rådgiver, gråteskulder, cafékompis og tilstede under noen av de vanskeligste situasjonene i livet.

Eli Schmeli! :P

(PS: Jeg kan gå med på at vi stjeler den lille svarte og deler henne 50/50 som kompromiss? :P Jeg er jo opprinnelig fra Trondheim, og har litt lyst til å flytte hjem igjen. Dette er jo bare en glimrende mulighet!)

Skrevet
Jeg har vært moralsk støtte, rådgiver, gråteskulder, cafékompis og tilstede under noen av de vanskeligste situasjonene i livet.

Eli Schmeli! :P

(PS: Jeg kan gå med på at vi stjeler den lille svarte og deler henne 50/50 som kompromiss? :P Jeg er jo opprinnelig fra Trondheim, og har litt lyst til å flytte hjem igjen. Dette er jo bare en glimrende mulighet!)

Deal! :P

Skrevet

Gratulerer så mye med valp ! :P kan tenke meg at de neste ukene blir lange.

Skrevet
Hva med Bertine? :P

Øh... Bertine? Da er Zetlitz bedre :P

Jeg tror ikke jeg skal komme med noen råd om navn, sånt er jeg nemlig elendig på selv. Mine hunder har fått navn i siste liten de, Orry fikk navn når jeg hentet han :P Jeg hadde lange lister hver gang, men endte alltid opp med noe heeeelt annet *flir*

Skrevet

:P Nå er jeg våken nok til å prøve å svare. Først av alt. Tusen takk for klemmer, lykkeønskninger og navneforslag.

Hipp Hurra lille bartesnuppa er født (og hemmeligheten er ute!) :P

Jeg er så glad på dine vegne!

*klippet bort smilys*

Og nå skal du finne navn, det er vanskelig det! Men da har du noe å bruke de neste 8 ukene på.. :P

Personlig synes jeg Elliken er tøft og søtt og Eine er fint , det er et gammelt norrønt jentenavn. Jeg liker godt blomsternavn også jeg som Lyng, Ryllik (men det er jo på R..)

Riesenschnauzer er jo en gammel tysk rase, så tyske navn som Ada, Agnes, Flora, Koraosv kan jo være artig? Du kan sjekke ut tyske/bibliske/mytologiske navn på http://www.behindthename.com

Forøvrig synes jeg LuLu er stilig, men det er kanskje litt sukkersøtt..?

Igjen gratulerer!

Det at du er glad, gjør Abby glad, så ikke "spar" på gleden, men kos dere begge to. :P

Jaaa, hihi, jaggu godt folk klarer å holde på hemmeligheter, for jeg var ganske sprekkeferdig.

Wee! Endelig vennen! Dette er vel unt, og du fortjener virkelig et lite bartelyspunkt! Så glad jeg er på dine vegne!

Navneforslag? Jeg kommer bare med et jeg, for sjansen for at du bruker et av mine er vel minimal. :P

Zwiebel. Ja, det ser nazi ut, men uttales s om det yndige Svibel (og kan forsåvidt skrives slik også), og betyr løk på tysk. Jeg synes det må være et tysk navn på den lille jeg.

Spørs om jeg klarer å holde meg unna, så det kan hende det kommer fler.

PS: Medusa er (naturlig nok) et av mine kallenavn, men jeg kan nok gi det bort om så må gjøres. :P

Uansett er jo Medusa mest kjent for å ha blitt gjort så stygg at alle som så på henne ble omgjort til stein. Så jeg synes ikke det passer for en svart vakring med typisk Riesenutstråling.

Takk. :P Hun skal selvsagt sosialiseres på store fine jorder og plage vettet av Charliebass.

(PS: Jeg kan gå med på at vi stjeler den lille svarte og deler henne 50/50 som kompromiss? Jeg er jo opprinnelig fra Trondheim, og har litt lyst til å flytte hjem igjen. Dette er jo bare en glimrende mulighet!)

Høy! Pass dere, ellers er det ingen av dere som får være gudmor. *mumle* Men altså, to trønderske gudmødre, hva kan vel bli bedre enn det?

Øh... Bertine? Da er Zetlitz bedre :P

Jeg tror ikke jeg skal komme med noen råd om navn, sånt er jeg nemlig elendig på selv. Mine hunder har fått navn i siste liten de, Orry fikk navn når jeg hentet han :P Jeg hadde lange lister hver gang, men endte alltid opp med noe heeeelt annet *flir*

Hihi, jeg er håpløs selv, jeg. Rexie bare ble sånn, og Aro og Rikke het det da jeg fikk dem. Abby hadde jeg bestemt meg for for lengesiden om jeg fikk en liten hund. Litt sånn med Rakshanavnet. Vi får se hva det blir til, jeg har goood tid enda.

Vil helst ikke ha R i navnet fordi jeg syns hundenavn er finere uten når man har geografisk betinget talefeil (skarrer på r'en).

Skrevet

Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis

Skrevet
Gratulerer så masse! Skal bli moro dette!

men syns virkelig du burde kalle henne Raksha jeg da... :P

Takk. :P

Hehe jaaa.... vi får se. Det "leder" fremdeles da. Men er flere andre bra som har blitt foreslått.

Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis,Isis, Isis, Isis, Isis, Isis

:P Damen er gal. Rett og slett. :P

Gratulerer så mye! :P Dette fortjener du, håper bartedyret bli frisk og raskt i et helt hundeliv!

Takk. :P

Skrevet

Litt flere, navn er gøy :ahappy:

CALISTA: Variant of Latin Callista, meaning "most beautiful."

CASSIA: Latin form of Hebrew Kezia, meaning "cinnamon tree."

CADHLA: Irish name meaning "beautiful."

CAILIN (Cailín): Irish name meaning "girl."

CARIS: Variant of English Charis, meaning "grace."

CARISSA: Variant of English Charissa, meaning "grace."

EDIT: Hvordan ser navnelista ut?

Skrevet

*spent* Jeg er ikke flink til å finne på navn, men jeg elsker å komme med synspunkter på andres forslag :ahappy:

Skrevet

Ok, da drar jeg i gang en sånn foreløpig navneliste med favoritter i random rekkefølge:

*Acaci

*Calista

*Isis

*Lulu

*Medina

*Medusa

*Raksha

*Selene

*Sonne (sol på tysk)

*Yuna

*Zweibel/Svibel

Flere kommer fortløpende

Skrevet

*Calista -neinei, Calista Flockhart??? er det tøft liksom???

*Isis - Izuzu? En bil?

*Lulu - Det er da ikke noen blond babe med digre pupper som gir "special price for yoy my friend" du skal ha, er det vel??

*Medina - Meditere?

*Medusa - Hu har slanger til hår, og er slem.. neinei!

*Raksha - JA! DET KAN IKKE BLI NOE ANNET!

*Selene - nei, SE LENE! :ahappy:

*Zweibel/Svibel - Svimmel??

Nei, Anette! ta deg sammen da!! :lol: Det er kun et svar på dette spørsmålet! :rolleyes:

Skrevet
*Calista -neinei, Calista Flockhart??? er det tøft liksom???

*Isis - Izuzu? En bil?

*Lulu - Det er da ikke noen blond babe med digre pupper som gir "special price for yoy my friend" du skal ha, er det vel??

*Medina - Meditere?

*Medusa - Hu har slanger til hår, og er slem.. neinei!

*Raksha - JA! DET KAN IKKE BLI NOE ANNET!

*Selene - nei, SE LENE! :lol:

*Zweibel/Svibel - Svimmel??

Nei, Anette! ta deg sammen da! :yes: Det er kun et svar på dette spørsmålet! :rolleyes:

:) du er tydeligvis inhabil.

Gratulerer Rashka. Dette er vel nettopp hva du trengte nå.

Unner deg det av hele mitt hjerte :ahappy:

Tusen takk. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...