Gå til innhold
Hundesonen.no

Mossestevnet

kittykatt

Recommended Posts

Skrevet

Må bare få skryti av jenta mi i dag..Pakita min bc på 17 mnd... Vi stilte som debutant i kl 1, lp.. I moss, å regnvær :wub:

og *trommevirvler* vi fikk 167 poeng å første premie med opprykk til kl2.. ååå så gla :D

1. Visning av tenner kar 9: hu la seg ned til slutt, hmm.. dommern kom rett mot Pakita, store mannen :(

2. felles dekk kar 9.5

3. Lineføring kar 7, detter mye ut men jeg som ska ha skylda der for noe dårlig kommandoer å sakker tempo.nervøs ja

4. Fvf kar 7.5 noe bedre tempo som resulterte i bedre kontakt. med jeg slakka tampo etterhvert der og.. hehe

5. dekk fra holdt kar 8.

6. innkalling fra sitt kar 7.5

7. stå under mars kar 9.5

8. fritt hopp over hinder kar 9

9. Helhetsinntrykk 8

dommer Erik Brenden

Vi er stor fornøyde, å har klart å oppnå det vi skulle prøve på i løpet av dette året ;) Nå blir det sommerferie..

Skrevet
Må bare få skryti av jenta mi i dag..Pakita min bc på 17 mnd... Vi stilte som debutant i kl 1, lp.. I moss, å regnvær :D

og *trommevirvler* vi fikk 167 poeng å første premie med opprykk til kl2.. ååå så gla :(

1. Visning av tenner kar 9: hu la seg ned til slutt, hmm.. dommern kom rett mot Pakita, store mannen ;)

2. felles dekk kar 9.5

3. Lineføring kar 7, detter mye ut men jeg som ska ha skylda der for noe dårlig kommandoer å sakker tempo.nervøs ja

4. Fvf kar 7.5 noe bedre tempo som resulterte i bedre kontakt. med jeg slakka tampo etterhvert der og.. hehe

5. dekk fra holdt kar 8.

6. innkalling fra sitt kar 7.5

7. stå under mars kar 9.5

8. fritt hopp over hinder kar 9

9. Helhetsinntrykk 8

dommer Erik Brenden

Vi er stor fornøyde, å har klart å oppnå det vi skulle prøve på i løpet av dette året ;) Nå blir det sommerferie..

dere er fantastisk flinke..... er fornøyd selv jeg og :wub:

Skrevet

Juhuu;) Vi var også på det mossestevne;) Har til å med skrytt av Cathrine og Pakita på hjemmesiden;) weeeh (med bilder å det hele;)

Jeg og min gogutt (Birk på 5 år, border collie) fikk 177,5 poeng og delt 5 plass;) Dette er det andre offisielle stevne på 1 uke hvor vi klinker til med opprykk;)

WeeeeH

Digger deg og Pakita, Cathrine. Dere hadde INGENTING å frykte så godt som dere gikk i dag;)

Klasse 2, HERE WE COME;)

Skrevet
Juhuu;) Vi var også på det mossestevne;) Har til å med skrytt av Cathrine og Pakita på hjemmesiden;) weeeh (med bilder å det hele;)

Jeg og min gogutt (Birk på 5 år, border collie) fikk 177,5 poeng og delt 5 plass;) Dette er det andre offisielle stevne på 1 uke hvor vi klinker til med opprykk;)

WeeeeH

Digger deg og Pakita, Cathrine. Dere hadde INGENTING å frykte så godt som dere gikk i dag;)

Klasse 2, HERE WE COME;)

watch out, be afraid :icon_confused:;);)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...