Gå til innhold
Hundesonen.no

Imagecopy Dancing Excalibur - Stitch

AnnikenK

Recommended Posts

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk for alle koselige kommentarer. Det varmer en "mors" hjerte :lol:

Fine bilder, og fine Stitch! :D Men jeg er litt nysgjerrig da...; hvorfor kan ikke Bir (artig navn forresten!) gå løs? Jaktinnstinkter?

Bir stikker så fort han får en sjans. Han er reine Houdini av og til. På fjellet i påsken for et par år siden åpnet han døra og da var han på "rømmen" i tre dager :shocked:

• 3 months later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder av Stitchen kanskje. Nydelig vær i dag og da prøvde jeg å få noen bilder av snøfreser'n, men det er jo ikke lett. Svart hund, mye hvitt rundt - pluss at han ikke akkurat er stillestående :rolleyes: men noen ble det.

Prøvde på "stå" bilder - ikke lett alene.

015.jpg

074.jpg

Må leke litt innimellom :ahappy:

023.jpg

Litt enklere med sitt...

054.jpg

..men ikke så lenge da :rolleyes:

075.jpg

Prøve på "stå" igjen.

049.jpg

Sånn ca to sekunder før fotografen blir "bumpet" ned <_<

041.jpg

;)

059.jpg

058.jpg

Skrevet
Så fin gutt! :ahappy:

Nå begynner jeg å bli skummelt stor fan av belgere altså. ;)

Det er ikke noe skummelt med det, men klart du står i fare for å bli smittet av belger viruset når du omgåes dem *flir*

Skrevet

Takk for hyggelige meldinger :ahappy:

Finingen! Digger det bildet du la ut av ham i Akkurat nå-tråden!

Hehe, han ser ut som han har hørt en god vits på det bilde ;)

Så fin gutt! :)

Nå begynner jeg å bli skummelt stor fan av belgere altså. :)

Det er ikke noe skummelt med det vet'u - helt naturlig er det :)

Skrevet
Vakker :icon_confused:

Hvor gammel er han nå`

Ståbilder er noe drit å ta alene..hehe.

Han er ganske nøyaktig 13 månder og skikkelig pubertetslus :rolleyes:

Skrevet
Det er ikke noe skummelt med det, men klart du står i fare for å bli smittet av belger viruset når du omgåes dem *flir*

Det er ikke noe skummelt med det vet'u - helt naturlig er det :)

Jeg synes det er skummelt jeg altså. Tror de er litt for kvikke i toppen (og ellers) for meg. Klarer ikke henge på..

Men herregud, så skjønne de er! :icon_confused:

Skrevet
Jeg synes det er skummelt jeg altså. Tror de er litt for kvikke i toppen (og ellers) for meg. Klarer ikke henge på..

Men herregud, så skjønne de er! :icon_confused:

Cluet er å ikke la dem tenke selv :rolleyes: Da kan de finne på mye rart...

Men ellers; ja, herlig myke deilige pelsdotter :ahappy:

Guest Belgerpia
Skrevet

Fiiiiine lille Stitchen...

Nå skal jeg snart ta meg en tur rundt i omegn å besøke ett par søsken av han - jeg hører jo aldri noe fra eierne så da får vi ta tyren ved hornene og bare elge oss innpå dem *ler*

Skrevet
Herlige Stitch :ahappy:

Skal dere til Hemsedal? (For da vil jeg tafse litt på ham nemlig :))

Har veldig lyst til å reise til Hemsedal, men jeg har eksamen 4 juni så jeg må nesten se an litt. Hvis jeg ligger godt an i forberedelsene skal du ikke se bort fra at vi dukker opp :ahappy:

Fiiiiine lille Stitchen...

Nå skal jeg snart ta meg en tur rundt i omegn å besøke ett par søsken av han - jeg hører jo aldri noe fra eierne så da får vi ta tyren ved hornene og bare elge oss innpå dem *ler*

Skal du innom Vestfold også da :rolleyes:

Så fin han er :ahappy: Likte det lekebildet så godt jeg. Han ser skikkelig pøbel ut :banana:

Stitch er da ikke pøbel :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...