Gå til innhold
Hundesonen.no

Underskriftskampanjer for eller mot Hundehviskeren


Kennel XO

Recommended Posts

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Spesielt det at canis er så kommersielle og tjener så mye penger på å selge sin metode gjør at jeg syns dette var veldig useriøst.

Vel, hadde Canis vært så kommersielle som det du antyder så tviler jeg sterkt på at de hadde gått ut med denne kontroversielle kampanjen overhodet.

XO, siden vi er i det åpne hjørnet: Det ville være kjekt å få sett korrespondansen mellom deg og Canis i sin helhet, og ikke bare bruddstykkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vel, hadde Canis vært så kommersielle som det du antyder så tviler jeg sterkt på at de hadde gått ut med denne kontroversielle kampanjen overhodet.

XO, siden vi er i det åpne hjørnet: Det ville være kjekt å få sett korrespondansen mellom deg og Canis i sin helhet, og ikke bare bruddstykkene :-)

Ja, jeg vil faktisk si at canis er et kommersielt selskap. De tjener enorme summer på salg av "metoden" sin gjennom kurs, bøker, månedlig magasin osv osv. Når de da går ut for å hindre en mulig konkurrent på den måten syns jeg det er veldig useriøst ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis angriper en trener for ha bruker strupebånd-Canis selger slike strupebånd

Canis angriper en trener som ikke bruker kun positive metoder- Canis tar inn annonser fra slike trenere

Det er tydeligvis ikke så nøye med prinsipper når man tjener penger på det.

Hadde Canis villet framstått som den frelseren de tror de er hadde de vel hatt ryggrad til å ikke ta inn slike annonser og artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er drøyt å komme med trusler om søksmål, men de truer jo ikke med det fordi listen ble laget i utgangspunktet, men fordi det stod i teksten til oppropet at de har sendt ut spam (nå husker ikke jeg akkurat hva som stod i det opprinnelige oppropet, tolker bare ut i fra det som XO la ut. Og enig med noen over her at det hadde vært fint å se hele korrespondansen). At man ikke kan redigere teksten på siden i ettertid er ikke deres (canis) problem? Det er vel bare å lage en ny liste med ny tekst hvis man så gjerne vil protestere? om man reagerte på at man fikk oppfordringa på meil i det hele tatt så sier man jo selv ja til å motta nyhetsbrev fra canis når man lager seg profil der.

For øvrig visste jeg ikke at det var forbudt å sende ut spam før nå, det ser ikke akkurat slik ut på "spamboksen" min :rolleyes: Hvor alvorlig er det egentlig å anklage noen for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XO, siden vi er i det åpne hjørnet: Det ville være kjekt å få sett korrespondansen mellom deg og Canis i sin helhet, og ikke bare bruddstykkene :-)

Korespodanse Canis/meg:

Mail Nr.1 fra Canis

----- Original Message -----

From: "Morten Egtvedt" <morten@canis.no>

To: <post@kennelxo.com>

Sent: Tuesday, April 29, 2008 2:53 PM

Subject: Opprop.no

Hei Cathrine!

Ser at du har opprettet en liste på http://www.opprop.no/opprop.php?id=cesar

Vi synes bare det er moro at det blir debatt rundt saken, men vi liker ikke

at du anklager oss for å sende spam. Alle som står på vår mailingsliste har

frivillig meldt seg på vårt nyhetsbrev - man blir IKKE oppført på

mailinglisten bare fordi man har handlet hos oss. Man må aktivt krysse av

for å melde seg på nyhetsbrevet.

Jeg ber derfor om at du fjerner anklagen om spam fra oppropet snarest

(resten av teksten bryr vi oss ikke om). At vi er uenige om treningsmetoder er helt greit, men vi liker ikke å bli offentlig anklaget for lovbrudd.

Vennlig hilsen

Morten Egtvedt

(redaktør Canis.no)

Svar fra meg:

----- Original Message -----

From: "Kennel XO" <post@kennelxo.com>

To: "Morten Egtvedt" <morten@canis.no>

Sent: Tuesday, April 29, 2008 3:23 PM

Subject: Re: Opprop.no

Hei Morten

Det er ikke mulig å endre teksten uten å slette alle underskrifter så det

kan vi dessverre ikke gjøre.

Mvh Cathrine

Siste mail fra canis:

----- Original Message -----

From: "Morten Egtvedt" <morten@canis.no>

To: "Kennel XO" <post@kennelxo.com>

Sent: Wednesday, April 30, 2008 12:18 PM

Subject: Re: Opprop.no

Det burde du tenkt på FØR du beskyldte oss for lovbrudd uten grunnlag. Du

kan velge mellom å fjerne de falske anklagene om spam i første avsnitt -

eller risikere omkostninger ved at vi går videre med saken.

Jeg vil ikke la det ligge anklager om lovbrudd på nettet bare for at noen

skal protestere for "retten til å se på TV". Hvis dere først skal lage en

motprotest burde dere virkelig hatt ryggrad nok til å forsvare metodene i

programmet, i stedet for en slik patetisk "protest".

Du har frist til kl 1500 idag med å fjerne anklagene.

Mvh

Morten

Det hører også med til historien at jeg nå er banna fra canis.

De har sletta profilen min og jeg får hverken lese eller delta i debatter eller registrere ny konto :)

Ikke at jeg tar det spesielt tungt...men jeg synes faktisk det er på sin plass at det kommer frem...

Si i mot "oh store guru" og du blir banna fra forumet og truet med søksmål.

"Patetisk" er jeg vist også fordi jeg vil ha ytringsfrihet. Grunnen for at jeg ikke har argumentert for trenings metodene er at jeg ikke selv har noen tro på kveling av hund og derfor faktisk ikke er enig med CM i alt han gjør. Dette har hele tiden dreid seg om at jeg selv vil velge hva jeg skal se på TV og at jeg ikke liker propaganda i mailboksen min.

Ikke kan jeg noen sinne huske at jeg aktivt har gått aktivt inn å krysset av for at jeg vil ha nyhetmailer fra canis heller. Mulig jeg har vært medlem der så lenge at en denn gangen jeg ble medlem utomatisk kom på nyhetsmail listen deres...? Men uansett er min mening at det er det stor forskjell på nyhetsmailer om nye produkter mm. og direkte propaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeii! kan vi ikke være skikkelig barslige å starte en "vi missliker canis"-gruppe! haha :)

Jeg har i tillegg sendt de en mail jeg, og sagt at jeg er skuffet over måten de har taklet denne sakn på!

Jeg er i heller ikke interesert i å være på et forum hvor man ikke er åpne mot andre treningsmetoder.. gale eller ikke, noe kan man lære av alt!

Lenge leve sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at jeg aldri har krysset av for å få nyhetsmail fra Canis, får jeg slike alternativer krysser jeg alltid nei. Men jeg fikk også oppfordringen om å skrive under mot programmet. Er jo ikke helt uvanlig at slike "avhukingsbokser" ligger litt lurt til, fort gjort å overse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeii! kan vi ikke være skikkelig barslige å starte en "vi missliker canis"-gruppe! haha :)

Jeg har i tillegg sendt de en mail jeg, og sagt at jeg er skuffet over måten de har taklet denne sakn på!

Jeg er i heller ikke interesert i å være på et forum hvor man ikke er åpne mot andre treningsmetoder.. gale eller ikke, noe kan man lære av alt!

Lenge leve sonen :)

sonen er en fin plass ja.

her kan vi krangle så tastene ryker men alle er like glade alikevel. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at jeg aldri har krysset av for å få nyhetsmail fra Canis, får jeg slike alternativer krysser jeg alltid nei. Men jeg fikk også oppfordringen om å skrive under mot programmet. Er jo ikke helt uvanlig at slike "avhukingsbokser" ligger litt lurt til, fort gjort å overse..

Jeg har ikke fått noen epost, og jeg har både handlet hos Canis og vært aktiv på forum og pm og diverse der ganske lenge (gått kurs hos dem også, forøvrig).

Hvis jeg forstår det riktig har noen her gått ut og beskyldt Canis for å drive ulovlig med spam. For det første er det fullstendig feil kanal å gå gjennom, man kontakter først den man mener har gjort feil, og så evt. anmeldelse dersom man ikke blir enige. Å offentliggjøre den slags klager, når det ikke nødvendigvis stemmer, er ganske alvorlig, og det er også ganske alvorlig for et nettsted å ha slike klager liggende ute offentlig. Og de har ihvertfall ikke noe i en underskriftskampanje å gjøre!

Jeg synes underskriftskampanjen til Canis er litt drøy, men av og til lurer jeg jaggu på gjennomsnittsalderen og juskunnskapene til brukerene også... dette lærte jeg nemlig om på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten raser enda på CANIS. over 400innlegg rundt "sensuren" Siste postinger går på trusselen. Bruker REMINGTON hadde ryggrad til å poste "trusselbrevet" der.

Jeg har selv yttret i samme forumtråd.

"Postet: Onsdag 30. Apr 2008, 21:34

Du vet... Ikke alle har ryggmarg. Noen har ryggen full av skjit! Jeg må si meg enig i at det lukter business her ja, selv om vi nok alle er enige om at MR Milans metoder har fullgode alternativer."

Selv om slike forum som regel regjeres av fjortisser og ikke alltid kan tas seriøst, så blir dette for drøyt. Inntil videre avventer jeg dom. Blir nok BANKET og strupt av moderator asap zulu flash... Så får vi se...

Inntil videre, stay tuned.

post-2387-1209585327_thumb.jpg

"Dette er TAB for de uavhengige, rapporterer direkte fra CANIS!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig visste jeg ikke at det var forbudt å sende ut spam før nå, det ser ikke akkurat slik ut på "spamboksen" min :rolleyes: Hvor alvorlig er det egentlig å anklage noen for dette?

Det er ikke lov å sende ut reklame på epost til privatpersoner som ikke har samtykket i det. Det sagt, så står det veldig ofte med veldig liten skrift at hvis du melder deg på konkurranse ditt og datt, eller epostliste, eller forum, eller... så godtar du også at de kan sende deg spam, og gjerne partnerselskaper også. Jeg har selv anmeldt et par ((norske)bedrifter til forbrukerrådet for dette, hvorpå de har fått en advarsel.

Det er såklart viktig at du er helt sikker på at du ikke har krysset av eller meldt deg på noe sted med liten skrift. I tillegg er det totalt urealistisk å få gjort noe med spam fra utenlandske avsendere. I USA er det jo faktisk lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår det riktig har noen her gått ut og beskyldt Canis for å drive ulovlig med spam.

Jeg kan forstå Canis sitt utspill i denne saken mht SPAM- beskyldningene. Så jeg sletter ikke min konto hos Canis. Med sitt kontroversielle innspill, forøvrig, viser DE faktisk ryggrad i forhold til det de tror på. Og det støtter jeg!

Når det er sagt. Jeg synes det er ****** skuffende at en av adferdsekpertene i sin blogg på en flåsete måte omtaler sine motdebattanter som "en Schäferklikk...". Slike utsagn blir i overkant emosjonelle og amatørmessige etter min smak. Noen trenger en skolering i medieteknikk for å sikre integritet, mener nå jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at jeg aldri har krysset av for å få nyhetsmail fra Canis, får jeg slike alternativer krysser jeg alltid nei. Men jeg fikk også oppfordringen om å skrive under mot programmet. Er jo ikke helt uvanlig at slike "avhukingsbokser" ligger litt lurt til, fort gjort å overse..

Uansett om en har krysset av eller ikke så er det faktisk ingen som har godtatt å ta i mot mailer av den typen canis sendte ut.

I canis regler står dette:

Nyhetsbrev

Canis sender ca. 1 gang i uka ut sitt nyhetsbrev. I nyhetsbrevet får du informasjon om nye hundebøker, kurs eller andre viktige begivenheter

Og oppfordringen til å signere i en underskrifskampanje kan ikke jeg se har noe med bøker, kurs eller viktige begivenheter å gjøre... Derfor er min mening at dette er spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Når det er sagt. Jeg synes det er ****** skuffende at en av adferdsekpertene i sin blogg på en flåsete måte omtaler sine motdebattanter som "en Schäferklikk...". Slike utsagn blir i overkant emosjonelle og amatørmessige etter min smak. Noen trenger en skolering i medieteknikk for å sikre integritet, mener nå jeg :rolleyes:
Vel Belgerac, siden jeg kjenner både Tillung og Løberg skal jeg la være å kommentere akkurat den siden av saken. Det som jeg og andre reagerte på var Canis sin formulering om at programmet måtte tas ut av sendeplanen. At programmet etter min mening har sine uheldige sider i f t dyrevelferd er jeg enig med Canis, Løberg og Tillung i, men ikke at programmet burde fjernes fra sendeplanen slik det fremkommer i canis sitt opprop, - og det er vel akkurat den delen som flere enn meg har kommentert.. Som det er påpekt tidligere finns det også her til lands skoler og grupper som trener etter prinsipper som om ikke akkurat tangerer Milans metoder så i hvert fall ikke kan sies være spesielt "snille". Dersom "human" trening og dyrevelferd først skal på dagsordnen burde man kanskje skjele litt til hva som praktiseres her til lands?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oppfordringen til å signere i en underskrifskampanje kan ikke jeg se har noe med bøker, kurs eller viktige begivenheter å gjøre... Derfor er min mening at dette er spam.

Det er likevel ikke noen gyldig grunn til å gå ut med offentlige beskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber endel med IT, og vi definerer spam rett og slett som uønsket masseutsendingsmail . Dermed er det opp til mottakeren å kategorisere det som spam eller ikke. Nå står ikke jeg på mailing lista hos canis, men selv om jeg hadde gjort det er denne type mailer misbruk av mailinglister etter min mening, og helt klart spam for de som ikke ønsket en sånn mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...