Gå til innhold
Hundesonen.no

Slapp av antibiotika? Dyrlege skrekkeksempel

Moa

Recommended Posts

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har har en hunnkatt som sprakk opp etter kastrering. Alle tarmene kom ut og -- grusomt.

Dyrlegen hadde ikke sydd skikkelig igjen! Etter at hun ble operert på nytt ( tarmene vasket, lagt inn igjen med antibiotika) kom hun til seg selv mer og mer og etter to dager gikk hun rundt og malte hele tiden. Så ga jeg henne smertestillende som anvist av dyrlege - riktig mengde- og etter det har hun vært helt ute av seg. Veldig slapp, nærmest apatisk. Sover hele dagen og kan skyves bortover gulvet som en sokk - hun gjemmer seg under sofaen og jeg må skyve hgenne fram for å få gitt antibiotika. Jeg hadde lenge et håp om at det var pga smertestillende -- men vet ikke lenger. Det har vært en helt forferdelig opplevelse, og jeg hater dyrlegen! Mitt spørsmål er: kan denne tilstanden komme av antibiotika-kuren?? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjære tid for en opplevelse! :) *god klem til deg og katten*

Vet desverre ikke angående antibiotikaen, ville bare gi deg min medfølelse og sympati. Og du, finn en annen veterinær?

ja, helt klart. skal aldri til ham igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-- si fra om dere kjenner til en flink dyrlege-- tenkte ta en telefon og dobbeltsjekke. Har mistet tilliten til dyrlegen jeg var hos for å si det meget mildt. Hun får imacillin antibiotika. Noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er jeg enig i-jeg var på jobb da dette skjedde-- og det var barnevakten som tok den beslutningen.

hadde selvfølgelig ikke gjort det selv.

det viktigste nå er å finne den beste løsningen framover, ikke bruke energi på dum dyrlege... ENDA.

har kontaktet ny dyrlege samt vetrinærhøgskolen. de sier alle : avvente, gi væske osv osv

hun er LITT bedre nå...

men men :) det kan snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...