Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Stangehallen

zorbas

Recommended Posts

Skrevet

Ønsker og gratulere alle med gode resultater!

Nova har vært på sin andre utstilling som junior, første utstillingen fikk han stor cert. Nå er han 13 mnd, og han fikk BIR,CERT, og BIG 2! Han fikk en knall god kritikk! Tusen hjertelig Takk Til Kristine Mali, Som viste Nova i gruppen. Du er bare helt RÅ god!

Gratulerer også til Kristine Mali med BIG 4 på CC!

Valpen til Buffy, Elvis ble BIM valp :-)

Skrevet

Er søndagen du var der eller?? Jeg var der lørdagen ser du og ble BIR, så da hadde vi evnt gått i grupperingen med boxervalpen :D.. Grattis med gode resultater :)

Skrevet

Det var ikke vår tur denne gangen gitt. Lørdag fikk Symra rød og ble 2 av 2 juniortisper. Grei kritikk. Søndag derimot ...Hun var rett og slett ikke i form, ville ikke gå, ville ikke løfte hodet. Så helt hengslete og rar ut, stakkars lille pjuska mi :D Hun fikk blå og kritikken tror jeg vi skal rote bort. Det meste handlet jo om at hun måtte øve mer på situasjonen i ringen, men det sto også at hun har fallende kryss, og det er det vi IKKE vil høre (selv om garva beardisfolk sier at det ikke er FOR fallende).

Jaja, tap og vinn med samme sinn.

Men det var i allefall gøy å treffe Lill og Monica. Dessuten så vi Yodel :)

Skrevet

Gratulerer til alle med gode resultater!

Pippin&Symra: lykke til neste gang, man har ikke alltid dagen :)

Skrevet
Og du som måtte høre alt jeg og Marius surret med til gruppene :)

Marius var han med whippeten? Han som ble så hoppende glad for plasseringen (som jeg ikke helt fikk med meg, var det i veteran?).

Skrevet

Yuhu flinke Nova! Helt herlig hund! Og dritlekker! :)

Som Stine også skriver fikk jeg BIG4 med Chinese Crested, med Rimabra's Ringleader, hun tok også sitt 8.ende(eller noe?) Cert og ble BIR! :D

Oscar var med for treningens skyld, eneste irske pels igjen..hehe... Han ble 3bhk.

Gratulerer til alle fornøyde!

Skrevet

Søndag ble Dennis 2 BHK med sitt 9. Cert.

Mille ble igjen BIR og BIG-2 valp

Lille Luna debuterte og ble 2 BTK valp med kjempefin kritikk :)

Skrevet

Gratulerer til alle dere med så mange flotte resultater!

Var der på lørdag med den eneste dachsen i hallen (i alle fall som jeg så).. Så Lill og Monica (måtte jo vere dere?) men turde ikke å gjøre meg til kjenne :)

Skrevet
Gratulerer til alle dere med så mange flotte resultater!

Var der på lørdag med den eneste dachsen i hallen (i alle fall som jeg så).. Så Lill og Monica (måtte jo vere dere?) men turde ikke å gjøre meg til kjenne :)

Ja det var oss :D Jeg så deg med Kristin og de, men surret litt rundt og ble plutselig litt mye på engang da jeg så deg så jeg glemte å gå bort og si hei ;)

Skrevet
Ja det var oss :) Jeg så deg med Kristin og de, men surret litt rundt og ble plutselig litt mye på engang da jeg så deg så jeg glemte å gå bort og si hei :D

Men da vet jeg hvordan dere ser ut til neste gang. Kobla at det var deg når Kristin ropte på deg, og så de vakre hundene! Er litt sjenert av meg jeg:) Fikk desverre ikke med meg slutten, for hadde ei mor som ville hjem <_<

Skrevet

Tascha ble 4BTK begge dager. Hun var rett å slett for kraftig for de to dommerne. Det er jo noe man bare må finne seg i. Vi fikk i det minste CK:P Trodde vi skulle gå ut med HP som det beste.

Puma ble BIG3 begge dager. Hun blir 9 mnd på onsdag. Så hun gjorde det stort på sine siste valpeshow. *sukk* Så fort tiden går.

Skrevet
*klippet*

Men det var i allefall gøy å treffe Lill og Monica. Dessuten så vi Yodel :ahappy:

Morsomt å ha truffet deg også selvom det ikke var så lenge :ahappy:

Bocca fikk blått, men hadde på en måte ikke regnet med noe annet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...