Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobber du?


ipadda

Jobber du?  

114 stemmer

  1. 1. Jobber du, eller jobber du ikke ?

    • Ja
      80
    • Nei
      34


Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Nei jeg jobber ikke, har vært sykemeldt i 2 år mens jeg har vært under utredning. Er fortsatt under utredning, men skal i møter med NAV etterhvert nå..

Så vi får se hva det blir til :lol: Håper på å få meg hvertfall en bitteliten jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm jeg er ikke muslim, er medlem af den danske folkekirke ligesom mine forældre som forresten er dansk/norsk og dansk, som forresten "hænger" sammen med den norske, men idet jeg er mørk, så spørger de først om jeg er grønlænder, hvilket er meget fonærmende for en dansker, derefter går de til alle de andre spøgsmål, med hvad jeg sige til julebord, om mine holdninger til alkohol, om jeg kan være i rom med en der drikker alkohol, om jeg kunne have lyst til at gå med i byen med kollegaer, om jeg selv kunne finde på at drikke en øl, og om jeg har noget mod svinekød.

Det er standard spørgsmål jeg får.

Okei! Da misforstod jeg! :lol: Virket som om du var muslim på måten du skrev forrige innlegget.

Jeg har selv opplevd å bli utelukket fra jobb pga lignende ting, og det er utrolig kjipt og teit og fordomsfult av de som gjør noe sånt. Hun som intervjuet meg virket også veldig grei og forståelsesfull, men da jeg fikk svaret i posten skjønte jeg hva som hadde gått galt og hvorfor hun hadde spurt så merkelige spørsmål.. :)

Ellers har jeg jo hatt dreads, og når man har det er man et skikkelig "pot-head", uansett om man har vært i nærheten av hasj eller ikke..! <_< Merkelig hvordan folk behandlet meg før og etter at jeg hadde klippet de av meg; de ble helt annerledes. Forresten var det stor forskjell på Bergen og Trondheim også; de var mye mer positive i Bergen. :) På den tiden jeg hadde dreads, ble jeg jo kjent med noen nye folk. Når de hadde blitt litt kjent med meg, var standard kommentar "Jammen, du er jo faktisk ganske normal jo; jeg trodde ikke det..!" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jobber ikke - jeg går på videregående og har nok med det i tillegg til hund, lekser, venner og hundeklubbarbeid. Jeg lurer jo selvsagt på hvilken kategori jeg havner i når jeg ikke jobber, er tjukk, ikke stiller hund MEN er på veldig mange utstillinger. Hjelp meg sonen, jeg trenger å bli kategorisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% stilling og er skikkelig kontorrotte som av og til faktisk jobber overtid og (sjelden.. hehe)

8-16 jobber jeg.... Men hundene mine er like glad og fornøyd for det :lol:

Sikkert ikke <_<

Jeg har da hørt fra mange mødre at det er en større jobb enn de som jobber 9-4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein: Men det er vel bedre at de spør enn at de bare antar det og dermed utelukker deg?

Jo det e da helt klart bedre at de spørger, men synes at det er noget fis, da jeg faktisk aldrig har været ude for i DK at de har haft behov for at spørge, og mange af de jobs jeg har søgt her, der har de netop skrevet at de ønsker folk med flerkulturel baggrund søger jobbet, så da burde de da slet ikke være så "bange" for det.

Okei! Da misforstod jeg! :) Virket som om du var muslim på måten du skrev forrige innlegget.

Jeg har selv opplevd å bli utelukket fra jobb pga lignende ting, og det er utrolig kjipt og teit og fordomsfult av de som gjør noe sånt. Hun som intervjuet meg virket også veldig grei og forståelsesfull, men da jeg fikk svaret i posten skjønte jeg hva som hadde gått galt og hvorfor hun hadde spurt så merkelige spørsmål.. :)

Ellers har jeg jo hatt dreads, og når man har det er man et skikkelig "pot-head", uansett om man har vært i nærheten av hasj eller ikke..! <_< Merkelig hvordan folk behandlet meg før og etter at jeg hadde klippet de av meg; de ble helt annerledes. Forresten var det stor forskjell på Bergen og Trondheim også; de var mye mer positive i Bergen. :lol: På den tiden jeg hadde dreads, ble jeg jo kjent med noen nye folk. Når de hadde blitt litt kjent med meg, var standard kommentar "Jammen, du er jo faktisk ganske normal jo; jeg trodde ikke det..!" :rolleyes:

Jeg har alle gangene bare fået et brev efter jobsamtalen, om at jobbet er besat, uden mer forklaring, efter at jeg blev træt af alle spørgsmålene, begyndte jeg at skrive i ansøgningen at jeg er adopteret fra Thailand, og derefter er jeg ikke kommet til en eneste jobinterview <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder lydighetskurs innimellom og hundepass om sommeren, men nei jeg vil ikke si at jeg jobber fast. Jeg er røsruss og går siste år på VGS med naturbruk og realfag. Når jeg er ferdig forsetter jeg på solkehøyskole med hundekjøring i Pasvik før jeg Skal studere biologi - atferd og kaaaaanskje veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm jeg er ikke muslim, er medlem af den danske folkekirke ligesom mine forældre som forresten er dansk/norsk og dansk, som forresten "hænger" sammen med den norske, men idet jeg er mørk, så spørger de først om jeg er grønlænder, hvilket er meget fonærmende for en dansker, derefter går de til alle de andre spøgsmål, med hvad jeg sige til julebord, om mine holdninger til alkohol, om jeg kan være i rom med en der drikker alkohol, om jeg kunne have lyst til at gå med i byen med kollegaer, om jeg selv kunne finde på at drikke en øl, og om jeg har noget mod svinekød.

Det er standard spørgsmål jeg får.

Jeg har vært arbeidsgiver i mange år og hatt utallige intervjuer med potensielle nyansatte. Aldri om jeg kunne finne på å spørre om noe av dette her. I en intervjusituasjon skal man holde seg til spørsmål som er relevante for stillingen du har søkt på og i Norge er det ikke lov til å drikke alkohol når du er på jobb (i allfall ikke på noen av de jobbene jeg kan komme på nå). Dessuten er det svært skjelden relevant for jobben om man spiser svin eller ikke. Hvis du får sånne spørsmål, syns jeg du skal ta på en uskyldig mine og svare: " Nei, nå ble jeg nysgjerrig. Hvilken relevans har dette for stillingen jeg søker?"

Dessuten kan jeg ikke forstå hvorfor muslimer skal være mindre attraktive som arbeidskraft enn andre. De jobber gjerne på helligdager, noe som er en stor fordel innen min bransje. Ellers er de da som folk flest, kommer i alle utgaver... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en dyrebutikk på Metro senter i Lørenskog.. Jobber som ekstrahjelp, og har gjort det i ett år nå.

Ellers går jeg siste året på vgs, og håper å komme inn på husdyrvitenskap til høsten. Jobbing blir det nok på si uansett, hvor gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...