Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobber du?

ipadda

Jobber du?  

114 stemmer

1. 1. Jobber du, eller jobber du ikke ?

• Ja
      80
    • Nei
      34

Recommended Posts

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Nei jeg jobber ikke, har vært sykemeldt i 2 år mens jeg har vært under utredning. Er fortsatt under utredning, men skal i møter med NAV etterhvert nå..

Så vi får se hva det blir til :lol: Håper på å få meg hvertfall en bitteliten jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm jeg er ikke muslim, er medlem af den danske folkekirke ligesom mine forældre som forresten er dansk/norsk og dansk, som forresten "hænger" sammen med den norske, men idet jeg er mørk, så spørger de først om jeg er grønlænder, hvilket er meget fonærmende for en dansker, derefter går de til alle de andre spøgsmål, med hvad jeg sige til julebord, om mine holdninger til alkohol, om jeg kan være i rom med en der drikker alkohol, om jeg kunne have lyst til at gå med i byen med kollegaer, om jeg selv kunne finde på at drikke en øl, og om jeg har noget mod svinekød.

Det er standard spørgsmål jeg får.

Okei! Da misforstod jeg! :lol: Virket som om du var muslim på måten du skrev forrige innlegget.

Jeg har selv opplevd å bli utelukket fra jobb pga lignende ting, og det er utrolig kjipt og teit og fordomsfult av de som gjør noe sånt. Hun som intervjuet meg virket også veldig grei og forståelsesfull, men da jeg fikk svaret i posten skjønte jeg hva som hadde gått galt og hvorfor hun hadde spurt så merkelige spørsmål.. :)

Ellers har jeg jo hatt dreads, og når man har det er man et skikkelig "pot-head", uansett om man har vært i nærheten av hasj eller ikke..! <_< Merkelig hvordan folk behandlet meg før og etter at jeg hadde klippet de av meg; de ble helt annerledes. Forresten var det stor forskjell på Bergen og Trondheim også; de var mye mer positive i Bergen. :) På den tiden jeg hadde dreads, ble jeg jo kjent med noen nye folk. Når de hadde blitt litt kjent med meg, var standard kommentar "Jammen, du er jo faktisk ganske normal jo; jeg trodde ikke det..!" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jobber ikke - jeg går på videregående og har nok med det i tillegg til hund, lekser, venner og hundeklubbarbeid. Jeg lurer jo selvsagt på hvilken kategori jeg havner i når jeg ikke jobber, er tjukk, ikke stiller hund MEN er på veldig mange utstillinger. Hjelp meg sonen, jeg trenger å bli kategorisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% stilling og er skikkelig kontorrotte som av og til faktisk jobber overtid og (sjelden.. hehe)

8-16 jobber jeg.... Men hundene mine er like glad og fornøyd for det :lol:

Sikkert ikke <_<

Jeg har da hørt fra mange mødre at det er en større jobb enn de som jobber 9-4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein: Men det er vel bedre at de spør enn at de bare antar det og dermed utelukker deg?

Jo det e da helt klart bedre at de spørger, men synes at det er noget fis, da jeg faktisk aldrig har været ude for i DK at de har haft behov for at spørge, og mange af de jobs jeg har søgt her, der har de netop skrevet at de ønsker folk med flerkulturel baggrund søger jobbet, så da burde de da slet ikke være så "bange" for det.

Okei! Da misforstod jeg! :) Virket som om du var muslim på måten du skrev forrige innlegget.

Jeg har selv opplevd å bli utelukket fra jobb pga lignende ting, og det er utrolig kjipt og teit og fordomsfult av de som gjør noe sånt. Hun som intervjuet meg virket også veldig grei og forståelsesfull, men da jeg fikk svaret i posten skjønte jeg hva som hadde gått galt og hvorfor hun hadde spurt så merkelige spørsmål.. :)

Ellers har jeg jo hatt dreads, og når man har det er man et skikkelig "pot-head", uansett om man har vært i nærheten av hasj eller ikke..! <_< Merkelig hvordan folk behandlet meg før og etter at jeg hadde klippet de av meg; de ble helt annerledes. Forresten var det stor forskjell på Bergen og Trondheim også; de var mye mer positive i Bergen. :lol: På den tiden jeg hadde dreads, ble jeg jo kjent med noen nye folk. Når de hadde blitt litt kjent med meg, var standard kommentar "Jammen, du er jo faktisk ganske normal jo; jeg trodde ikke det..!" :rolleyes:

Jeg har alle gangene bare fået et brev efter jobsamtalen, om at jobbet er besat, uden mer forklaring, efter at jeg blev træt af alle spørgsmålene, begyndte jeg at skrive i ansøgningen at jeg er adopteret fra Thailand, og derefter er jeg ikke kommet til en eneste jobinterview <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder lydighetskurs innimellom og hundepass om sommeren, men nei jeg vil ikke si at jeg jobber fast. Jeg er røsruss og går siste år på VGS med naturbruk og realfag. Når jeg er ferdig forsetter jeg på solkehøyskole med hundekjøring i Pasvik før jeg Skal studere biologi - atferd og kaaaaanskje veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm jeg er ikke muslim, er medlem af den danske folkekirke ligesom mine forældre som forresten er dansk/norsk og dansk, som forresten "hænger" sammen med den norske, men idet jeg er mørk, så spørger de først om jeg er grønlænder, hvilket er meget fonærmende for en dansker, derefter går de til alle de andre spøgsmål, med hvad jeg sige til julebord, om mine holdninger til alkohol, om jeg kan være i rom med en der drikker alkohol, om jeg kunne have lyst til at gå med i byen med kollegaer, om jeg selv kunne finde på at drikke en øl, og om jeg har noget mod svinekød.

Det er standard spørgsmål jeg får.

Jeg har vært arbeidsgiver i mange år og hatt utallige intervjuer med potensielle nyansatte. Aldri om jeg kunne finne på å spørre om noe av dette her. I en intervjusituasjon skal man holde seg til spørsmål som er relevante for stillingen du har søkt på og i Norge er det ikke lov til å drikke alkohol når du er på jobb (i allfall ikke på noen av de jobbene jeg kan komme på nå). Dessuten er det svært skjelden relevant for jobben om man spiser svin eller ikke. Hvis du får sånne spørsmål, syns jeg du skal ta på en uskyldig mine og svare: " Nei, nå ble jeg nysgjerrig. Hvilken relevans har dette for stillingen jeg søker?"

Dessuten kan jeg ikke forstå hvorfor muslimer skal være mindre attraktive som arbeidskraft enn andre. De jobber gjerne på helligdager, noe som er en stor fordel innen min bransje. Ellers er de da som folk flest, kommer i alle utgaver... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en dyrebutikk på Metro senter i Lørenskog.. Jobber som ekstrahjelp, og har gjort det i ett år nå.

Ellers går jeg siste året på vgs, og håper å komme inn på husdyrvitenskap til høsten. Jobbing blir det nok på si uansett, hvor gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...