Gå til innhold
Hundesonen.no

Melketenner


charlotte

Recommended Posts

Lisa har trekt tre tenner i dag, tilbakeholdte melketenner. Så nå ligger hun halv-groggy i senga si og piper. Hun har nok vondt i munnen, for røttene var så lange at de måtte sy igjen etter dem! Fytti rakkern. Stakkars Lisa er dritsulten fordi jeg har sultet henne pga narkosen. Og nå kan hu hvertfall ikke få noe mat, det vil kanskje rote oppi sårene hun har i munnen, de er åpne. Stakar liiiiten.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa har trekt tre tenner i dag, tilbakeholdte melketenner. Så nå ligger hun halv-groggy i senga si og piper. Hun har nok vondt i munnen, for røttene var så lange at de måtte sy igjen etter dem! Fytti rakkern. Stakkars Lisa er dritsulten fordi jeg har sultet henne pga narkosen. Og nå kan hu hvertfall ikke få noe mat, det vil kanskje rote oppi sårene hun har i munnen, de er åpne. Stakar liiiiten.. :D

Uff... Stakkars henne

Men har melketenner røtter da, trodde de bare var festet med sener(eller noe lignende)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe... hvem er det som har sagt sat melketenner ikke skal ha røtter?

Melketenner har røtter, men når de nye tenne vokser ut "spiser" de (tærer) de ned røttene til melketennene. Kommer de nye tenne ved siden av, eller skeivt, så vil ikke røttene til melketenne bli tæret bort!

Her er et bilde av Enya's hjørne tenner.

Den øverste har hele røtter, den nye tannen vokste ved siden av melketannen, og tæret derfor ikke røttene.

Den enderste er litt tæret, men ikke nok til at den datt ut av seg selv!

DSCF3743.jpg

Som dere ser, så har melketenner lange røtter... det er kun det hvite på tannen som var utenfor tannkjøttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævligt lang den var. :-o

Hvordan i ******* fikk de den ut?

(Vet hun gjor det hos dyrlegen, men alikevel. :-o )

Uffja... jeg satt å så på jeg.. og ble temmelig dårlig, jeg takler jo ikke blod!

Lille snuppa lå i narkose, og vetten stakk en lang stål dings mellom tannkjøttet og tanna og lirket og skar den løs...

Lydenvar værst, sånn gnisse lyd!! *grøss*

Men det gikk veldig fint! Vetten er dyktig, og ingen problemer i ettertid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tennene trukket, og Lisa har riktig antall tenner i munnen! Hun sjanglet og gikk når jeg hentet henne, og peip i noen få timer før hun slo seg til ro. Nå sover hun godt, tydelig at det begynner å gro.

Melketennene hadde faktisk så lange røtter at når de trakk de ut så måtte de sy igjen pga store sår.

Nå må jeg bare gå og vente på at de andre tennene skal falle på plass, skal få henne til å bite på en ball etterhvert som sårene gror, noe som gjør at tennene blir skyvd på plass der de skal. men foreløpig skal jeg la munnen hennes være.

Dette er SÅ kjipt! For nå begynte ting å falle på plass i treningen, det begynte å gå opp ting for henne ang avlevering og søkmønster. Og nå kan jeg ikke trene på lenge, kan jo ikke be henne apportere når hun har sår i munnen stakkar. Håper det blir bra fort før hun glemmer alt hun har lært :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tennene trukket, og Lisa har riktig antall tenner i munnen! Hun sjanglet og gikk når jeg hentet henne, og peip i noen få timer før hun slo seg til ro. Nå sover hun godt, tydelig at det begynner å gro.

Melketennene hadde faktisk så lange røtter at når de trakk de ut så måtte de sy igjen pga store sår.

Nå må jeg bare gå og vente på at de andre tennene skal falle på plass, skal få henne til å bite på en ball etterhvert som sårene gror, noe som gjør at tennene blir skyvd på plass der de skal. men foreløpig skal jeg la munnen hennes være.

Dette er SÅ kjipt! For nå begynte ting å falle på plass i treningen, det begynte å gå opp ting for henne ang avlevering og søkmønster. Og nå kan jeg ikke trene på lenge, kan jo ikke be henne apportere når hun har sår i munnen stakkar. Håper det blir bra fort før hun glemmer alt hun har lært :D

det gror i løpet av ett par dager:) har harr den operasjonen på speedy, og ting gror fort i munnen.. nesten samme som menneske munner:) toppen en uke hvis det ikke blir betennelse!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sår i munnen gror kjempe fort! Etter at Enya hadde tatt tennen tok det ikke mer enn en dag før såret var grodd. Samme dagen lå hun faktisk å tygde på et griseøre :D

Så det trenger ikke ta så kjempe lang tid før dere får trene igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det lang tid å trekke melketenner? Og hvordan skjer det? Ero må i morgen å trekke to hjørnetenner.

Selve trekkingen tar ikke lang tid. Så lenge det ikke blir noen komplikasjoner.

På Enya tok det vel ca 15 min... Men så trenger de litt tid på å våkne opp igjen, og noen dyrleger vil ha dem på observasjon til de er våknet skikelig opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve trekkingen tar ikke lang tid. Så lenge det ikke blir noen komplikasjoner.

På Enya tok det vel ca 15 min... Men så trenger de litt tid på å våkne opp igjen, og noen dyrleger vil ha dem på observasjon til de er våknet skikelig opp :D

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...