Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det for et dyr som roter i søppla her?


Sissi

Recommended Posts

Hva er det som roter i søppla vår?? :D

Vi har et eller annet dyr som river opp søppelsekkene våre og drar alt utover :D

Er katter så raske med og tømme en hel søppelsekk utoveralt, på en liten stund? med en gang det ble mørkt her i kveld så har noen vært og revet opp en sekk vi hadde stående på utsiden her, skikkelig irriterende da.. men så klart er jo ris på egen bak også, siden vi ikke sikret den noe bedre... MEN jeg er nysgjerrig på hva det kan være for slags dyr. Slapp ut sissi her isted og siden det var mørkt så jeg ikke noe, bare at det var en voldsomt bråk på utsiden av noe som løp over plattingen på utsiden med lille sissi i hælene.. Og det var noe tungt noe som trampet skikkelig, sissi lager jo ikke så mye bråk med sine 5 kg, og tviler en katt tramper slik..

Sissi kom tilbake etter 5 min da, etter mye roping.. ble litt engstlig der hun forsvant ut i mørke. Vi bor med mye skog på alle kanter her, og framfor huset er det ikke noe hus. eneste dyret jeg vet som er tungt nok til og trampet slik er grevling, og vet de er sett mye av i området, men de går vel ikke i søppla? de er vel mest glad i insekter og annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja etter og ha sittet og lest en del om grevlinger på nettet i går, tror jeg nok ganske sikker at det er den vi har hatt på besøk her... Og ja, skal så godt det lar seg gjøre unngå slike møter mellom hund og grevling igjen :shocked: Sissi tror hun er minst 90 kg , og da når man er bare rundt 5 kg kan det bli en farlig kombinasjon ja.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, hos oss på østlandet har det vært grevling som har stått for søppelrobbing på kveldstid. Sjærene er også effektive, men jeg tviler på at de flyr rundt om natta.

Her gjør skjærene sånt...

Men det der høres nesten mer ut som en grevling eller noe slikt. For all del - hold hunden unna grevlinger. De er ikke spesielt hundevennlige. :lol:

Eller hunder grevlingvennlig <_< Eneste dyret bernerfrøkna brydde seg om var grevling. De sloss hun til gjengjeld med med livet som innsats... jeg stoppa det selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihihihi tviler det er noen Otere her omkring *ler* langt oppi skogen :lol:

Men jeg så en sliten gammel hannkatt som stod med nesa i søppla vår den morgenen når jeg skulle ut og rydde opp.. så kan jo hende de samarbeider med rotingen her,kattene og grevlingene,skjærende ............ og doffen da, hvis han skulle få en mulighet :rolleyes: men nå er det null søppel og få tak i for en sulten katt eller grevling, heretter setter vi søppelsekk(er) i boden.

*ønske seg større søppelboks* blir alt for mye avfall når man har 2 bleieunger... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...