Jump to content
Hundesonen.no

RIK grunnkurs

Calina

Recommended Posts

I helgen har vi vært på kurs i Shæferhundklubben og hatt det kjempegøyt! Hardt arbeid var det (spess c-del), men vi har lært mye nyttig og nå er arbeidsgleden kommet frem! :)

Det ble visst bare tatt bilder av meg og dyret under C- del - det var visst der det var mest action.. :wink:

det er første gang Odin prøver denne delen,og han var den som dro best av de hundene som var her. :)

IMG_2013_tren12.jpg

IMG_2024_TREN22.jpg

IMG_2019_tren8.jpg

IMG_2016_tren6.jpg

Hver hund var på banen ca 10 min på denne delen av kurset - og fy søren dette er hardt altså! Jeg er stiv og støl i hele meg ennå - og er bare sjeleglad for at ikke jeg var figuranten her, som hadde 7 andre hunder utenom min..hhih..

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

OI!! så stilig!!

Odin er jo kjempe tøff jo :)

Er det slik at du skal holde ham igjen her? (unskjyld min totale mangel på kunnskaper om dette! :))

Forstår godt at du er støl hvis du sskal holde igjen, og holde i 10 min! Odin er jo en hel pakke muskler! :P

Fine bilder.. :)

Odin er tøff.. Hehe..

Så ut som det var hardt arbeid ja.. Tungt å holde igjen dyret ja.. :)

(Hvor mye veier han)

Han er ikke mer enn ca 39 kg nå - han tok av etpar kilo etter han måtte sy under foten,og det er først nå vi har komt litt igang igjen.

Jeg kan love deg jeg hadde trøbbel med å stå stille på samme plass, ja! hehe...-men det må en gjøre, så figuranten vet hvor tett innpå hunden kommer.

OI!! så stilig!!

Odin er jo kjempe tøff jo :)

Er det slik at du skal holde ham igjen her? (unskjyld min totale mangel på kunnskaper om dette! :))

Forstår godt at du er støl hvis du sskal holde igjen, og holde i 10 min! Odin er jo en hel pakke muskler! :P

Nå i begynnelsen, skal hunden lære seg å holde fast, med hele munnen - altså ikke kun bite med fortennene. så da må en ha en sleip fille (vått lær) som er vanskelig å få fatt i for hunden,og så ser man ved å la hunden trekke,hvor fast bittet er.

Jeg hjelper Odin til å trekke bakover,og roser ham når han jobber godt bakover - når hunden så gjør det rett, får han fillen,og er "verdensmester" :wink:

-når man så er mer trent, kommer man til andre ting.

:P

Kjempestilige bilder :D:D Ser ut som en skikkelig go styrketrening gitt :D

Nysgjerrig som alltid :D Hvor gammel er Odin og hvor har du fått tak i ham? Legger jo merke til at han har kupert hale, og de er det ikke mange av lenger :D

Jo takk...jeg er støl i muskler jeg ikke ante at jeg hadde..hihih...

Odin er 16 mndr gammel og han kommer opprinnelig fra Spania.

:D

Nå i begynnelsen, skal hunden lære seg å holde fast, med hele munnen - altså ikke kun bite med fortennene. så da må en ha en sleip fille (vått lær) som er vanskelig å få fatt i for hunden,og så ser man ved å la hunden trekke,hvor fast bittet er.

Jeg hjelper Odin til å trekke bakover,og roser ham når han jobber godt bakover - når hunden så gjør det rett, får han fillen,og er "verdensmester" :wink:

-når man så er mer trent, kommer man til andre ting.

Ok, ja men da har jeg lært litt i dag og da! :D Er RIK grunnkurs noe man må ha før IPO? Eller tar jeg feil nå?

Men bare så det er sagt til evt folk der ute som syns dette ser så kult ut at de vil prøve - LA VÆRE !!!!

Denne type trening er ULOVLIG å drive uten et godkjent RIK grunnkurs,og en godkjent figurant med fører/atdferd/figurant kursing.

Man skal og ha lisens hos NKK,og RIK instuktøren i ditt område har full rett til å fjerne deg fra trening nårsomhelst, hvor denne ser at treningen ikke fungerer.

Ok, ja men da har jeg lært litt i dag og da! :D Er RIK grunnkurs noe man må ha før IPO? Eller tar jeg feil nå?

Hundefører må har godkjent RIK grunnkurs med sin hund for å kunne trene C delen i IPO ja.

for å kunne konkurrere i IPO, må hund og fører ha bestått BH prøve.

BH prøve? går det i cup sizes og sånn da... hoho.. litt dårlig humor nå på kvelden ja!

Men alvorlig.. hva er BH prøve?

Jupp - en BH C cup aller helst! Om ikke, så stryker du ! :D

-en BH er en Ferdselsprøve... :wink:

Det er et lydighetsprogram,og en mentaldel med skudd..

Godt at det stilles så strenge krav til slik trening, så ikke gud og hvermann bare kan starte opp i hagen med kurs!

Det er jeg og glad for! Desverre er det folk som driver med dette i hagen,men det vil det nok alltid være..

Var det schäferhund klubben i Bergen du var? Der er jeg medlem! :D

Jupp! Vi hadde C del og lydighet på Lønningen,og sportrening på Stend.

Jeg skal og somle meg til å melde meg inn i klubben, for her var det artig å være! Kjempekjekke folk,og super kompetanse!

Det er jeg og glad for! Desverre er det folk som driver med dette i hagen,men det vil det nok alltid være..

Dessverre vil det alltid finnes slike folk. Men, det er betryggende at det i utgangspunktet er så strenge krav til dette :D

Jupp! Vi hadde C del og lydighet på Lønningen,og sportrening på Stend.

Jeg skal og somle meg til å melde meg inn i klubben, for her var det artig å være! Kjempekjekke folk,og super kompetanse!

Ja det er en kjekk klubb! Og dei er flinke. :D

øy så artig at du trener IPO da!! følt med noe i vm eller? norge (kim andre sørland(?)) har vist de beste resultatene som noensinne har kommet fra norge i IPO vm!! ligger på 3 plass i C-arbeidet hørte jeg!! artig det da!!

øy så artig at du trener IPO da!! følt med noe i vm eller? norge (kim andre sørland(?)) har vist de beste resultatene som noensinne har kommet fra norge i IPO vm!! ligger på 3 plass i C-arbeidet hørte jeg!! artig det da!!

Det blir så man følger litt med da...heheh... :wink:

Ingar og Chuck har og gjort det bra! 6 plass i IDC VM (IPO)- desverre får ikke disse to konkurrere mer, pga de tilbakevirkende nye lovene på kupering.. :D :evil: -det er en SKAM at en av de beste hundene i Norge ikke får vist hva den er god for lenger!!!

Jeg håper og at faren til min kommer seg ut og starter litt nå...-men hans nye eier er ikke helt opptatt av bruk - der går det vel mest i utstilling..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...