Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur til Storeknappen


Jeampi

Recommended Posts

Ja her kommer jeg med bildene mine IGJEN! :oops: Skrik ut hvis dere blir lei av paparazzi tendensene mine :) :oops:

I dag tok vi iallefall vår daglige tur til Storeknappen. Og i dag hadde jeg med meg kameraet.

På vei opp:

tour.jpg

På veien opp fant jeg KANTARELLER! :) Det er så skjønne sopper at jeg måtte bare ta bilder av dem! og Pito var den stakkarslige poseringskaninen :P :

kantarellogpito.jpg

kantarell1.jpg

kantarell.jpg

Her er vi komt opp på LILLEknappen. Der går vi forbi på vår vei opp til STORE knappen :P Der hvor Pilen er bor vi. Huset vårt vender ut som sjøen.

hjem.jpg

Utsikten:

utsiktmeland.jpg

Pito løp litt "løs" før vi bega oss videre:

fjellhund.jpg

"Hoho! Er det noen der nede?" *ekko*

hoho.jpg

På vei oppover så jeg en lilla sopp som jeg måtte ta bilde av:

lillasopp.jpg

Sørpete? JA! Og Jeanette hadde joggesko som ABSOLUTT ikke var vantette :) :

soel.jpg

Joho Pito! Vi er på riktig vei! :) :

riktigvei.jpg

*Spooky!*:

spooky.jpg

Så er vi kommet opp på storeknappen. Er mye finere og bedre utsikt på lilleknappen for der er det ikke masse ledninger og store grantrær..Men men :D :

storeknappen.jpg

Pito løper litt rundt og koser seg før vi går hjem igjen:

kommer.jpg

egkjem.jpg

Hvilke vei skal vi ta hjem igjen Pito?

skilt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder. Var litt skummelt der :)

Det bildet hvor jeg skrev "spooky" til det var ikke så skummelt altså! :wink:

Jeg hadde ALDRI turt å gå igjennom skogen hvis det var så mørkt. Men av en eller annen grunn så ser det mye mørkere ut enn det er når det er skumring og man tar bilder :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMMmmmm, kantareller!! Jeg elsker sopp!

Kanskje jeg skal ta meg en tur opp tilstore knappen og plukke sopp! :)

Kjempe fine bilder! Pito er en knupp som vanlig :)

jeg hater sopp men det er kjempeskjønne og se på!

Ja du får komme her og plukke kantareller og jeg får komme der og gå på langtur på stranden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...