Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur til Storeknappen

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Ja her kommer jeg med bildene mine IGJEN! :oops: Skrik ut hvis dere blir lei av paparazzi tendensene mine :) :oops:

I dag tok vi iallefall vår daglige tur til Storeknappen. Og i dag hadde jeg med meg kameraet.

På vei opp:

tour.jpg

På veien opp fant jeg KANTARELLER! :) Det er så skjønne sopper at jeg måtte bare ta bilder av dem! og Pito var den stakkarslige poseringskaninen :P :

kantarellogpito.jpg

kantarell1.jpg

kantarell.jpg

Her er vi komt opp på LILLEknappen. Der går vi forbi på vår vei opp til STORE knappen :P Der hvor Pilen er bor vi. Huset vårt vender ut som sjøen.

hjem.jpg

Utsikten:

utsiktmeland.jpg

Pito løp litt "løs" før vi bega oss videre:

fjellhund.jpg

"Hoho! Er det noen der nede?" *ekko*

hoho.jpg

På vei oppover så jeg en lilla sopp som jeg måtte ta bilde av:

lillasopp.jpg

Sørpete? JA! Og Jeanette hadde joggesko som ABSOLUTT ikke var vantette :) :

soel.jpg

Joho Pito! Vi er på riktig vei! :) :

riktigvei.jpg

*Spooky!*:

spooky.jpg

Så er vi kommet opp på storeknappen. Er mye finere og bedre utsikt på lilleknappen for der er det ikke masse ledninger og store grantrær..Men men :D :

storeknappen.jpg

Pito løper litt rundt og koser seg før vi går hjem igjen:

kommer.jpg

egkjem.jpg

Hvilke vei skal vi ta hjem igjen Pito?

skilt.jpg

Skrevet
Fine bilder. Var litt skummelt der :)

Det bildet hvor jeg skrev "spooky" til det var ikke så skummelt altså! :wink:

Jeg hadde ALDRI turt å gå igjennom skogen hvis det var så mørkt. Men av en eller annen grunn så ser det mye mørkere ut enn det er når det er skumring og man tar bilder :?

Skrevet

MMMMmmmm, kantareller!! Jeg elsker sopp!

Kanskje jeg skal ta meg en tur opp tilstore knappen og plukke sopp! :)

Kjempe fine bilder! Pito er en knupp som vanlig :)

Skrevet
MMMMmmmm, kantareller!! Jeg elsker sopp!

Kanskje jeg skal ta meg en tur opp tilstore knappen og plukke sopp! :)

Kjempe fine bilder! Pito er en knupp som vanlig :)

jeg hater sopp men det er kjempeskjønne og se på!

Ja du får komme her og plukke kantareller og jeg får komme der og gå på langtur på stranden! :P

Skrevet
Kjempe flotte bilder :D Digitalt kamera er noe jeg ønsker meg helt klart.

det er virkelig verdt å ha digitalkamera ass! har det med over alt hvis ikke det pøsregner da ..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kattedo bør nok være utenfor rekkevidde for hunden. Og så må det jo da enten være en hundevant katt eller en kattunge, som ikke vil ha erfaring med å bli jaget. Jeg ville nok lagt en ganske nøye plan for introduksjon og sosialisering. Veldig avhengig av type og individ av hund så kan det bli utfordrende, særlig hvis hunden har noe særlig jaktinstinkt, men det er også mange hunder som jager katter ellers som tolererer huskatten.  Snakk med folk som har erfaring med å introdusere hund og katt fra før, og ha kompostgrinder tilgjengelig for å holde de adskilt til de er tilvendt, og steder der katten kan gjemme seg og klatre opp.
    • Navnet eller hvor mange stavelser bestemmer du jo selv, men to stavelser er ofte lettere for hunden å oppfatte og kjenne igjen. Generelt vil en hund respondere mye bedre på "Fido" enn "Maxmilianimus" fordi det er lettere å høre det, rett og slett.  Det finnes masse hundenavnlister på nett, så jeg ville bare søkt etter noen av de, og valgt fra nederste halvdelen av listen over populære hundenavn.
    • Hva bør man tenke på når man skal bestemme navn til hunden? Hvilke navn liker dere? Hva heter hunden deres? Trenger tips. Er det sånn at det kun må være to stavelser?
    • Hva bør man tenke på om man allerede har hund men ønsker katt? Utstyr som er kjekt å ha annet enn det som er anbefalt? Hva gjør man med innedo og hunden da skal grave? Osv. Vil være forbredt på alt.
    • Vi har faktisk nettopp betalt et gjerdefirma for å sette opp nettinggjerde rundt en del av hagen. Personlig synes jeg nettinggjerde er bra og solid, men det kan jo være andre løsninger passer bedre for andre. Byggvarehusene selger ulike typer gjerder og gjerdemoduler i tre og sånt, og kan ofte formidle håndtverkere som tar jobben. Ellers kan man søke opp og kontakte gjerdefirmaer selv. Jeg brukte MittAnbud denne gangen. Vi fikk satt opp nettinggjerde rundt hele hagen i forrige hus også, og jeg angrer ikke på det. Hvis det er praktisk gjennomførbart å gjerde inn hele tomta ville jeg gjort det, men det kommer jo litt an på hvor du vil hunden(e) skal ha tilgang og sånt. Har du mye blomsterbed eller grønnsakshage kan det være lurt å ha det separat f.eks.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...