Jump to content
Hundesonen.no

Bruker du halsbånd?

charlotte

Bruker du halsbånd på hunden din?  

26 members have voted

1. 1.

• Hvis ja, hvorfor?
      23
    • Hvis nei, hvorfor?
      3

Recommended Posts

Jeg bruker kun halsbånd hvis jeg skal binde hunden og gå fra den. Bruker ikke halsbånd inne, og absolutt ikke på tur. Da går hun enten løs eller i retrieverkobbel. Vil at hunden skal vite forskjell på arbeid og fri, ved at hun går i kobbel rett frem til treningstedet, og når kobbelet kommer av så betyr det at vi skal trene. Også vil jeg ha en hund som jeg har full kontroll på selv om hun er løs. Har aldri synes noe særlig om å bruke halsbånd, synes det er i veien. Liker det best så naturlig som mulig når det kommer til slikt.

Jeg bruker det bare når vi går tur og hun har kobbel på..For halsbåndet gnager vekk pelsen sakte men sikkert rundt halsen og det er lite pent på utstilling. Nå har jeg gått over til sele for det gir ikke det samme presset på halsen

Jeg bruker halsbånd på tur fordi Oscar stikker av og telefonnummeret vårt står på det...Er ikke få ganger vi er blitt ringt opp liksom...

Det blir litt dumt å ikke bruke halsbånd ute, mener jeg, folk kan ta hunden for å være en løshund hvis den stikker...

Inne går de aldri med halsbånd..

Buster har ID-chip å "chip-tag" i halsbåndet...

må ha halsbånd å turband, for mye biler å folk her...

Alltid ute, men aldrig inne, han får sånne utstående krøllehår av å ha det på hele tide, så d er greit å få dette ned med å ta d av inne... :roll:

Jeg må innrømme at jeg er slepphendt med båndtvangen på hundetette områder (parker, stier) i Oslo sentrum o.l., men andre steder gidder jeg liksom ikke hisse på meg folk. Er jo en del hunderedde folk. Regner med det er enda værre uten halsbånd på hunden.. Og rundt vilt i skauen er i grunnen ikke innkallingen bra nok heller enda med fjortisen.. :roll: ehm

Hva er retriever kobbel? :)

Men jeg har også ulikt halsbånd på tur og trening. Mykt bredt halvstrup til vanlig (enda ihvertfall), pusefluffhalsbånd på trening :P Treningshalsbånd på--> ivrig hund :)

Jeg bruker bare halsbånd når vi skal på tur eller trening, eller bort andre plasser.. da er det lettere å ta tak i henne om hun begynner å leke og ikke vil bli med hjem for eksempel :) Men ellers går hun uten! Hun er jo løs hele dagen hjemme, så ser ikke poenget med halsbånd her.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...