Synne N Skrevet 13. April 2008 Rapporter Share Skrevet 13. April 2008 Hehe likte seg ikke så godt i grinda si nei Og det blikket da *slukevalpesykepiller* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 13. April 2008 Rapporter Share Skrevet 13. April 2008 Hun er virkelig skjønn! Gratulerer så mye med valget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. April 2008 Rapporter Share Skrevet 13. April 2008 De er superskjønne sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
12345 Skrevet 14. April 2008 Rapporter Share Skrevet 14. April 2008 Grattis da ! Cairn er det jeg og har, 8 mnd nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 14. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2008 Tusen takk alle sammen, nok en gang! Typen tok noen bilder av de sammen mens jeg var på jobb, skal se om jeg ikke får de inn i løpet av morgendagen. De lå og sov sammen.. nååååh.. Grattis da ! Cairn er det jeg og har, 8 mnd nå Hehe, så det er full fart og full rulle hele tiden da, tenker jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette Skrevet 15. April 2008 Rapporter Share Skrevet 15. April 2008 Er hun fra Fabienne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 21. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. April 2008 Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen.. Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 21. April 2008 Rapporter Share Skrevet 21. April 2008 Gratulerer så mye med supernusket! Hun var bare helskjønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 21. April 2008 Rapporter Share Skrevet 21. April 2008 Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen.. Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei.. Jeg liker igrunn begge de forslagene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 25. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. April 2008 Jeg liker igrunn begge de forslagene jeg Ja, jeg liker de også, men nå vet jeg ikke hva jeg skal velge..! Forresten har det kommet nytt album i galleriet igjen; fra 18.04.08; hundene leker sammen med ball-med-tau i hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSKFarsbo Skrevet 25. April 2008 Rapporter Share Skrevet 25. April 2008 Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen.. Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei.. Så moro å se det navnet, Scilla.. Det er noen år siden jeg har sett/hørt! En hest som holder til på ridesenteret jeg var mye på tidligere om årene heter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 25. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. April 2008 Så moro å se det navnet, Scilla.. Det er noen år siden jeg har sett/hørt! En hest som holder til på ridesenteret jeg var mye på tidligere om årene heter det Det er fint, da! Feminint og litt søtt. Siberica gjør at det får litt "urte-klang" (eller blomster-klang om du vil), noe som passer bra i stamtavlen. Og så er det enkelt å huske og uttale. Lurer på om jeg holder på å helle den veien, og vekk fra Forglemmegei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 26. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. April 2008 Scilla Siberica Spring Beauty - blir det litt too much? klikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Scilla Siberica Spring Beauty - blir det litt too much? klikk Syntes det var kjempepent jeg. Veldig søtt med god 'klang'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 27. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Syntes det var kjempepent jeg. Veldig søtt med god 'klang'. Ja, jeg liker det bare bedre og bedre selv også. Skal foreslå det for oppdretteren, så får hun godkjenne. Spring Beauty er altså det engelske navnet på Scilla Siberica, sånn til opplysning, syns det passer ganske bra, vårvalp som hun jo er. Men så kom jeg på å tenke at dette er da fryktelig langt? Tror jeg telte 35 bokstaver med kennelnavnet, og da er spørsmålet hva som er max? Og er det snakk om bokstaver eller tegn (altså; telles mellomrommen mellom ordene med)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Mener 35 tegn er max, og da må man telle med mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabriella Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Gratulere med den lille shønningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Jeg synes det siste forslaget var kjempefint, så da er det jo bare å krysse fingrene for at det ikke er for langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 28. April 2008 Rapporter Share Skrevet 28. April 2008 Ja, jeg liker det bare bedre og bedre selv også. Skal foreslå det for oppdretteren, så får hun godkjenne. Spring Beauty er altså det engelske navnet på Scilla Siberica, sånn til opplysning, syns det passer ganske bra, vårvalp som hun jo er. Men så kom jeg på å tenke at dette er da fryktelig langt? Tror jeg telte 35 bokstaver med kennelnavnet, og da er spørsmålet hva som er max? Og er det snakk om bokstaver eller tegn (altså; telles mellomrommen mellom ordene med)? 35 eller 36 tegn inkludert kennelnavn og alle mellomrom og evt. apostrofer ja. Ville kuttet ut siste havlparten, jeg syntes det ble altfor smør på flesk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 29. April 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 35 eller 36 tegn inkludert kennelnavn og alle mellomrom og evt. apostrofer ja. Ville kuttet ut siste havlparten, jeg syntes det ble altfor smør på flesk Søren og.. det ante meg ja.. <_< Men da er jo spørsmålet om jeg skal velge Scilla Siberica eller Spring Beauty? Det siste kunne jo "hvem som helst" ha funnet på, og er litt lite originalt, litt masseprodusert kanskje? Og så føler jeg at det er veldig sånn "fjortis på jenterommet med hesteplakater på veggene som drømmer om den søte ponnien som heter Spring Beauty".. Men betydningen er jo vakker og tydelig for alle som skjønner to ord engelsk, og når man vet det er en vårløk, så blir jo saken litt annen enn bare det at det er "søtt". Men Scilla Siberica er ikke så verst det heller, det er lett å uttale med tanke på at det er latin, det har god klang og det er feminint, spesielt Scilla. Nesten sånn at jeg skulle fått en hund til, og kalt den Scilla, for det var jo så pent..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Car00line Skrevet 29. April 2008 Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 Jeg syns Spring Beauty var finest Scilla Siberica er også fint, men veldig få vet hva det er/står for. Men viss du syntes Scilla er SÅ fint så bør du jo velge Scilla Siberica Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 29. April 2008 Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 Oh, jeg er møkklei alle "vanlige" stamtavlenavn, så jeg er definitivt for det latinske Helt min gate ihvertfall. Men så gir jo jeg valpene latinske navn selv da. Det uttales jo som oftest på en ganske ukomplisert måte, så jeg ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 29. April 2008 Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 Scilla Siberica, definitivt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 29. April 2008 Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 Definitivt Scilla Siberica, om du bare velger en av delene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angilja Skrevet 29. April 2008 Rapporter Share Skrevet 29. April 2008 Aynï var på besøk her på gården i dag, og fikk møte mange nye dyr, katter, sauer, geiter, gris, lama, alpakka, kanin og fugl. Tok noen bilder med mobilen : Hilse på Terror-pus: Hilse på Brutus-pus: Fugler er kule! : Hilse på geitekillinger: sauene var litt store og skumle : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar