Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebilder fra meg

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Ble sikkelig forelsker nå.. ;)

Og du er flink til å ta bilder.. :icon_confused:

p.s. er alle solgt? bare lurer.. ;) (har veldig lyst på valp, men det må nå dersverre bli noen år til...)

Skrevet

Tror det er en schæfertispe igjen, men oppdretter har nok litt lyst til å beholde hu selv.. Eller sette hu utpå for. Hu maser seg kvakkihjel på at JEG skal ta henne da men... :)

Skrevet

Her er en liten oppdatering fra meg. Nemi (Highland Queen) har bodd her i 5 dager nå.

Hun slo seg veldig fort til ro hjemme, men ute var det litt skummelt. Men det går mye bedre nå,

og hun er mye tryggere utendørs. En utrolig tillitsfull valp. Og trafikk inkludert busser og tog ser ikke

ut til å bry henne i det hele tatt. Og hun er nesten husren alt. Ikke ille når man bor i 10. etasje med verdens tregeste heis.

DSC00063.jpg

Skrevet

For noen herlige valper. Plutselig husker jeg hvordan renslighetstrening i blokk foregikk. :icon_clapping:

Skrevet
Her er en liten oppdatering fra meg. Nemi (Highland Queen) har bodd her i 5 dager nå.

Hun slo seg veldig fort til ro hjemme, men ute var det litt skummelt. Men det går mye bedre nå,

og hun er mye tryggere utendørs. En utrolig tillitsfull valp. Og trafikk inkludert busser og tog ser ikke

ut til å bry henne i det hele tatt. Og hun er nesten husren alt. Ikke ille når man bor i 10. etasje med verdens tregeste heis.

Å nei, så utrolig moro å ha en av dere her inne!!

Håper vi får høre masse fra dere! (og du er velkommen til å sende meg mail for oppdatering med bilder og alt om du vil det :icon_clapping: Ble jo liksom ikke LITT forelsket i de valpene heller da :thumbs:)

Skrevet

Jeg skal komme med litt oppdateringer etterhvert, og litt skikkelige bilder.

Nå om dagen er det så mye annet å passe på, så det blir bare bilder fra mobiltelefon :wub:

• 3 weeks later...
Skrevet

Å du dæven så skjønn hu er!! MERE BILDER!!

Åssen går det syns du? Er det moro å være valpeeier?

Nå har visst Trine solgt Famous Grouse også. Veldig synd i grunn, for sekundet etter jeg fikk den beskjeden, så fant gubben ut at han ville hatt henne han... Han foreslo til trine at hun kunne trene henne opp, ha et kull på henne, så kunne vi overta henne etterpå. Men da var det for sent.

Værste er at Trine har mast på meg i 10 uker om at jeg skal ta den bikkja, og når gubben endelig gir etter så er hu solgt! <_<

Men, jeg vil se mer av nemi jeg! Så kan jeg drømme meg bort i henne istedet :lol:

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...