Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken veterinær/dyreklinikk bruker du?


TrudeM

Recommended Posts

Bruker Hafrsfjord smådyrklinikk. Utrolig fornøyd ! :)

Signerer den! Kosligere kar enn Håvard skal du lete lenge etter. Nå er jeg så heldig å ha fått meg leilighet rett i nærheten av klinikken, så selvsagt kommer vi til å bruke Håvard. Til nå har har vertfall gjort en fantastisk jobb med kaninene mine som har trengt dyrlege-hjelp. Aron har ikke trengt annet enn vaksiner ol. enda, heldigvis :)

Skjer det noe når vi er i Sauda, bruker vi Rune Brattås(?). Han er utrolig grei og det er ikke få gangene jeg har sluppet å betale øyesalve, vaksine, helsesjekk og tilfeller som ikke sees på som "alvorlige". Herlig kar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Jeg bruker stort sett Oslo Dyreklinikk, og er fornøyd med dem :)

Unntaket er på "småting" som vaksiner, øreproblemer osv, da reiser vi like gjerne til en av klinikkene i området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ALLE i en times omkrets rundt Stavanger, og Hafrsfjord er den aller, aller beste. Jeg stoler hundre prosent på dyrlegene der, de er fantastisk flinke med hunder og eiere, og de er ikke redde for å spørre andre med mer kompetanse om hjelp.

Beklager OT.

Helt enig ,finnes ikke bedre dyrlege (i hvertfall ikke i stavanger området). De er utrolig hyggelig og tar hver minste ting seriøst. De prøver virkelig å finne ut hva som er problemet og skynder seg ikke med hunden bare for å kunne ta inn en ny kunde.(noe som enkelte dyrleger i området gjør.. :rolleyes: )I tillegg har de områdets eneste nødtelefon noe som er ganske greit når det skjer akutte ting på helligdager eller på kvelden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Heimdal dyreklinikk, til tross for at de ligger en halvtime og fire bomstasjoner unna og at vi har en klinikk 5 min "oppi gata". Superfornøyd!

Må bare få skryte av Heimdal Dyreklinikk jeg også.. :)

Der har de erfarne og flinke veterinærer, og en ekspertise som du ikke finner på mange andre dyreklinikker.

Jon Snøfugl er bl.a. øyeekspert...ikke mange i landet som kan mer om øyne enn han.. ;)

Geir Relling er beinekspert, og i tillegg er klinikken (såvidt jeg vet) den eneste i Trøndelag som ved inseminasjon legger sæden direkte inn i livmora.

De er også mye billigere enn de andre dyreklinikkene i Trondheim, til og med billigere enn vår lokale klinikk. (..som forøvrig er raske til å ringe Heimdal Dyreklinikk, og bruker dem som "fasit" når kunnskapene deres stopper opp..).

Betjeningen er hyggelig, og vi føler at hundene våre er i de beste hender på Heimdal Dyreklinikk. Derfor kjører vi gjerne de ekstra milene for å nyte godt av deres ekspertise. ;) Vi bruker dem sjøl om det kun dreier seg om en ordinær vaksinasjon.

(Hmmm...alt dette skrytet burde vel holde til en kraftig rabbatt ved neste konsultasjon.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har de områdets eneste nødtelefon noe som er ganske greit når det skjer akutte ting på helligdager eller på kvelden.:)

Jepp, veldig greit. Tu, Sandnes og Stavanger/Hinna (husker ikke hvilken) har også vakttelefon i helgene, som går på omgang mellom de tre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet vett bruker jeg og de er jeg meget fornøyd med. Veldig flinke folk, som virkelig bryr seg :) Både om eier og hund :) Ikke koster de flesk heller ;) Kommer nok til å fortsette der i mange år, selv om det er en halvtimes kjøretur unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den beste her i Stavangerområdet; Hafrsfjord (argh, det er et UMULIG navn!), og jeg vil helst ha med meg Håvard (dyrlegen) på lasset når jeg flytter.

Det navnet er så fantastisk :)

Jeg bruker Skedsmo dyreklinikk, har bare positivt å si så langt ihvertfall. Ble anbefalt den da jeg skulle røntge første tispa her, og har fortsatt å dra dit siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tromsø veterinærsenter, og det har jeg gjort siden de åpna der.

Velger dem framfor den andre klinikken som er mye nærmere hjemme fordi jeg føler at de har større bredde enn den andre klinikken.

Jeg har hester, kaniner og katter i tillegg til hundene, og da finner jeg det betryggende at de har veterinærer som er gode på hest, og veterinærer som er ekstra oppdatert på gnagere i tillegg til at de er flinke med katt og hund.

Hyggelige veterinærer og pleiere, samt greie priser og god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt alternativet på mine siste tre hunder. Da de la ned, så fulgte jeg etter veterinærene "mine" til molu dyreklinikk. Har også vært hos jeløy et par ganger nå, og veldig positivt overrasket over servicen der.

I stavanger tror jeg vi var innom de fleste med gamlemor før vi endelig ble tipsa om Hafrsfjord dyreklinikk og der fant vi endelig noen vi syns var bra nok for gamlemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører gladlig turen fra Hundvåg i Stavanger, ut til Tu Dyreklinikk på Bryne...Vetrinær Håland er en erfaren og meget kyndig mann, opererte korsbåndet på min Boerboel for 2 dager siden...4 andre vetrinærer i henholdsvis Stavanger, Sandnes, Hafrsfjor og Tasta kom med 4 alternative diagnoiser; HD (gutten har A - hofter :) ), forstuing, strekk og voksesmerter... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tromsø veterinærsenter, og er så langt fornøyd. Det har bare blitt til at jeg bruker dem, og så lenge jeg ikke har fått noen negative erfaringer med dem så fortsetter jeg å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er i nærheten...

AlternatiVet, drammen dyreklinikk, abc dyreklinikk, tønsberg dyreklikk, åssiden dyreklinkk... Men som oftes bruker jeg veterinæren som kommer hjem til gården - Steinar Vik.

Snakk om service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

OT:

Jeg vet en som jeg absolutt ikke vil bruke! Historien er som følger:

Vi hadde fått konstatert reveskabb på en hund hos vår faste veterinær. Behandling ble satt i gang og alt virket ok. Sent en ettermiddag (etter stengetid til vår veterinær), oppdaget vi at hunden hadde væskende sår (som ikke var der tidligere på dagen). Jeg ringer vakthavende veterinær og blir fullstendig avspist; "hunden har fått den behandlingen den trenger!". Dagen etter da vår veterinær åpnet sto vi klar med hunden, og det var i siste liten... Sårene hadde ført til blodforgiftning! Hunden ble berget, og ikke 100 års gratis veterinærbehandling ville fått meg til å benytte den veterinæren som hadde vakt den kvelden... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også hafrsfjord smådyrsklinikk, og er utrolig fornøyd! Håvard er bare helt fantastisk :icon_redface:

Brukte tidligere stavangers smådyrsklinikk, men det var noe heelt annet når jeg byttet til hafrsfjord. Veterinærene der kjenner både med og dyrene mine igjen med navn, noe de i stavanger ikke gjorde..

Fikk et helt annet forhold til veterinærene på hafrsfjord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...