Gå til innhold
Hundesonen.no

Funksjonsanalyse på liten hund


Knøttene

Recommended Posts

Det syns jeg absolutt at du skulle gjøre! Og ikke hold svaret for deg selv, da! Men hvor på sidene til Isfolket's fant du dette med havanais og mentaltesting. Jeg kunne ikke finne det (men det hadde kanskje noe med det å gjøre at jeg ble sittende og drømme meg bort i valpekull :) )

Hehe.. Fullt forståelig!

Som sagt tidligere var det helt tilfeldig at jeg fant det (mens jeg kikket på et valpekull hun fikk rett før jul.. :) ).

Det er nevnt i "beskrivelsen" av noen av hundene hennes at de er mentaltestet.

Kunne godt tenke meg en valp derfra. Kanskje noe å tenke på for deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Fullt forståelig!

Som sagt tidligere var det helt tilfeldig at jeg fant det (mens jeg kikket på et valpekull hun fikk rett før jul.. :) ).

Det er nevnt i "beskrivelsen" av noen av hundene hennes at de er mentaltestet.

Kunne godt tenke meg en valp derfra. Kanskje noe å tenke på for deg? :)

Nå fant jeg det i oversikten over hunder som kommer fra Isfolket's oppdrett:

http://hem.passagen.se/isfolketskennel/havanais/Hkullar.htm

Ser det står MH 1:a på skott eller MUH 1:a på skott på flere av hundene. Er det noen som kan forklare hva 1:a på skott egentlig innebærer?

Ja, jeg har sett på Isfolket's kennel før også. Det er flott med en havanaisoppdretter som legger stor vekt på gemytt og funksjonalitet. Men Isfolket's er litt langt unna og jeg vil helst besøke en oppdretter før jeg bestemmer meg for å kjøpe valp. Men det er absolutt en oppdretter jeg kunne tenke meg å finne ut mer om! (Hehe, kanskje du og jeg skulle tatt oss en tur til Sverige på kennelbefaring? :rolleyes: )

EDIT: Det er jo ikke så innmari langt når jeg ser på kartet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg det i oversikten over hunder som kommer fra Isfolket's oppdrett:

http://hem.passagen.se/isfolketskennel/havanais/Hkullar.htm

Ser det står MH 1:a på skott eller MUH 1:a på skott på flere av hundene. Er det noen som kan forklare hva 1:a på skott egentlig innebærer?

Ja, jeg har sett på Isfolket's kennel før også. Det er flott med en havanaisoppdretter som legger stor vekt på gemytt og funksjonalitet. Men Isfolket's er litt langt unna og jeg vil helst besøke en oppdretter før jeg bestemmer meg for å kjøpe valp. Men det er absolutt en oppdretter jeg kunne tenke meg å finne ut mer om! (Hehe, kanskje du og jeg skulle tatt oss en tur til Sverige på kennelbefaring? :rolleyes: )

EDIT: Det er jo ikke så innmari langt når jeg ser på kartet...

1 på skott betyr at de er skuddfaste...Mer enn hva min hund av bruksrase fikk *flir*

Jeg finner ikke noe rasdiagram på Havanois på genetica, muligens er det for få som har blitt beskrevet. Blir spennende å få høre resultatet til knøttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kuppe tråden litt - jeg har lurt på om jeg skal gå MH igjen med vesla her. Nå fikk hun gjennomført sist altså, men så var det noen "rare" greier med gjennomføringa av MH'en jeg syns ødela litt (damen med avstandslek sa f.eks "tjoho" og kasta filla i været hver gang bikkjene var nesten borte hos henne, og med fare for å virke furten - og det er jeg virkelig ikke - så mener jeg de leste henne feil på skuddet.. Som hun fikk 4 på.. hehe). Men vil det ha noe å si? Altså, er det noe poeng i å gå en MH igjen, eller skal jeg bare satse på å gå en FA? Og vil det være noen vits i med en hund som er tung å få i gang i lek? Og hvordan vil det evt. bli i forhold til en kåring? Hun er jo ikke det peneste eksemplaret av en belger jeg har sett, manlger litt tenner og har bakpartsvinkler som en god utstillingsschäfer, liksom - hvor mye har den eksteriøre delen å si for å få en KORAD-tittel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 på skott betyr at de er skuddfaste...Mer enn hva min hund av bruksrase fikk *flir*

Jeg finner ikke noe rasdiagram på Havanois på genetica, muligens er det for få som har blitt beskrevet. Blir spennende å få høre resultatet til knøttene :)

Det er nok ikke spesielt mange som har blitt testet nei.

Foreløpig vet jeg kun om de få som kommer fra hennes kennel.. :)

Har NKK noen oversikt over hvor mange i en rase som har tatt FA i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Bare for å kuppe tråden litt - jeg har lurt på om jeg skal gå MH igjen med vesla her. Nå fikk hun gjennomført sist altså, men så var det noen "rare" greier med gjennomføringa av MH'en jeg syns ødela litt (damen med avstandslek sa f.eks "tjoho" og kasta filla i været hver gang bikkjene var nesten borte hos henne, og med fare for å virke furten - og det er jeg virkelig ikke - så mener jeg de leste henne feil på skuddet.. Som hun fikk 4 på.. hehe). Men vil det ha noe å si? Altså, er det noe poeng i å gå en MH igjen, eller skal jeg bare satse på å gå en FA? Og vil det være noen vits i med en hund som er tung å få i gang i lek? Og hvordan vil det evt. bli i forhold til en kåring? Hun er jo ikke det peneste eksemplaret av en belger jeg har sett, manlger litt tenner og har bakpartsvinkler som en god utstillingsschäfer, liksom - hvor mye har den eksteriøre delen å si for å få en KORAD-tittel?

PM med svar er sendt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 på skott betyr at de er skuddfaste...Mer enn hva min hund av bruksrase fikk *flir*

Jeg finner ikke noe rasdiagram på Havanois på genetica, muligens er det for få som har blitt beskrevet. Blir spennende å få høre resultatet til knøttene :P

Hihi, kanskje det er havanais man må ha hvis man skal ha en skikkelig brukshund :no: Neida, skal ikke overdrive og de er ikke akkurat mini-malinois heller, men de har nok et stødigere gemytt og mer arbeidsvilje enn det folk flest forventer av en liten, langhåret selskapshund. Men jeg ble positivt overrasket over at de hadde klart seg så bra på skudd :D Hadde vært veldig interessant å se rasediagram, men det er vel ikke mange nok som har blitt testet. Det blir veldig spennende å se hvordan det går med Rocky (til Knøttene). Stakkar, han får litt av et forventningspress på seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...