Gå til innhold
Hundesonen.no

Er vi mange ?

lise og bajas

Recommended Posts

• Svar 257
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bekken parkeringsplass:

http://www.gulesider.no/kart/?ps=0&com...0&scrollY=0

(den P-en der)

Veiforklaring fra endebussholdeplassen på Dragvoll (der hvor buss nr 5 og 9 stopper):

Når du står på endebussholdeplassen med fronten mot universitetet, kjører du til venstre ut på veien (mot skogen). Følg veien forbi en parkeringsplass på venstre side, og så kommer du slik at du får en åker på venstre side. Da tar du første til venstre, og kjører på en rett vei som går midt mellom to åkre. I enden av denne veien ligger det noen hus (et rødt et og en grønn garasje e.l.), her fortsetter du til venstre. Så er det bare å holde seg på denne veien til du kommer til en parkeringsplass. :)

Skrevet
Bekken parkeringsplass:

http://www.gulesider.no/kart/?ps=0&com...0&scrollY=0

(den P-en der)

Veiforklaring fra endebussholdeplassen på Dragvoll (der hvor buss nr 5 og 9 stopper):

Når du står på endebussholdeplassen med fronten mot universitetet, kjører du til venstre ut på veien (mot skogen). Følg veien forbi en parkeringsplass på venstre side, og så kommer du slik at du får en åker på venstre side. Da tar du første til venstre, og kjører på en rett vei som går midt mellom to åkre. I enden av denne veien ligger det noen hus (et rødt et og en grønn garasje e.l.), her fortsetter du til venstre. Så er det bare å holde seg på denne veien til du kommer til en parkeringsplass. :icon_redface:

Synes den var ganskebra jeg :) Er ikke noe flink på veibeskrivelser xD

Skrevet

Ok. Er omtrent sikker på hvor det huset og den garasjen er. Så skal nu alltids klare å komme meg dit, og derfra er det vel enkelt å komme seg til parkeringsplassen. Trur Bonita og jeg får rusle oss dit en tur på forhånd. Slik at man klare å beregne ut sånn ca hvor lang tid det tar å gå oppover.

Blir sikkert en kjempekoselig tur. Håper vi får strålende sol og brukbar temperatur.

Og at mange har mulighet til å komme.

Guest Christine
Skrevet

Ingvild med Tinka

Christine & Malin med begge mine to

lise med 6 mnd gammel Bajas

Huldra med Tulla - 2,5 år

Bastian... med Lucha 4mnd

Kristin med Zorba, gamle hunden på 8

Tone med sære lille Maja (på 6)

Hanne med Zorro (1,5 år) og Bessie (2,5 år)

Ann Christin med Bonita (5 år)

Skrevet
Maja kommer til å være helt utkjørt når vi kommer hjem tenker jeg.. :ahappy:

Det kommer min Bajas til å være også...hehe

Han blir ganske aktiv når vi er sammen med andre mennesker og hunder.

Så er han jo bare 6 mnd. Lett å glemme pga størrelsen.

Han er 30 kg og like høy som kompisen sin som er en 8 mnd leonberger hanne.

Skrevet

Ingvild med Tinka

Tone med sære lille Maja (på 6)

Benedicte med Cita og Tia (5 og 1 1/2 år)

Skrevet

Var på hundetreff og gikk tur på lade i dag, og det gikk mye bedre med Maja enn jeg hadde trodd, så nå gleder jeg meg virkelig til neste helg.. :)

Ingvild med Tinka

Tone med Maja (på 6)

Benedicte med Cita og Tia (5 og 1 1/2 år)

Skrevet
Bli med neste gang da, det var veldig morsomt :)

Hunden er helt utslitt!

skal særiøst prøve å fikse det ja.

ikke enkelt nåe en plutselig ble alene om alt. :)

Skrevet

Kan vi ikke heller si på fredag, da? Det er sikkert færre folk i skogen da enn i helgen, og dessuten jobber jeg lørdag. :P Tror ikke jeg får fri, fordi jeg ikke ville bytte bort lørdag denne helgen mot neste, siden jeg skal hente valp nå til helgen. Blir det fredag kan jeg ta med begge hundene.. Det er jo også veldig mange som har sagt at de ikke kan komme, så kanskje det passer bedre på fredag.. :angry:

Skrevet
Kan vi ikke heller si på fredag, da? Det er sikkert færre folk i skogen da enn i helgen, og dessuten jobber jeg lørdag. :P Tror ikke jeg får fri, fordi jeg ikke ville bytte bort lørdag denne helgen mot neste, siden jeg skal hente valp nå til helgen. Blir det fredag kan jeg ta med begge hundene.. Det er jo også veldig mange som har sagt at de ikke kan komme, så kanskje det passer bedre på fredag.. :angry:

Neppe - de fleste er på skole/jobb på fredag, så da må det jo i så fall bli på ettermiddagen/kvelden?

Skrevet
Neppe - de fleste er på skole/jobb på fredag, så da må det jo i så fall bli på ettermiddagen/kvelden?

Ja... :rolleyes: Det er jo rimelig lyst for tiden.. :angry:

Skrevet

Vi kan antagelig bli med lørdag 19. - selv om vi håper det blir mer gåing enn matpauser... :P

Og er det virkelig ingen andre hannkjønn med hund her i fylket? (ikke at jeg klager altså...) :|

Skrevet

Blir det lørdag eller søndag da? Noen som skal ta en sjefsavgjørelse? :icon_redface:

For meg passer det antagelig begge dagene, men hvis det skal bli på fredag, må det være litt sent (6-7tia).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for informasjonen!
    • Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...