Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ er det min tur til å starte en tråd

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

- Reroute To Remain

- Reflect The Storm

- Ready for / Ready for takeoff / Ready to takeoff

- Reload

- Read me

- Reap

osv :lol:

• Svar 299
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Kom på et navne forslag :lol:

-Bring it on. :lol:

Eh, det er jo ikke på R da :yes:

Jeg venter forresten spent på nye bilder!

Skrevet

Så søt hun er!

Hmm, kennelnavn?

Er ikke flink med navn, men her er noen forslag:

-Real Stuff

-Revolution(al)

Skrevet
Hallooo, bokstaven er jo R ikke B. :lol:

Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :yes: En honest mistake!

Jeg er superdårlig på navn (altså, min neste skal hete Frosk eller Mygg liksom), så jeg kommer ikke med navnetips. Men masse lykke til:D

Skrevet
Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :lol: En honest mistake!

Jeg er superdårlig på navn (altså, min neste skal hete Frosk eller Mygg liksom), så jeg kommer ikke med navnetips. Men masse lykke til:D

Pittelitt OT men, hva skjedde med Bug?

Skrevet
Såå sarkastisk trenger man vel ikke være :yes: En honest mistake!

Sorry altså, men HAHA! :lol:

Har ingen foreslått Rock On?

Skrevet
Pittelitt OT men, hva skjedde med Bug?

Jeg orker ikke hannhund .. Og Bug kan jo ikke være en tispe, tross alt. Men sorry Julie, jeg lager OT av tråden din:S

Skrevet

Søøøøte lille finne frøkna :lol:

Noen navneforslag:

Radioactive Rival, R. reminder, eller noe annet bak radioactive :lol:

Real Sugar

Rapunzel

Rimelig rask :rolleyes:

Reason to live/fight/run

Realese the hounds

Remind me later

Run to the hills

Run for your life ( ble litt sammenheng mellom de to siste her *flire*)

Ready to rule!

... men må vel innrømme at jeg syns Right On var et bedre forslag enn alle disse :yes:

Skrevet
Hehehe. Nei. Hvor har du det ifra :lol:

Er usikker på om det er noen i Norge som har "reine brukslinjer" i det hele tatt.

jeg tenkte på det kullet, er ikke begge foreldra fra brukslinjer. eller surrer jeg? hihi :whistle:

pen er hu ihvartfall :whistle:

Skrevet
jeg tenkte på det kullet, er ikke begge foreldra fra brukslinjer. eller surrer jeg? hihi :whistle:

pen er hu ihvartfall :lol:

Hva legger du i brukslinjer?

Benny kommer vel fra kennel Easy som ikke legger mye vekt på arbeidshunder akkurat, de heller mest mot utstilling. De har veldig mange hunder som har gjort det veldig bra på utstilling og de har flere importer fra Thornapple kennel som er en kjent kennel over dammen en plass som har veldig "utstillingspene" hunder. Easy er absolutt ikke noen kennel med "brukslinjer" i mine øyne. Faren til Benny er forøvrig en Thornapplehund han og. Benny er skikkelig fiiiin å se på syns jeg da. Nydelige tegninger og farger. Ikke ser han så svær ut på bildene heller, helt moderat hanhund liksom.

Aussiegården har brukt hunder fra utrolig mye forskjellig i sin avl og Nectar har noen brukshunder i stamtavla si men det betyr ikke at kullet er av brukslinjer. Min My har noen heftige hunder i stamtavla si hun også men hun er ikke en reinavla bruksaussie fordiom :whistle:

Aussiegården reklamerer vel for allround-aussier som kan gjøre alt, ikke brukslinjer såvidt jeg har forstått

Skrevet

da var det en annen oppdretter jeg tenker på. var et kull nå eller for litt siden som hadde reine brukslinjer etter det jeg forstod.

det var en annen en ja, hehe. var akkurat inne på siden dems å kikka :whistle:

Skrevet

Den må jo hete Raggie!!

Jeg skal faktisk på valpebesøk til aussiegården til uken! Bare for å kikke da (og putte et par stykker i lomma før jeg går... hehe)! Jeg skal ta noen bilder av skjønnheten din!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...