Gå til innhold
Hundesonen.no

Trist

Wulfi

Recommended Posts

I går var Stian innom og hentet Prada, siden han skal ta henne med til Bergen, og forhåååpentligvis stille henne der. Han bor jo HER for tiden, men siden han hadde besøk av kjæresten sin, så dro de Stians foreldre, for huset der står tomt.

Det var såååå trist å legge seg uten Prada i går, at tårene trillet... Jeg er så vant til at HVER ENESTE kveld, så sier jeg: Skal vi legge oss, Prada?

Og da spretter hun opp og løper inn på rommet.

I går var det ingen Prada her... Og store, salte tårer trillet helt til jeg sovnet.

Anyhuuuu: I dag måtte de innom her før de kunne reise, for han hadde glemt å pakke føneren. Jeg løp selvsagt ut for å kosemose Prada de 30 sekundene de var her, men neeeida...

"Du får IKKE LOV å hilse på Prada nå! Da bare tar du henne ut av bilen, og vil ha henne hjemme heller. Du er jo helt på gråten!"

Så jeg fikk ikke engang SETT henne. (Hun var bak i bilen sammen med Luke og Tino, som er afghaneren til Stians kjæreste.)

Da de kjørte herfra stortutet jeg igjen, men visste at Stian hadde rett. Jeg HADDE nok aldri sendt henne til Bergen hvis jeg hadde fått henne i armene der og da.

Nå nærmer det seg leggetid igjen... og her er ingen liten Pradapuff. Tårene svir bokstavligtalt i øynene, og tenker med gru på hvordan det skal gå når jeg skal til Italia i 10(!!) dager til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi :thumbsdown:

'rørende'

Prada savner sikkert deg også. :frantics:

Sikkert blitt være for henne også vis hun har fått sett 'hjemmet ' sitt og 'mamman' sin rett før hun skulle dra ..

Hun kommer sikkert og hopper oppi fanget ditt, når hun kommer hjem fra bergen med en stor sløyfe :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho... :thumbsdown:

Du må da ikke finne på å "låne bort" hunden når du ikke skal noe selv... Det er jo som å fjerne en vegg i huset eller noe, det blir jo totalt annerledes og tomt i heimen.

Jeg har foreldre som gjør krav på hunden min en helg i ny og ne, men da passer jeg alltid på å reise bort selv... Å dra fra hunden (når man vet den har det bra) er mye bedre enn at hunden drar... :frantics:

Du får trøste deg med at det blir veldig godt å få henne hjem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri hva er det da?

Hundefri er når enten jeg eller hunden er bortreist for en liten periode og jeg kan slippe å tenke på lufting, aktivisering, mating osv, men heller bare slappe av og gjøre andre ting jeg MÅ gjøre allikevel, eller ting jeg ikke får tid til ellers, og så være langt mer motivert for trening når hunden og jeg er sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hundefri er deilig en dag, men så savner jeg en søt snute som dulter borti hodet om morgenen, klegg oppførselen, (det er så deilig med to labbis rumper diltene etter seg :thumbsdown:) tiggetryne, tur i sørpe og gjørme, å plukke bæsj og ja si alt. Jeg savner alt. Okey nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg digger å plukke bæsj liksom, men jeg savner hundeholdet (bortsett fra baisen.)

Å komme hjem fra skolen, og der kommer det to strålende soler som ser ut som de ser gud. Logrende haler, hopp og sprett, slikking, sikkel, labber og pels over alt :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er deilig med hundefri :-) Min hund låner jeg bort 1-2 helger i måneden til et ektepar som ikke har mulighet til å ha hund på fulltid. Hos de så vet jeg at hunden er i de aller beste hender og får oppleve mange positive ting om han ikke får oppleve her hos meg. Bl.a. så går han løs på en stor tomt og får lov til å gi en hjelpende labb i alt arbeid utendørs. Han får til og med lov å ha sine egne prosjekter som å skrape vekk all mose og stable om veden. Innendørs vanker det spesielt utvalgte godbiter, stretching og massasje. Sist gang han kom tilbake så sov han i over 12 timer, mett og fornøyd med helgens opplevelser.

Men det er også rart når han ikke er her og spesielt den første kvelden og morgenen etter. Jeg tar meg i å snakke med en ikke-eksisterende hund. Det siste jeg sier til hunden min hver kveld er : "Fine Samson. God natt da pus". Man føler seg litt dum når man sier dette til tomme vegger. Den første morgenen uten hund kan jeg få panikk med en gang jeg våkner fordi hunden ikke er der. Han har klart å åpne dører før og blitt borte i løpet av natta og jeg er utrolig trøtt og fjern når jeg våkner. Så kommer jeg på hvor hunden er og krøller meg sammen under dyna og koser meg en time eller to til. Deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk stort sett greit, men huff så tomt det var. Det er ikke akkurat mye trøst i en snorkende mann liksom... Hehe...

I kveld kommer hun hjem, og det skal bli så godt!! *glede seg ihjel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig med hundefri hvis jeg også gjør noe. Hvis jeg bare er hjemme synes jeg igrunn ikke det er noe poeng i hundefri.. Så hvis noen passer hundene er det alltid fordi jeg skal noe annet selv, og DA er det bare deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri! NEITAKK

Men barne fri ANYTIME *lol*

Hundene er min "fritid" det er da eg får være bare Anja og ikke Mamma/sambo/husmor/vaskehjelp osv osv.

Så, og levere fra meg hundene for å få fri hadde nok vært mye vanskeligere en og levere fra meg ungene en helg, for fri tid med masse laaaaaaaange turer og treningsøkter osv osv. Måtte vært herlig og gå ut å trene eller på tur akkurat når du vil uten og måtte tenkte på husarbeid, aktivisering av unger, leggetid osv osv.

JEPP Eg gleder meg til ungene blir eldre og eg kan lettere komme meg ut når eg vil.

Misforstå meg rett nå, eg er utrolig glad i ungene mine og ser ikke på det som "slavearbeid" men eg trenger litt "min" tid også, og det og alltid få den kabalen til og gå opp m jobb, barnehage,skole osv osv, er ikke alltid like enkel og mange ganger er eg kanskje sliten når eg endelig kommer meg ut m hundene på kvelden. Heldigvis er det med hundene eg samler energi og "slapper av". ( Mine 3 unger er 6, 5 og 3 år by the way )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri når vi en gang i blandt reiser bort uten hund er ok.

Men hundefri når jeg er hjemme?

Nei takk.

Men jeg har ikke et travelt liv siden jeg er hjemme.

Så jeg får gjort de tingene jeg skal uansett i tillegg til at jeg har god tid til hundelufting og annen trening.

Og hundene trenger meg jo ikke 24/7 selv om jeg er der.

Vi har en romslig inngjerdet hage som de bruker mye når været er rimelig greit.

Sommerstid kan de være ute i timesvis når jeg lar døra være åpen.

Så jeg føler jeg har masse fri fra hund, selv om de er der...

Natten gikk stort sett greit, men huff så tomt det var. Det er ikke akkurat mye trøst i en snorkende mann liksom... Hehe...

I kveld kommer hun hjem, og det skal bli så godt! *glede seg ihjel*

Hvordan gikk det på utstillinga da?

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme hjem fra skolen, og der kommer det to strålende soler som ser ut som de ser gud. Logrende haler, hopp og sprett, slikking, sikkel, labber og pels over alt wub.gif

Hihi *kjenne seg igjen* Fantastisk beskrivelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Hundefri er når enten jeg eller hunden er bortreist for en liten periode og jeg kan slippe å tenke på lufting, aktivisering, mating osv, men heller bare slappe av og gjøre andre ting jeg MÅ gjøre allikevel, eller ting jeg ikke får tid til ellers, og så være langt mer motivert for trening når hunden og jeg er sammen igjen.

Ja, f.eks morsomme ting som husarbeid, fjerne hybelkaniner, mer hybelkaniner og enda mer hybelkaniner. Og når hunden er tilbake vips, der er det en ny familie med hybelkaniner i hus... :P Det er slikt det blie med hundefri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundefri er HERLIG! godt å slippe å tenke på hunden og gjøre som man vil! ;) Men så er jeg ikke like avhenig av hunden som enkelte andre her tydeligvis er. Det er sunt å være litt vekke fra hverandre :P

Enig med dette. Selv om det er litt tomt og rart, er det deilig å kun ha ansvar for seg selv bittelitt. Uten at dette gjør oss til noen dårligere eiere enn dem som mener motsatt, og omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je synes det er gruuusomt når pelsen ikke er her.. Desverre synes hun det samme (snev av separasjonsangst) så av og til MÅ vi tvangskille hverandre litt, og hun(eller jeg) er borte en dag eller to.. Ofte kombinert med e saftig fæst, så jeg overlever som regel:D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg håper TS har skrevet dette i litt humoristisk ånd, hvis ikke så syns jeg veldig synd på dere begge (og ikke minst på gubben..)

Dette var jo bare vel hysterisk i min verden. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på utstillinga da?

Hun ble nr 2, av 5 jr tisper, og fikk HP. Alt i alt fornøyd, spesielt siden Stian ikke har trent med Prada siden September i fjor. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
    • Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...