Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Beacuceron er noe mer snipne i ansiktet Beauceron har også mer "flippører" enn hunden på bildet har. Vil tippe dete er rottweiler/dobermann eller rottweiler og noe annet, eventuelt en lite rasetypisk renraset rottweiler.

PhsycoLynx: Med tanke på at hun kun har lagt ut bilde av to hunder, så tror jeg hun bare har disse to boende hjemme hos seg. jeg tror damen vil legge ut bilde av alle hunder hun får hjem der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men lurer på at den største blandingshunden der kan være en jeg så på Finn.no for ei stund sia. Syns utseendemessig at den kanskje ligner rottweiler/labrador mix. Og CC har jeg og sett omplassert der nylig.

Det kan jo godt være det er på finn hun har funnet hundene. Husk at selv om vi er mange som vet om denne dama og saken, så er det atskillig flere som ikke gjør det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt Rottweiler, og selv om dette kanskje ikke er det beste eksemplaret - er jeg rimelig overbevist om at dette er en ren Rottweiler. Tegningene er ikke så fremtredene, og en skulle kanskje ønske at hodet, beinstamme osv var grovere - men personen skal vell kanskje bare være glad for at hun fortsatt får tak i hunder... :blink:

Får håpe hun har anskaffet seg en medgjørlig Rottweiler, og ikke en av den typen som spiser deg opp, dersom den opplever deg eller en situasjon rundt deg som truende... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lagt ut noen andre hunder (som er levende eller som hun antageligvis innehar) enn cc'n og Rottisen/rottisblandingen.

Hun legger ut masse bilder ofr at folk skal tro hun har mange hunder og at hun har det så fint der.

Rosetter er for å vise hvor bra hennes hunder har gjort det på utstilling.

Nappene og bulldoggen er døde for lenge siden. det er flere av kaukasierne hun har lagt ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser hun har lagd en ny side om"My dogs excellent life" =edit ikke ny..bare jeg som ikke kan lese

Og at hun har satt på en MY BELOVED, BEAUTIFULL AND EXTREMELY HEALTHY NINA WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON! " under bilde av 2 av KO'ene som Matttilsynet avlivet

Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Helt enig!! Hun trenger seriøst hjelp til og få bakkekontakt og innse at det hu holder på med er feil og det kommer hu aldri til og oppnå på dette viset.

Her burde helsenorge gått inn og tatt ansvar for hennes og dyras beste.

Sånn det er nå blir det bare teit og det sitter hobbypsykologer rundtom og diagnotiserer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Kunne ikke vært mere enig med deg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Hæ??? Har du referanser på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Tror det var noe hun dama hadde skrevet som Kristin Bergan gjenfortalte.. Hvis jeg ikke tar helt feil...

ååå ja sorry.. :D jeg stussa fælt og grubla på hva dette var for noe vås... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Deler av dette utsagnet satt i konteks med rasen Kaukasisk Ovtcharka er det altså ingen grunn til å rulle med øynene av. Når det gjelder dralek med fille, kong etc. så er det kampinstinktene til hundene man forsterker og oppmuntrer. Ikke sant?

Når man selger valper av denne rasen så er det fornuftig å ikke oppmuntre de nye eierne til aktiviteter med hundene som forsterker instinkter for kamp og likeså vokting. Det er faktisk mye enklere enn å prøve å forklare hvilke tegn man skal se etter for når (og hvordan) man bør avslutte kampleken osv. Kamplek er sett fra hundens ståsted en utmerket anledning til å utfordre eieren, og en slik anledning bør man ikke gi til en hund av denne rasen.

Ellers, joda jeg leker med mine jeg. Spor og forskjellige typer søk er aktivitieter som er mye mer å anbefale for disse hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Jeg vil tro at som menneske kan man leke med egne hunder som man kjenner godt,men det er ikke anbefalt med Napolitaner ,KO og andre raser og drive med leker som drakamp osv.Nettop pga overnevnte ting.Vet ikke om du kjenner til slike raser,eller kjenner folk som har dem,men det er faktisk slik det kan være.

Såvidt jeg vet har du en liten hund.

Man er ikke syk i hodet fordi at man sier det,det er hun ikke alene om.Jeg synes at dersom man skal angripe noen å kalle dem syke i hodet så får man ta det utifra noe som virkelig er sykt.

Ser Breeze har sagt sitt også.

Skaff deg en KO,eller nappe du Kristin og uttal deg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker dere med slike raser ikke med hundene deres da, fordi det kan oppfattes som "maktkamp"?

Det handler ikke om maktkamp men å vite hvilke instinkter man ikke unødig skal "trigge" hos den enkelte rase. Som Breeze skriver er forsvarsinstinktet/-egenskapene hos KO noe som ikke bør forsterkes, det har rasen nok av - hos andre raser er det anbefalt å ikke forsterke jaktinstinktet/-egenskapene. Det handler vel mest om å vite noe om det opprinnelige formålet for den rasen man har og hvordan den genetisk er "skrudd sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

noen som vet hvordan det går med denne tragiske saken??? <_< var inne på hj siden hennes, og en av hundene som hun skryter av der på forsiden, bor ikke lenger hos henne(takkoglov...) en bjekjent av meg har overtatt den hunden........ :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...