Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Beacuceron er noe mer snipne i ansiktet Beauceron har også mer "flippører" enn hunden på bildet har. Vil tippe dete er rottweiler/dobermann eller rottweiler og noe annet, eventuelt en lite rasetypisk renraset rottweiler.

PhsycoLynx: Med tanke på at hun kun har lagt ut bilde av to hunder, så tror jeg hun bare har disse to boende hjemme hos seg. jeg tror damen vil legge ut bilde av alle hunder hun får hjem der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men lurer på at den største blandingshunden der kan være en jeg så på Finn.no for ei stund sia. Syns utseendemessig at den kanskje ligner rottweiler/labrador mix. Og CC har jeg og sett omplassert der nylig.

Det kan jo godt være det er på finn hun har funnet hundene. Husk at selv om vi er mange som vet om denne dama og saken, så er det atskillig flere som ikke gjør det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt Rottweiler, og selv om dette kanskje ikke er det beste eksemplaret - er jeg rimelig overbevist om at dette er en ren Rottweiler. Tegningene er ikke så fremtredene, og en skulle kanskje ønske at hodet, beinstamme osv var grovere - men personen skal vell kanskje bare være glad for at hun fortsatt får tak i hunder... :blink:

Får håpe hun har anskaffet seg en medgjørlig Rottweiler, og ikke en av den typen som spiser deg opp, dersom den opplever deg eller en situasjon rundt deg som truende... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lagt ut noen andre hunder (som er levende eller som hun antageligvis innehar) enn cc'n og Rottisen/rottisblandingen.

Hun legger ut masse bilder ofr at folk skal tro hun har mange hunder og at hun har det så fint der.

Rosetter er for å vise hvor bra hennes hunder har gjort det på utstilling.

Nappene og bulldoggen er døde for lenge siden. det er flere av kaukasierne hun har lagt ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser hun har lagd en ny side om"My dogs excellent life" =edit ikke ny..bare jeg som ikke kan lese

Og at hun har satt på en MY BELOVED, BEAUTIFULL AND EXTREMELY HEALTHY NINA WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON! " under bilde av 2 av KO'ene som Matttilsynet avlivet

Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Helt enig!! Hun trenger seriøst hjelp til og få bakkekontakt og innse at det hu holder på med er feil og det kommer hu aldri til og oppnå på dette viset.

Her burde helsenorge gått inn og tatt ansvar for hennes og dyras beste.

Sånn det er nå blir det bare teit og det sitter hobbypsykologer rundtom og diagnotiserer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mere enig med deg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Hæ??? Har du referanser på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Tror det var noe hun dama hadde skrevet som Kristin Bergan gjenfortalte.. Hvis jeg ikke tar helt feil...

ååå ja sorry.. :D jeg stussa fælt og grubla på hva dette var for noe vås... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av dette utsagnet satt i konteks med rasen Kaukasisk Ovtcharka er det altså ingen grunn til å rulle med øynene av. Når det gjelder dralek med fille, kong etc. så er det kampinstinktene til hundene man forsterker og oppmuntrer. Ikke sant?

Når man selger valper av denne rasen så er det fornuftig å ikke oppmuntre de nye eierne til aktiviteter med hundene som forsterker instinkter for kamp og likeså vokting. Det er faktisk mye enklere enn å prøve å forklare hvilke tegn man skal se etter for når (og hvordan) man bør avslutte kampleken osv. Kamplek er sett fra hundens ståsted en utmerket anledning til å utfordre eieren, og en slik anledning bør man ikke gi til en hund av denne rasen.

Ellers, joda jeg leker med mine jeg. Spor og forskjellige typer søk er aktivitieter som er mye mer å anbefale for disse hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at som menneske kan man leke med egne hunder som man kjenner godt,men det er ikke anbefalt med Napolitaner ,KO og andre raser og drive med leker som drakamp osv.Nettop pga overnevnte ting.Vet ikke om du kjenner til slike raser,eller kjenner folk som har dem,men det er faktisk slik det kan være.

Såvidt jeg vet har du en liten hund.

Man er ikke syk i hodet fordi at man sier det,det er hun ikke alene om.Jeg synes at dersom man skal angripe noen å kalle dem syke i hodet så får man ta det utifra noe som virkelig er sykt.

Ser Breeze har sagt sitt også.

Skaff deg en KO,eller nappe du Kristin og uttal deg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker dere med slike raser ikke med hundene deres da, fordi det kan oppfattes som "maktkamp"?

Det handler ikke om maktkamp men å vite hvilke instinkter man ikke unødig skal "trigge" hos den enkelte rase. Som Breeze skriver er forsvarsinstinktet/-egenskapene hos KO noe som ikke bør forsterkes, det har rasen nok av - hos andre raser er det anbefalt å ikke forsterke jaktinstinktet/-egenskapene. Det handler vel mest om å vite noe om det opprinnelige formålet for den rasen man har og hvordan den genetisk er "skrudd sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

noen som vet hvordan det går med denne tragiske saken??? <_< var inne på hj siden hennes, og en av hundene som hun skryter av der på forsiden, bor ikke lenger hos henne(takkoglov...) en bjekjent av meg har overtatt den hunden........ :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...