Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Beacuceron er noe mer snipne i ansiktet Beauceron har også mer "flippører" enn hunden på bildet har. Vil tippe dete er rottweiler/dobermann eller rottweiler og noe annet, eventuelt en lite rasetypisk renraset rottweiler.

PhsycoLynx: Med tanke på at hun kun har lagt ut bilde av to hunder, så tror jeg hun bare har disse to boende hjemme hos seg. jeg tror damen vil legge ut bilde av alle hunder hun får hjem der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men lurer på at den største blandingshunden der kan være en jeg så på Finn.no for ei stund sia. Syns utseendemessig at den kanskje ligner rottweiler/labrador mix. Og CC har jeg og sett omplassert der nylig.

Det kan jo godt være det er på finn hun har funnet hundene. Husk at selv om vi er mange som vet om denne dama og saken, så er det atskillig flere som ikke gjør det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt Rottweiler, og selv om dette kanskje ikke er det beste eksemplaret - er jeg rimelig overbevist om at dette er en ren Rottweiler. Tegningene er ikke så fremtredene, og en skulle kanskje ønske at hodet, beinstamme osv var grovere - men personen skal vell kanskje bare være glad for at hun fortsatt får tak i hunder... :blink:

Får håpe hun har anskaffet seg en medgjørlig Rottweiler, og ikke en av den typen som spiser deg opp, dersom den opplever deg eller en situasjon rundt deg som truende... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lagt ut noen andre hunder (som er levende eller som hun antageligvis innehar) enn cc'n og Rottisen/rottisblandingen.

Hun legger ut masse bilder ofr at folk skal tro hun har mange hunder og at hun har det så fint der.

Rosetter er for å vise hvor bra hennes hunder har gjort det på utstilling.

Nappene og bulldoggen er døde for lenge siden. det er flere av kaukasierne hun har lagt ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser hun har lagd en ny side om"My dogs excellent life" =edit ikke ny..bare jeg som ikke kan lese

Og at hun har satt på en MY BELOVED, BEAUTIFULL AND EXTREMELY HEALTHY NINA WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON! " under bilde av 2 av KO'ene som Matttilsynet avlivet

Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Helt enig!! Hun trenger seriøst hjelp til og få bakkekontakt og innse at det hu holder på med er feil og det kommer hu aldri til og oppnå på dette viset.

Her burde helsenorge gått inn og tatt ansvar for hennes og dyras beste.

Sånn det er nå blir det bare teit og det sitter hobbypsykologer rundtom og diagnotiserer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mere enig med deg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Hæ??? Har du referanser på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Tror det var noe hun dama hadde skrevet som Kristin Bergan gjenfortalte.. Hvis jeg ikke tar helt feil...

ååå ja sorry.. :D jeg stussa fælt og grubla på hva dette var for noe vås... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av dette utsagnet satt i konteks med rasen Kaukasisk Ovtcharka er det altså ingen grunn til å rulle med øynene av. Når det gjelder dralek med fille, kong etc. så er det kampinstinktene til hundene man forsterker og oppmuntrer. Ikke sant?

Når man selger valper av denne rasen så er det fornuftig å ikke oppmuntre de nye eierne til aktiviteter med hundene som forsterker instinkter for kamp og likeså vokting. Det er faktisk mye enklere enn å prøve å forklare hvilke tegn man skal se etter for når (og hvordan) man bør avslutte kampleken osv. Kamplek er sett fra hundens ståsted en utmerket anledning til å utfordre eieren, og en slik anledning bør man ikke gi til en hund av denne rasen.

Ellers, joda jeg leker med mine jeg. Spor og forskjellige typer søk er aktivitieter som er mye mer å anbefale for disse hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at som menneske kan man leke med egne hunder som man kjenner godt,men det er ikke anbefalt med Napolitaner ,KO og andre raser og drive med leker som drakamp osv.Nettop pga overnevnte ting.Vet ikke om du kjenner til slike raser,eller kjenner folk som har dem,men det er faktisk slik det kan være.

Såvidt jeg vet har du en liten hund.

Man er ikke syk i hodet fordi at man sier det,det er hun ikke alene om.Jeg synes at dersom man skal angripe noen å kalle dem syke i hodet så får man ta det utifra noe som virkelig er sykt.

Ser Breeze har sagt sitt også.

Skaff deg en KO,eller nappe du Kristin og uttal deg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker dere med slike raser ikke med hundene deres da, fordi det kan oppfattes som "maktkamp"?

Det handler ikke om maktkamp men å vite hvilke instinkter man ikke unødig skal "trigge" hos den enkelte rase. Som Breeze skriver er forsvarsinstinktet/-egenskapene hos KO noe som ikke bør forsterkes, det har rasen nok av - hos andre raser er det anbefalt å ikke forsterke jaktinstinktet/-egenskapene. Det handler vel mest om å vite noe om det opprinnelige formålet for den rasen man har og hvordan den genetisk er "skrudd sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

noen som vet hvordan det går med denne tragiske saken??? <_< var inne på hj siden hennes, og en av hundene som hun skryter av der på forsiden, bor ikke lenger hos henne(takkoglov...) en bjekjent av meg har overtatt den hunden........ :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...