Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Det er bilde av to hunder på siden.

Kan denne rottweilerliknende hunden være en beauceron?

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Beacuceron er noe mer snipne i ansiktet Beauceron har også mer "flippører" enn hunden på bildet har. Vil tippe dete er rottweiler/dobermann eller rottweiler og noe annet, eventuelt en lite rasetypisk renraset rottweiler.

PhsycoLynx: Med tanke på at hun kun har lagt ut bilde av to hunder, så tror jeg hun bare har disse to boende hjemme hos seg. jeg tror damen vil legge ut bilde av alle hunder hun får hjem der oppe.

Skrevet

tragedie tragedie... finnes ikke annet ord for det... blir opprigtig lei meg på hundenes vegne...kanskje jeg skal halmlegge huset her, i og med at det er så excelent for hundene liksom... mye piss

Skrevet

Husker ikke helt, men lurer på at den største blandingshunden der kan være en jeg så på Finn.no for ei stund sia. Syns utseendemessig at den kanskje ligner rottweiler/labrador mix. Og CC har jeg og sett omplassert der nylig.

Det kan jo godt være det er på finn hun har funnet hundene. Husk at selv om vi er mange som vet om denne dama og saken, så er det atskillig flere som ikke gjør det vil jeg tro.

Skrevet

Jeg har tidligere hatt Rottweiler, og selv om dette kanskje ikke er det beste eksemplaret - er jeg rimelig overbevist om at dette er en ren Rottweiler. Tegningene er ikke så fremtredene, og en skulle kanskje ønske at hodet, beinstamme osv var grovere - men personen skal vell kanskje bare være glad for at hun fortsatt får tak i hunder... :blink:

Får håpe hun har anskaffet seg en medgjørlig Rottweiler, og ikke en av den typen som spiser deg opp, dersom den opplever deg eller en situasjon rundt deg som truende... :blink:

Guest Kåre Lise
Skrevet

Hva var adressen til den siden hennes igjen, gidder non sende meg pm?

Thx :icon_confused:

Skrevet

på hjemmesiden hennes, ser det ut som antall hunder stiger :D:yes: og det ligger nye bilder av masse roser(?) og utenfor der hun bor :D hvem i all verden er det som gir/selger hunder til henne ??????????????????! <_<

Skrevet

Hun har ikke lagt ut noen andre hunder (som er levende eller som hun antageligvis innehar) enn cc'n og Rottisen/rottisblandingen.

Hun legger ut masse bilder ofr at folk skal tro hun har mange hunder og at hun har det så fint der.

Rosetter er for å vise hvor bra hennes hunder har gjort det på utstilling.

Nappene og bulldoggen er døde for lenge siden. det er flere av kaukasierne hun har lagt ut og.

Skrevet

ser hun har lagd en ny side om"My dogs excellent life" =edit ikke ny..bare jeg som ikke kan lese

Og at hun har satt på en MY BELOVED, BEAUTIFULL AND EXTREMELY HEALTHY NINA WAS KILLED BY THE NORGWEGIAN ANIMAL WELFARE WITHOUT ANY REASON! " under bilde av 2 av KO'ene som Matttilsynet avlivet

Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Tragisk for alle parter dette.

Guest Kåre Lise
Skrevet
Synes bare synd på dama,om hun er psykisk syk.Hun burde få behandling isteaden for hundene tilbake.Først når hun er "frisk" burde hun få tilbake 1 eller 2. Og under grundig oppfølging selvfølgelig.

Helt enig!! Hun trenger seriøst hjelp til og få bakkekontakt og innse at det hu holder på med er feil og det kommer hu aldri til og oppnå på dette viset.

Her burde helsenorge gått inn og tatt ansvar for hennes og dyras beste.

Sånn det er nå blir det bare teit og det sitter hobbypsykologer rundtom og diagnotiserer henne.

Skrevet

Kunne ikke vært mere enig med deg faktisk.

Skrevet

"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Åjadda.. :rolleyes:

Dama er syk i hodet sitt.

Guest Kåre Lise
Skrevet
"Det er verdenskjent at med Kaukasisk Ovcharka så inviterer man ikke til "lek". Det finnes for øvrig ikke noe som heter lek på hundespråket. Det vi mennesker definerer som lek er i virkeligheteten en maktkamp om hvem som skal være sjefen. Kaukasisk Ovcharka er en hundetype som lett tar over makten ved "lek" med eieren. Derfor er drakamp i alle former og fasonger totalt forbudt, sett fra en opppdretters synspunkt, som ønsker at valpekjøperen skal få et vellykket hundehold. Ved en evt. drakamp vil situasjonen ofte ta overhånd for hunden, slik at hundeeieren ikke klarer å få stoppet situasjonen og roet ned huunden. Da sier det seg selv at man heller unngår slike provoserende "leker". "

Hæ??? Har du referanser på dette?

Guest Kåre Lise
Skrevet
Tror det var noe hun dama hadde skrevet som Kristin Bergan gjenfortalte.. Hvis jeg ikke tar helt feil...

ååå ja sorry.. :D jeg stussa fælt og grubla på hva dette var for noe vås... :yes:

Skrevet

Deler av dette utsagnet satt i konteks med rasen Kaukasisk Ovtcharka er det altså ingen grunn til å rulle med øynene av. Når det gjelder dralek med fille, kong etc. så er det kampinstinktene til hundene man forsterker og oppmuntrer. Ikke sant?

Når man selger valper av denne rasen så er det fornuftig å ikke oppmuntre de nye eierne til aktiviteter med hundene som forsterker instinkter for kamp og likeså vokting. Det er faktisk mye enklere enn å prøve å forklare hvilke tegn man skal se etter for når (og hvordan) man bør avslutte kampleken osv. Kamplek er sett fra hundens ståsted en utmerket anledning til å utfordre eieren, og en slik anledning bør man ikke gi til en hund av denne rasen.

Ellers, joda jeg leker med mine jeg. Spor og forskjellige typer søk er aktivitieter som er mye mer å anbefale for disse hundene.

Skrevet

Jeg vil tro at som menneske kan man leke med egne hunder som man kjenner godt,men det er ikke anbefalt med Napolitaner ,KO og andre raser og drive med leker som drakamp osv.Nettop pga overnevnte ting.Vet ikke om du kjenner til slike raser,eller kjenner folk som har dem,men det er faktisk slik det kan være.

Såvidt jeg vet har du en liten hund.

Man er ikke syk i hodet fordi at man sier det,det er hun ikke alene om.Jeg synes at dersom man skal angripe noen å kalle dem syke i hodet så får man ta det utifra noe som virkelig er sykt.

Ser Breeze har sagt sitt også.

Skaff deg en KO,eller nappe du Kristin og uttal deg senere.

Skrevet

Jeg sa at dama var syk i hodet pga. det hun har gjort mot hundene sine og IKKE det med lekingen. :yes:

Leker dere med slike raser ikke med hundene deres da, fordi det kan oppfattes som "maktkamp"?

Skrevet
Leker dere med slike raser ikke med hundene deres da, fordi det kan oppfattes som "maktkamp"?

Det handler ikke om maktkamp men å vite hvilke instinkter man ikke unødig skal "trigge" hos den enkelte rase. Som Breeze skriver er forsvarsinstinktet/-egenskapene hos KO noe som ikke bør forsterkes, det har rasen nok av - hos andre raser er det anbefalt å ikke forsterke jaktinstinktet/-egenskapene. Det handler vel mest om å vite noe om det opprinnelige formålet for den rasen man har og hvordan den genetisk er "skrudd sammen".

Guest Kåre Lise
Skrevet

Uten at jeg kjenner rasen så er den helt sikkert annerleedes enn alle andre...

Skrevet

Jeg leker med mine hunder hvertfall...men jeg leker en kontrollert lek hvor jeg putter inn krav, lydighet og triks .Altså på mine premisser.Det er ikke bare hal i å dra og helt turbofakter..

• 3 weeks later...
Skrevet

noen som vet hvordan det går med denne tragiske saken??? <_< var inne på hj siden hennes, og en av hundene som hun skryter av der på forsiden, bor ikke lenger hos henne(takkoglov...) en bjekjent av meg har overtatt den hunden........ :closedeyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...