Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Guest Per Olav

Det var vel ingen bombe akkurat. Regjeringsadvokatene får litt ekstra jobb. Kanskje det kan bidra til et ekstra løft for dyrevelferden her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er norge i ett nøtteskall..

HVA skal til for å kvalifiseres som uegnet til å drive med hund?

Alt av misshandlingssaker, må jo samenliknes med denne her..

og da blir mitt spm, NÅR er vannskjøtslen værre enn hva den har vært der?

ER vel relativt få som tørr tenke den tanken... om det er denne kvinnen andre misshandlingssaker skal samenliknes med..

Jeg blir fra meg av sorg når jeg så det innslaget der..

At det er mulig...

Tenker da på hvordan man kan gjøre det mot de stakars dyrene som er REDDET fra dette mennesket, og nå skal de tilbake dit mest sansynlig? DET gjør meg KVALM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Saken kan eventuelt gå videre både til lagretten og høyesterett, men det sier seg selv at hvis resultatet av forhandlingene neste torsdag blir negativt for mine klienter, har det ingen hensikt å gå videre med den. For hundene vil neppe være i live fram til en eventuell hovedforhandling, sier advokat Torkjell Solbø."

Fler enn eieren til Vicky som velger å avlive hundene om de skal tilbakeføres til Åsnes.

Men, det var snakk om 4 hunder. Er det fortsatt 4 hunder av de 22 som ble hentet som skal tilbakeføres, eller er det flere? Og om de fire hun vil ha tilbake er døde, så velger hun vel 4 andre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Saken kan eventuelt gå videre både til lagretten og høyesterett, men det sier seg selv at hvis resultatet av forhandlingene neste torsdag blir negativt for mine klienter, har det ingen hensikt å gå videre med den. For hundene vil neppe være i live fram til en eventuell hovedforhandling, sier advokat Torkjell Solbø."

Fler enn eieren til Vicky som velger å avlive hundene om de skal tilbakeføres til Åsnes.

Men, det var snakk om 4 hunder. Er det fortsatt 4 hunder av de 22 som ble hentet som skal tilbakeføres, eller er det flere? Og om de fire hun vil ha tilbake er døde, så velger hun vel 4 andre vil jeg tro.

Poenget var vel at dersom oppdretteren får medhold nå, og får tilbake hundene, er det ikke noe poeng å opprettholde saken fordi hundene antakelig vil være døde innen det kommer til noen sak (fordi hunder ikke varer så lenge hos oppdretter).

Såvidt jeg har forstått, er det snakk om fritt valg i fire av hundene som ble tatt. Jeg tror også hun vil komme til å "fortsette nedover på listen" hvis hun ikke får de hun vil ha.

En annen sak er at før det foreligger en dom på at hun ikke får lov å ha hund, så kan hun vel skaffe seg så mange hunder hun vil andre steder(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel at dersom oppdretteren får medhold nå, og får tilbake hundene, er det ikke noe poeng å opprettholde saken fordi hundene antakelig vil være døde innen det kommer til noen sak (fordi hunder ikke varer så lenge hos oppdretter).

Såvidt jeg har forstått, er det snakk om fritt valg i fire av hundene som ble tatt. Jeg tror også hun vil komme til å "fortsette nedover på listen" hvis hun ikke får de hun vil ha.

En annen sak er at før det foreligger en dom på at hun ikke får lov å ha hund, så kan hun vel skaffe seg så mange hunder hun vil andre steder(?).

Var inne på den tanken selv, at det kan være fordi hundene ikke varer lenge hos oppdretteren. Men, hun vil jo velge ut de 4 beste hundene. Vicky var som jeg forstod en av dem, så er det vel de to søsknene som har oppnd cahmpionatet - de vil jo være gode avlshunder, og de tar hun vel ikke "rotta" på om hun øyner å kunne tjene en slant på dem. Men, spørsmålet er jo om noen vil kjøpe hunder av henne i fremtiden da. Denne saken er vel verdenskjent snart blandt de som har og driver med rasen, så hun vil kanskje slite litt der.

Uff, det er sant det. Hun kan jo skaffe seg så mange hun vil ja, så lenge det ikke er noen dom. Men, var det ikke noen som skrev at hun alt hadde skaffet seg noen hunder alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen har oppdatert hjemmesiden sin, hun har en link hvor hun informere om rasen sin, den ble oppdatert nå 11 aug.. her er noe av det hun skriver

" Kaukasisk Ovcharka er en rase som ikke egner seg for alle, da man b�r glemme alt man har l�rt og erfart om hund fra tidligere, og heller lytte til den erfarne oppdretteren som har lengst erfaring med rasen b�de i Norge og i mange andre land. Er man i stand til � lytte til gode r�d som er tilpasset rasen, s� f�r man som regel et vellykket hundehold. Hvis man derimot tror at man, som ny eier av denne meget spesielle rasen, vet best selv, og gjerne ignorerer anbefalingene til den mest kjente, mest erfarne og suksessfulle oppdretteren av rasen her i landet, for ikke � si p� verdensbasis, med sitt hundehold av rasen Kaukasisk Ovcharka, s� mislykkes man som regel med sitt hundehold av rasen Kaukasisk Ovcharka."

Suksessfull oppdretter?? hallo har hun ikke skjønt noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske høye tanker om seg selv hun der...

Det er visst ikke bare denne oppdretteren som har det, når det gjelder denne rasen. En rask titt på de andre oppdretternes sider, og en vil se at de fleste hevder å være de eneste som avler på mentalt og fysisk friske hunder i dette landet.... :blink:

Men , det er vell ingen av de andre som hevder å være verdens beste... :lol:

På den positive siden er det lenge siden jeg har sett bilder av såpass bra Napolitanere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke bare denne oppdretteren som har det, når det gjelder denne rasen. En rask titt på de andre oppdretternes sider, og en vil se at de fleste hevder å være de eneste som avler på mentalt og fysisk friske hunder i dette landet.... :blink:

Men , det er vell ingen av de andre som hevder å være verdens beste... :lol:

På den positive siden er det lenge siden jeg har sett bilder av såpass bra Napolitanere :lol:

De andre oppdretterene? De fleste hevder ......?

Tre oppdrettere av rasen i Norge. Den ene diskuteres heftig her inne. Da gjenstår 2 stk oppdretere av rasen. Som da utgjør "de fleste".

Når man ser på infoen som Kennel Cevan kommer med, så står det lite der om at "de er de eneste som avler på ....." Det stor dog: Pr. idag så finnes det to FCI registrerte kenneler i Norge som har oppdrett av Kaukasisk Ovtcharka, det er Kennel Cevan , Vestfold, som hadde sitt første kull i 2003 og Kennel Rauland-Sandstøyl , Telemark, som hadde sitt første kull i 2005.

Dette blir litt feil vil jeg tro, da oppdretteren i Åsnes også er FCI registrert. Men, damen i Åsnes er ikke aktiv - enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter nr 1 hevder hun er Norges, om ikke verdens, mest seriøse og beste oppdretter. Oppdretter nr 2 hevder at de er de eneste som avler på friske hunder, som er AA/HD frie. Oppdretter nr 3 hevder at det er kun 2 oppdrettere av rasen, men nevner samtidig oppdretter nr 1 på sin hjemmeside, og ikke særlig positivt. Selv om det nok kanskje er fortjent... :rolleyes:

Jeg synes slike fremstillinger av eget oppdrett, og andres, er helt unødvendig. Hvis en er nødt til å nevne andre negativt - for å fremstå positiv selv, da kan en kanskje stille spørsmålstegn ved hvor positivt ens oppdrett egentlig er?? :blink: Noe oppdretter nr 1 har bevist for fullt, sett med media, dyrevernet og mattilsynets øyner... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke bare denne oppdretteren som har det, når det gjelder denne rasen. En rask titt på de andre oppdretternes sider, og en vil se at de fleste hevder å være de eneste som avler på mentalt og fysisk friske hunder i dette landet.... :blink:

Det finnes 3 oppdrettere av Kaukasisk Ovtcharka. At den ene kennelen ihvertfall hittil er den eneste som bare har brukt HD/AA frie hunder i avlen og skriver på sin hjemmeside:

Vi gjør oppmerksom på at vi er den eneste oppdretter av Kaukasisk Ovtcharka i Norge pr. idag som kan tilby valper etter HD/AA frie avlshunder. Valper fra oss blir registrert i NKK og vi følger NKK's etiske retningslinjer for avl. Vi er også den eneste kennelen som har avlspremierte hunder og som har mottatt hederspris i oppdretterklasse.

Blir vel ikke helt det samme som du sier over, eller? Det er jo sannheten, og en lett dokumentarbar sådan. Hvorfor kan han da ikke skrive det på sin hjemmeside?

Jeg har også oppdrett av rasen, men kan ikke hevde det samme som han. Blir uansett ikke fornærmet over hans uttalelser da de er riktige.

Og ja, for at en kennel skal være FCI registrert (i Norge), så må man være medlem av NKK. Korriger meg gjerne om det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...