Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Guest Per Olav

Det var vel ingen bombe akkurat. Regjeringsadvokatene får litt ekstra jobb. Kanskje det kan bidra til et ekstra løft for dyrevelferden her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er norge i ett nøtteskall..

HVA skal til for å kvalifiseres som uegnet til å drive med hund?

Alt av misshandlingssaker, må jo samenliknes med denne her..

og da blir mitt spm, NÅR er vannskjøtslen værre enn hva den har vært der?

ER vel relativt få som tørr tenke den tanken... om det er denne kvinnen andre misshandlingssaker skal samenliknes med..

Jeg blir fra meg av sorg når jeg så det innslaget der..

At det er mulig...

Tenker da på hvordan man kan gjøre det mot de stakars dyrene som er REDDET fra dette mennesket, og nå skal de tilbake dit mest sansynlig? DET gjør meg KVALM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Saken kan eventuelt gå videre både til lagretten og høyesterett, men det sier seg selv at hvis resultatet av forhandlingene neste torsdag blir negativt for mine klienter, har det ingen hensikt å gå videre med den. For hundene vil neppe være i live fram til en eventuell hovedforhandling, sier advokat Torkjell Solbø."

Fler enn eieren til Vicky som velger å avlive hundene om de skal tilbakeføres til Åsnes.

Men, det var snakk om 4 hunder. Er det fortsatt 4 hunder av de 22 som ble hentet som skal tilbakeføres, eller er det flere? Og om de fire hun vil ha tilbake er døde, så velger hun vel 4 andre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Saken kan eventuelt gå videre både til lagretten og høyesterett, men det sier seg selv at hvis resultatet av forhandlingene neste torsdag blir negativt for mine klienter, har det ingen hensikt å gå videre med den. For hundene vil neppe være i live fram til en eventuell hovedforhandling, sier advokat Torkjell Solbø."

Fler enn eieren til Vicky som velger å avlive hundene om de skal tilbakeføres til Åsnes.

Men, det var snakk om 4 hunder. Er det fortsatt 4 hunder av de 22 som ble hentet som skal tilbakeføres, eller er det flere? Og om de fire hun vil ha tilbake er døde, så velger hun vel 4 andre vil jeg tro.

Poenget var vel at dersom oppdretteren får medhold nå, og får tilbake hundene, er det ikke noe poeng å opprettholde saken fordi hundene antakelig vil være døde innen det kommer til noen sak (fordi hunder ikke varer så lenge hos oppdretter).

Såvidt jeg har forstått, er det snakk om fritt valg i fire av hundene som ble tatt. Jeg tror også hun vil komme til å "fortsette nedover på listen" hvis hun ikke får de hun vil ha.

En annen sak er at før det foreligger en dom på at hun ikke får lov å ha hund, så kan hun vel skaffe seg så mange hunder hun vil andre steder(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel at dersom oppdretteren får medhold nå, og får tilbake hundene, er det ikke noe poeng å opprettholde saken fordi hundene antakelig vil være døde innen det kommer til noen sak (fordi hunder ikke varer så lenge hos oppdretter).

Såvidt jeg har forstått, er det snakk om fritt valg i fire av hundene som ble tatt. Jeg tror også hun vil komme til å "fortsette nedover på listen" hvis hun ikke får de hun vil ha.

En annen sak er at før det foreligger en dom på at hun ikke får lov å ha hund, så kan hun vel skaffe seg så mange hunder hun vil andre steder(?).

Var inne på den tanken selv, at det kan være fordi hundene ikke varer lenge hos oppdretteren. Men, hun vil jo velge ut de 4 beste hundene. Vicky var som jeg forstod en av dem, så er det vel de to søsknene som har oppnd cahmpionatet - de vil jo være gode avlshunder, og de tar hun vel ikke "rotta" på om hun øyner å kunne tjene en slant på dem. Men, spørsmålet er jo om noen vil kjøpe hunder av henne i fremtiden da. Denne saken er vel verdenskjent snart blandt de som har og driver med rasen, så hun vil kanskje slite litt der.

Uff, det er sant det. Hun kan jo skaffe seg så mange hun vil ja, så lenge det ikke er noen dom. Men, var det ikke noen som skrev at hun alt hadde skaffet seg noen hunder alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen har oppdatert hjemmesiden sin, hun har en link hvor hun informere om rasen sin, den ble oppdatert nå 11 aug.. her er noe av det hun skriver

" Kaukasisk Ovcharka er en rase som ikke egner seg for alle, da man b�r glemme alt man har l�rt og erfart om hund fra tidligere, og heller lytte til den erfarne oppdretteren som har lengst erfaring med rasen b�de i Norge og i mange andre land. Er man i stand til � lytte til gode r�d som er tilpasset rasen, s� f�r man som regel et vellykket hundehold. Hvis man derimot tror at man, som ny eier av denne meget spesielle rasen, vet best selv, og gjerne ignorerer anbefalingene til den mest kjente, mest erfarne og suksessfulle oppdretteren av rasen her i landet, for ikke � si p� verdensbasis, med sitt hundehold av rasen Kaukasisk Ovcharka, s� mislykkes man som regel med sitt hundehold av rasen Kaukasisk Ovcharka."

Suksessfull oppdretter?? hallo har hun ikke skjønt noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske høye tanker om seg selv hun der...

Det er visst ikke bare denne oppdretteren som har det, når det gjelder denne rasen. En rask titt på de andre oppdretternes sider, og en vil se at de fleste hevder å være de eneste som avler på mentalt og fysisk friske hunder i dette landet.... :blink:

Men , det er vell ingen av de andre som hevder å være verdens beste... :lol:

På den positive siden er det lenge siden jeg har sett bilder av såpass bra Napolitanere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke bare denne oppdretteren som har det, når det gjelder denne rasen. En rask titt på de andre oppdretternes sider, og en vil se at de fleste hevder å være de eneste som avler på mentalt og fysisk friske hunder i dette landet.... :blink:

Men , det er vell ingen av de andre som hevder å være verdens beste... :lol:

På den positive siden er det lenge siden jeg har sett bilder av såpass bra Napolitanere :lol:

De andre oppdretterene? De fleste hevder ......?

Tre oppdrettere av rasen i Norge. Den ene diskuteres heftig her inne. Da gjenstår 2 stk oppdretere av rasen. Som da utgjør "de fleste".

Når man ser på infoen som Kennel Cevan kommer med, så står det lite der om at "de er de eneste som avler på ....." Det stor dog: Pr. idag så finnes det to FCI registrerte kenneler i Norge som har oppdrett av Kaukasisk Ovtcharka, det er Kennel Cevan , Vestfold, som hadde sitt første kull i 2003 og Kennel Rauland-Sandstøyl , Telemark, som hadde sitt første kull i 2005.

Dette blir litt feil vil jeg tro, da oppdretteren i Åsnes også er FCI registrert. Men, damen i Åsnes er ikke aktiv - enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter nr 1 hevder hun er Norges, om ikke verdens, mest seriøse og beste oppdretter. Oppdretter nr 2 hevder at de er de eneste som avler på friske hunder, som er AA/HD frie. Oppdretter nr 3 hevder at det er kun 2 oppdrettere av rasen, men nevner samtidig oppdretter nr 1 på sin hjemmeside, og ikke særlig positivt. Selv om det nok kanskje er fortjent... :rolleyes:

Jeg synes slike fremstillinger av eget oppdrett, og andres, er helt unødvendig. Hvis en er nødt til å nevne andre negativt - for å fremstå positiv selv, da kan en kanskje stille spørsmålstegn ved hvor positivt ens oppdrett egentlig er?? :blink: Noe oppdretter nr 1 har bevist for fullt, sett med media, dyrevernet og mattilsynets øyner... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 3 oppdrettere av Kaukasisk Ovtcharka. At den ene kennelen ihvertfall hittil er den eneste som bare har brukt HD/AA frie hunder i avlen og skriver på sin hjemmeside:

Vi gjør oppmerksom på at vi er den eneste oppdretter av Kaukasisk Ovtcharka i Norge pr. idag som kan tilby valper etter HD/AA frie avlshunder. Valper fra oss blir registrert i NKK og vi følger NKK's etiske retningslinjer for avl. Vi er også den eneste kennelen som har avlspremierte hunder og som har mottatt hederspris i oppdretterklasse.

Blir vel ikke helt det samme som du sier over, eller? Det er jo sannheten, og en lett dokumentarbar sådan. Hvorfor kan han da ikke skrive det på sin hjemmeside?

Jeg har også oppdrett av rasen, men kan ikke hevde det samme som han. Blir uansett ikke fornærmet over hans uttalelser da de er riktige.

Og ja, for at en kennel skal være FCI registrert (i Norge), så må man være medlem av NKK. Korriger meg gjerne om det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hun får også en god sykkeltur hver morgen, noen ganger med trekk og andre ganger uten. I løpet av uken trener vi også lydighet, svømming, rallylydighet og spor. De siste månedene har vi fokusert mye på ro-trening i offentlige områder med mange folk og hunder. Hun er i god form og har en slank kroppsbygning, men sliter med å roe seg ned når vi er ute, selv om hun lett finner roen innendørs. Tidligere kastet vi dessverre en del pinner og ball på turer, men jeg innså i senere tid at det er med på å skape mye stress. Derfor har vi sluttet med dette for en god stund siden. Jeg forstår at dette har bidratt til å bygge opp stressnivået hennes utendørs. Men ellers har hun vært slik jeg beskriver henne, helt siden vi fikk henne.
    • Søk er fint, men ellers synes jeg det virker som det kan være litt mye løping og stress-jobbing, enn ro og fokus. Jeg ville droppet kasting av ball/leker/apport, og agility. La henne løpe litt fra seg, og så ta økter med roligere øvelser. Lengre søk, flere gjenstander, rolige øvelser som sitt, dekk, stå, veksling mellom posisjoner, gå fot, og andre roligere lydighetsøvelser. Bli-øvelser krever også fokus og selvbeherskelse. Det kan også være det hjelper å gi henne oppgaver på tur. Selv om jeg i prinsippet er motstander av at hunder skal gå fot på tur, så kan det være en idé å gjøre det for noen strekninger. Variere med å veksle hvilken side hun går på (etterhvert bytte side under gange, og veksle mellom å bytte side ved å gå foran eller bak deg), snurr mens dere går fot, osv. Ta korte stopp med gjennomgang av et par øvelser. Hopp opp på steiner og benker dere går forbi. Og stopp innimellom og kast en neve godbiter i grøftekanten så hun får søke opp. Dette høres ut som en hund som kjeder seg på tur, og trenger litt fokus og jobb. Gjør det lønnsomt å ha slakt bånd når dere ikke fokuserer aktivt på en oppgave. Bruk kontaktkommando litt før båndet blir helt stramt, og belønn kontakt og nærhet til deg. Og ja, det tar tid og tålmodighet!
    • Det er en border collie på 2 år. Før tur får ho løpe fra seg på et jorde en halvtimes tid. Da pleier vi også å leke litt søk med ulike gjenstander som ho skal finne. Eller så trener vi litt agility hvor hvor ho også får kjørt seg litt både mentalt og fysisk, men ho er likevel alt for gira og stresset på turen etterpå.. 
    • Gulvredsel er ikke uvanlig på en del raser. Hvilken rase er det? Selv om søsknene ikke har det ligger det også typisk i genene, det er jo arven bakover som er relevant her. Jeg ville jobbet med å gjøre det å gå gjennom dører en positiv ting. Finn en ukjent døråpning, la hunden stå nærmest døren. Stå på avstand, og belønn at hunden ser på døråpningen. Hvis hunden beveger seg nærmere på egenhånd, belønn igjen. Ikke gå for fort fram, og belønn gjerne med å ta noen skritt bort fra døråpningen igjen innimellom. Ta pauser, men la hunden selv også styre tempo mot og gjennom døren. Gjør dette med både kjente og ukjente dører en periode, og se om adferden endrer seg.
    • Jeg har en hund på 11 måneder som er litt merkelig. planen er at vi skal stille han ut etterhvert . Men vi har et problem han er ikke glad i «dør listene» inn til nye bygninger eller rom.. Vanskelig å få han inn i rom, da han nekter å gå inn.. vanskelig å motivere og det har skjedd at han har kommet ut av båndet når vi har vært på vei «inn» . Andre steder igjen kan dette gå helt fint.. Vi trenger tips å råd til at han mestrer å gå gjennom døråpninger over dørlistene, hvordan gjøre dette på en god måte slik at det ikke blir noe verre .. vi har også perioder der han kommer inn i det nye rommet / bygningen , blir han usikker på underlaget og snuser på «parkett skillene» akkurat som han reagerer på lister og planke skillene i gulvet . Han går på det, men er ikke akkurat komfortabel. (han går som regel bare rett fram akkurat som han har en sti) Andre steder igjen kan dette gå helt fint. Vi har valgt å bare overse det , til han løser det selv og skjønner at det ikke er noe skummelt med tanke på «spøkelsesalderen» . Det som jeg ønsker råd om er hvordan få hunden til å mestre å gå inn i nye rom? Vi skal stille han ut etterhvert , og blir det innendørs er jeg redd for at han ikke vil trives da han ikke er komfortabel med å gå inn i nye rom eller å gå på ukjente underlag.. Vi har han med jevnlig på nye ting i nye miljøer, men ikke vært rundt på utstillinger enda.  noen som har vært borti dette ? han er veldig sta og litt vanskelig å motivere da staheten er sterkest😅 ingen av søskene har redsel på gulv, men de kan reagere på lister eller streker. Men det har gått over når de har blitt voksne på de andre kullene .. De har blitt godt sosialisert hos oppdretter og gått på ulike underlag og vært i forskjellige rom. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...