Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening i Trondheim


Symra&Pippin

Recommended Posts

Ja, det blir hyggelig :) hvor lenge bruker de å holde på? Lurte på om jeg skulle ta med begge to og trene litt lydighet med Freya etterpå - men kan jo ta det neste gang isteden...

18:30 til 20:00 (eller var det 20:30?). Det bruker å være en pause med kaffe og kjeks rundt 19:30. Jeg har brukt å gå hjem da, da var det liksom nok for Symra mens hun var liten. Nå klarer hun nok å holde på til slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Hvilken statoil trener dere på? Hadde vært gøy å sett hvordan ringtrening er. Ehh... forresten, tar dere med ferskiser på treningene? Har aldri vært borti ringtrening før. Uansett kommer jeg uten hund den første gangen slik at jeg kan fokusere helt og holdent om hva som blir gjort. Håper jeg har mulighet til å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Hvilken statoil trener dere på? Hadde vært gøy å sett hvordan ringtrening er. Ehh... forresten, tar dere med ferskiser på treningene? Har aldri vært borti ringtrening før. Uansett kommer jeg uten hund den første gangen slik at jeg kan fokusere helt og holdent om hva som blir gjort. Håper jeg har mulighet til å være med.

Det er forskningssenteret til Statoil på Rotvoll, "Statoilbygget". Ferskinger er velkomne! :thumbsdown: Medlemmer i terrierklubben betaler 30,- og ikkemedlemmer 40,- pr trening. Det er for å kunne lønne instruktørene litt.

Link til Trønderterrieren her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da skal jeg prøve å komme meg dit på onsdagen får å se på hva dette er. Det blir spennende. Men lar hunden være hjemme denne onsdagen, og får heller ta henne med neste gang. Hun er midt i en antibiotikakur pga hudbetennelse, og jeg har ikke lyst å stresse henne opp. Pluss at jeg har ikke erfaring i hvordan ringtrening utføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
;) Krisee!

:P

Ja, halloen liksom! Det er sesongstart på onsdag! ;)

men okei, vi trenger jo treninga, og jeg kan jo bare dra litt før. Jeg tror kanskje jeg kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi springer i ring mens instruktøren står i midten og roper instrukser av typen "opp med hodet på hunden", "rett opp ryggen folkens", "hold avstand til hunden foran". Så får en og en hund/handler springe fram og tilbake foran instruktøren, gjerne i trekant også. Han holder på med en hund til det ser sånn noenlunde bra ut. Etterpå stilles hunden foran instruktøren og man får hjelp til å gjøre det riktig. Så blir hunden håndtert av instruktøren, han ser på tennene etc. Små hunder står på et bord. Så får vi gjerne beskjed om hva vi kan øve på til neste gang. Det kan bli litt venting, men jeg synes jeg lærer mye av å se på de andre og høre hva instruktøren sier til dem også. Hele greia gjentas vanligvis etter pausen, men instruktøren kan også fokusere på noe spesielt som vi øver på. Dessuten er det fin sosialisering å bare være sammen mange hunder og mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi springer i ring mens instruktøren står i midten og roper instrukser av typen "opp med hodet på hunden", "rett opp ryggen folkens", "hold avstand til hunden foran". Så får en og en hund/handler springe fram og tilbake foran instruktøren, gjerne i trekant også. Han holder på med en hund til det ser sånn noenlunde bra ut. Etterpå stilles hunden foran instruktøren og man får hjelp til å gjøre det riktig. Så blir hunden håndtert av instruktøren, han ser på tennene etc. Små hunder står på et bord. Så får vi gjerne beskjed om hva vi kan øve på til neste gang. Det kan bli litt venting, men jeg synes jeg lærer mye av å se på de andre og høre hva instruktøren sier til dem også. Hele greia gjentas vanligvis etter pausen, men instruktøren kan også fokusere på noe spesielt som vi øver på. Dessuten er det fin sosialisering å bare være sammen mange hunder og mennesker.

Tror dere det er lov for meg med valp å bli med på slikt?

Har jo blandingshund jeg da men ønsker å få en mest mulig trygg og glad hund.

Ønsker en hund som kan være med på ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo møte opp å være med på den sosiale delen, kanskje ikke så viktig for en blandings å terpe på utstillingsteknikk? ;)

He he...han kan jo lære seg å føre seg pent?

Vise tenner å bli tatt på av fremmede er jo fint å lære seg?

Å springe i sirkel ved foten er jo også en prestasjon i seg selv med andre hunder rundt seg...

Det var jo masse å lære jo...

morsomt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, det er jo ingen plikt fra gang til gang. Man gjør jo stort sett det samme hver gang for å trene, trene, trene. Var forresten veldig mye folk der sist. Spurte, men det var visst ikke normalt at det var så mange der. Var nemlig fryktelig mange fra myndeklubben der nå sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...