Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening i Trondheim


Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Ja, det blir hyggelig :) hvor lenge bruker de å holde på? Lurte på om jeg skulle ta med begge to og trene litt lydighet med Freya etterpå - men kan jo ta det neste gang isteden...

Skrevet
Ja, det blir hyggelig :) hvor lenge bruker de å holde på? Lurte på om jeg skulle ta med begge to og trene litt lydighet med Freya etterpå - men kan jo ta det neste gang isteden...

18:30 til 20:00 (eller var det 20:30?). Det bruker å være en pause med kaffe og kjeks rundt 19:30. Jeg har brukt å gå hjem da, da var det liksom nok for Symra mens hun var liten. Nå klarer hun nok å holde på til slutten.

Skrevet

Heisann. Hvilken statoil trener dere på? Hadde vært gøy å sett hvordan ringtrening er. Ehh... forresten, tar dere med ferskiser på treningene? Har aldri vært borti ringtrening før. Uansett kommer jeg uten hund den første gangen slik at jeg kan fokusere helt og holdent om hva som blir gjort. Håper jeg har mulighet til å være med.

Skrevet
Heisann. Hvilken statoil trener dere på? Hadde vært gøy å sett hvordan ringtrening er. Ehh... forresten, tar dere med ferskiser på treningene? Har aldri vært borti ringtrening før. Uansett kommer jeg uten hund den første gangen slik at jeg kan fokusere helt og holdent om hva som blir gjort. Håper jeg har mulighet til å være med.

Det er forskningssenteret til Statoil på Rotvoll, "Statoilbygget". Ferskinger er velkomne! :thumbsdown: Medlemmer i terrierklubben betaler 30,- og ikkemedlemmer 40,- pr trening. Det er for å kunne lønne instruktørene litt.

Link til Trønderterrieren her.

Skrevet

Ok. Da skal jeg prøve å komme meg dit på onsdagen får å se på hva dette er. Det blir spennende. Men lar hunden være hjemme denne onsdagen, og får heller ta henne med neste gang. Hun er midt i en antibiotikakur pga hudbetennelse, og jeg har ikke lyst å stresse henne opp. Pluss at jeg har ikke erfaring i hvordan ringtrening utføres.

Guest Christine
Skrevet

Noe som både jeg og Vegas trenger, men det krasjer med one tree hill ;)

Guest Christine
Skrevet
;) Krisee!

:P

Ja, halloen liksom! Det er sesongstart på onsdag! ;)

men okei, vi trenger jo treninga, og jeg kan jo bare dra litt før. Jeg tror kanskje jeg kommer ;)

Skrevet

jeg har ett "grønt" spørsmål men hva går denne ringtreninga ut på?

Jeg og Bajas vil lære....*logre

det er kanskje trening for å gå i ringen på utstilling?

Iså fall er vi litt ute på jordet.... *rødme*

Skrevet

Vi springer i ring mens instruktøren står i midten og roper instrukser av typen "opp med hodet på hunden", "rett opp ryggen folkens", "hold avstand til hunden foran". Så får en og en hund/handler springe fram og tilbake foran instruktøren, gjerne i trekant også. Han holder på med en hund til det ser sånn noenlunde bra ut. Etterpå stilles hunden foran instruktøren og man får hjelp til å gjøre det riktig. Så blir hunden håndtert av instruktøren, han ser på tennene etc. Små hunder står på et bord. Så får vi gjerne beskjed om hva vi kan øve på til neste gang. Det kan bli litt venting, men jeg synes jeg lærer mye av å se på de andre og høre hva instruktøren sier til dem også. Hele greia gjentas vanligvis etter pausen, men instruktøren kan også fokusere på noe spesielt som vi øver på. Dessuten er det fin sosialisering å bare være sammen mange hunder og mennesker.

Skrevet
Vi springer i ring mens instruktøren står i midten og roper instrukser av typen "opp med hodet på hunden", "rett opp ryggen folkens", "hold avstand til hunden foran". Så får en og en hund/handler springe fram og tilbake foran instruktøren, gjerne i trekant også. Han holder på med en hund til det ser sånn noenlunde bra ut. Etterpå stilles hunden foran instruktøren og man får hjelp til å gjøre det riktig. Så blir hunden håndtert av instruktøren, han ser på tennene etc. Små hunder står på et bord. Så får vi gjerne beskjed om hva vi kan øve på til neste gang. Det kan bli litt venting, men jeg synes jeg lærer mye av å se på de andre og høre hva instruktøren sier til dem også. Hele greia gjentas vanligvis etter pausen, men instruktøren kan også fokusere på noe spesielt som vi øver på. Dessuten er det fin sosialisering å bare være sammen mange hunder og mennesker.

Tror dere det er lov for meg med valp å bli med på slikt?

Har jo blandingshund jeg da men ønsker å få en mest mulig trygg og glad hund.

Ønsker en hund som kan være med på ALT.

Skrevet
Du kan jo møte opp å være med på den sosiale delen, kanskje ikke så viktig for en blandings å terpe på utstillingsteknikk? ;)

He he...han kan jo lære seg å føre seg pent?

Vise tenner å bli tatt på av fremmede er jo fint å lære seg?

Å springe i sirkel ved foten er jo også en prestasjon i seg selv med andre hunder rundt seg...

Det var jo masse å lære jo...

morsomt ja

Skrevet
Jeg tror kanskje dette er ment som et tilbud til de som skal stille ut hundene, men du kan jo spørre :P

Forstår det ;)

Blitt bra med kaos om alle skulle komme for å sosialisere valpene sine...*ler*

Skrevet

Javisst, det er jo ingen plikt fra gang til gang. Man gjør jo stort sett det samme hver gang for å trene, trene, trene. Var forresten veldig mye folk der sist. Spurte, men det var visst ikke normalt at det var så mange der. Var nemlig fryktelig mange fra myndeklubben der nå sist.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...