Gå til innhold
Hundesonen.no

dumme canis hundeskole!!!


MarieR

Recommended Posts

nå er jeg passe irritrt da! skulle melde ask på grunnkurs gjennom canis, men det var i vinterferien, så det gikk ikke, så skulle jeg melde på innkallingskurs, men der står det: på dette kurset benytter vi klikkertrening!

hva f**en hadde de tenkt at vi som ikke trener klikk skal finne på da?? ååhh, det værste av alt var at på lydighetskurset som jeg også kunne ha meldt på, så stod det også, at dette kurset er for den som vil bli bedre i klikkertrening.

:D jeg vil på kuuurs!! noen andre forslag til hundeskoler i tr,heim med kursstart i begynnelsen av november/desemper eller 2006, som IKKE kun baserer seg på klikking??nordenstam har jo ikke avdeling her så...

PS: jeg har ikke noe i mot klikkertrening som metode men synns det blir for dumt for en så seriøs hundeskole og basere så mange av kursene på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim Hundeskole. De bruker positiv forsterkning og negativ straff, men utenom klikkertreningskursene bruker de ikke klikker. Tinka og jeg gikk hverdagslydighetskurs der i vinter, og er kjempefornøyd. Skal komme meg avgårde på flere kurs i høst tenker jeg. Trondheim Hundeskole trener forresten bare et par minutter med bil unna Statoilbygget. www.trondheim-hundeskole.no

At Canis baserer alle kursene sine på klikkertrening er jo ikke så rart da, siden Canis tross alt er de ledende innenfor klikkertrening på alle områder (bøker/kurs/tidsskrift/nettbutikk/forum) her i Norge. :wink:

EDIT: Nidaros Brukshundklubb har sikkert også kurs. www.nidarosbhk.no er vel adressen dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sett en del på de to der.må sjekke litt på trondheim hundeskole.

skulle sende innmelding til nidaros sist uke, men det gikk ikke, søknaden om plass på kurs ble ikke sendt til dem... :?

vi kan jo melde oss på samme kurs, bare får å ødelegge for alle andre??

eller ikke.... :D

EDIT:trur jeg skal melde han på hverdagslydihet som har kurstrart om noen uker..må snakke med pappa først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg passe irritrt da! skulle melde ask på grunnkurs gjennom canis, men det var i vinterferien, så det gikk ikke, så skulle jeg melde på innkallingskurs, men der står det: på dette kurset benytter vi klikkertrening!

hva f**en hadde de tenkt at vi som ikke trener klikk skal finne på da?? ååhh, det værste av alt var at på lydighetskurset som jeg også kunne ha meldt på, så stod det også, at dette kurset er for den som vil bli bedre i klikkertrening.

:D jeg vil på kuuurs!! noen andre forslag til hundeskoler i tr,heim med kursstart i begynnelsen av november/desemper eller 2006, som IKKE kun baserer seg på klikking??nordenstam har jo ikke avdeling her så...

PS: jeg har ikke noe i mot klikkertrening som metode men synns det blir for dumt for en så seriøs hundeskole og basere så mange av kursene på det! ;)

Jeg har en kjempefin dressurguide som Sverre Theodorsen har skrevet. Den koster kr 50,- og den kan trene etter. Sverre Theodorsen er en offisiell lydighetsdommer som sikker mange kjenner til her. Han har vært dommer på flere av mine kurs. Han er selvsagt en sheltie eier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sett en del på de to der.må sjekke litt på trondheim hundeskole.

skulle sende innmelding til nidaros sist uke, men det gikk ikke, søknaden om plass på kurs ble ikke sendt til dem... :?

vi kan jo melde oss på samme kurs, bare får å ødelegge for alle andre??

eller ikke.... :D

EDIT:trur jeg skal melde han på hverdagslydihet som har kurstrart om noen uker..må snakke med pappa først :D

Vi kunne gått grunnkurs i lydighet sammen da. Altså ikke hverdagslydighetskurs, men lydighetskurs som går mer på lydighetsøvelsene. De kan ikke arrangere bronsemerkeprøve siden Trondheim Hundeskole foreløpig ikke er en hundeklubb, men de kan legge opp kurset slik at man kan ta bronsemerkeprøven et annet sted om man vil det.

I tillegg har de jo innkallingskurs, gå pent i bånd og hilsetrening er det vel. Helgekurs altså. Dette er tre forskjellige kurs, men jeg tror det er noe sånt som at hvis du melder deg på to kurs så får du rabatt eller noe sånt. I tillegg får man vel 20% rabatt på andre kurs om man går et grunnferdighetskurs tror jeg. Husker ikke det der helt.

Men så er det det at jeg vil gå trikskurs, klikkerkurs og agility også. Skjønner ikke åssen jeg skal få tid til alt. Og nå får Tinka løpetid snart også. Så da er hun et ******* å trene med. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg passe irritrt da! skulle melde ask på grunnkurs gjennom canis, men det var i vinterferien, så det gikk ikke, så skulle jeg melde på innkallingskurs, men der står det: på dette kurset benytter vi klikkertrening!

hva f**en hadde de tenkt at vi som ikke trener klikk skal finne på da?? ååhh, det værste av alt var at på lydighetskurset som jeg også kunne ha meldt på, så stod det også, at dette kurset er for den som vil bli bedre i klikkertrening.

:D jeg vil på kuuurs!! noen andre forslag til hundeskoler i tr,heim med kursstart i begynnelsen av november/desemper eller 2006, som IKKE kun baserer seg på klikking??nordenstam har jo ikke avdeling her så...

PS: jeg har ikke noe i mot klikkertrening som metode men synns det blir for dumt for en så seriøs hundeskole og basere så mange av kursene på det! ;)

helt enig med deg... men hvor bor du? kan se om det er noen Nordenstam instruktører i området for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke ha lært inn klikkeren, men bruke treningsprinsippene. Fange atferd, operant læring, positiv forsterkning og negativ straff...

for oss funker ikke og overse...og kontakten mellom meg og bikkja er lik null når det er andre hunder tilstede, med mindre jeg går ett stykke unna..

vicky: bor itr.heim vettu...trukke det er noen her ;) men du kan jo sjekke :D

ingvild: du får det travlet jah! agility kurs hadde ikke vært meg imot heller! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet? :?

Canis er jo kjent som "klikkerskole". Da kan man tross alt ikke vente seg noe annet. Det er jo som med Nordenstam. Der driver man heller ikke klikker, ikke sant? Allle hundeskoler praktiserer jo ikke likt. Og akkurat Canis og Nordenstam, er de som trener med klarest målsetning og klarest prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet? :?

Canis er jo kjent som "klikkerskole". Da kan man tross alt ikke vente seg noe annet. Det er jo som med Nordenstam. Der driver man heller ikke klikker, ikke sant? Allle hundeskoler praktiserer jo ikke likt. Og akkurat Canis og Nordenstam, er de som trener med klarest målsetning og klarest prinsipper.

huska ikke at canis var ledende innen klikking når jeg skrev innlegget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hadde vært noen vits å gå på Canis kurs heller hvis man ikke bruker/ vil bruke klikkertrening.. Hovedvekten er jo på å forbedre hundeførerens klikkertreningsferdigheter der. Så da får man jo ikke noe ut av undervisningen/ veiledningen..

Syns det er bra at det blir opplyst klart og tydelig på forhånd jeg :D Har hørt motsatt fall et par steder, folk som har fått overraskelser og sluttet etter dag 1 fordi de er totalt imot ideologien, men ikke visste om den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, ble irritert jah :D huska ikke at canis var ledende innen klikking.

Ikke helt at jeg skjønner hvorfor du ble irritert heller da men ;) hehe.. Det skader vel kke å være med på et klikker-kurs? Så kan du prøve og se om det er noe for Ask? Jaja.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klikking hadde sikkert funka, i seg selv, men delen med å overse det som er "galt", og aldri en gang si nei til hunden, den biten funker ikke for oss :D

jeg ble irritert forde canis er en veldig seriøs hundeskole, og da synns jeg de kan åpne for andre ting enn klikking, slik som det var for et par år tilbake. men siden canis er ledende på klikking, er det jo logisk at de bare har klikker-metode kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg passe irritrt da! skulle melde ask på grunnkurs gjennom canis, men det var i vinterferien, så det gikk ikke, så skulle jeg melde på innkallingskurs, men der står det: på dette kurset benytter vi klikkertrening!

hva f**en hadde de tenkt at vi som ikke trener klikk skal finne på da?? ååhh, det værste av alt var at på lydighetskurset som jeg også kunne ha meldt på, så stod det også, at dette kurset er for den som vil bli bedre i klikkertrening.

:D jeg vil på kuuurs!! noen andre forslag til hundeskoler i tr,heim med kursstart i begynnelsen av november/desemper eller 2006, som IKKE kun baserer seg på klikking??nordenstam har jo ikke avdeling her så...

PS: jeg har ikke noe i mot klikkertrening som metode men synns det blir for dumt for en så seriøs hundeskole og basere så mange av kursene på det! ;)

Ta kontakt med Hanne Bolgnes, 73 93 58 79 og hør med henne om det er noen lydighetskurs som hun vet om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden canis er en rein klikerskole blir det jo litt rart å si at de burde ha noe annet.. Det blir jo nesten som å si til en oppdretter av aussie: Du som er en så seriøs oppderter, du burde jo begynne med dalmatiner!

Det er jo helt forskjellig liksom.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden canis er en rein klikerskole blir det jo litt rart å si at de burde ha noe annet.. Det blir jo nesten som å si til en oppdretter av aussie: Du som er en så seriøs oppderter, du burde jo begynne med dalmatiner!

Det er jo helt forskjellig liksom.

:D

hehe ;)

Men buhund jenta.. :D Det kan jo hende klikke-kurs hadde gitt mersmak etterhvert ;) Du får jo lov å avbryte uønsket adferd der (står jo ikke å venter til han er ferdig liksom..), bare ikke å brøle og herje med hunden og sånn.. Går grunnferdighetskurset der med fjortis-hanhunden min nå ;) Som ikke har vært på kurs siden valpekurs fra 3 til 4mnd gammel... ehmm.. :roll: Morro og lærerikt. Han hadde jo ikke tid til "sånt" (trene) i nærheten av tursti med fine vove-damer og sånn først, men stor endring på konsentrasjonen allerede til gang 2 Jippi! =D> Uten kjeft, men med Frolic :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;)

Men buhund jenta.. :D Det kan jo hende klikke-kurs hadde gitt mersmak etterhvert ;) Du får jo lov å avbryte uønsket adferd der (står jo ikke å venter til han er ferdig liksom..), bare ikke å brøle og herje med hunden og sånn.. Går grunnferdighetskurset der med fjortis-hanhunden min nå :P Som ikke har vært på kurs siden valpekurs fra 3 til 4mnd gammel... ehmm.. :roll: moro og lærerikt. Han hadde jo ikke tid til "sånt" (trene) i nærheten av tursti med fine vove-damer og sånn først, men stor endring på konsentrasjonen allerede til gang 2 Jippi! =D> Uten kjeft, men med Frolic ;)

har da prøvd og ikke kjefte, si nei og lignende, og så lenge det ikke er andre hunder i nerheten fuker det, men er det det får jeg ikke kontakt i det hele tatt, samme hva jeg gjør. skal jeg ha kontakt når det er andre hunder tilstede, må han enten ha løpt fra seg eller være sliten. og da hører han, kun fordi han i øyeblikket er sliten, i bånd og et stykke unda de andre hundene. ;) jeg kjenner han godt nok til å vite at med den treningen han har fått til nå(melomting klikk og N) så vil ikke det og plutselig gå over til å overse ,ikke korrigere og aldri snakke strengt funke. for oss vil ikke det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da prøvd og ikke kjefte, si nei og lignende, og så lenge det ikke er andre hunder i nerheten fuker det, men er det det får jeg ikke kontakt i det hele tatt, samme hva jeg gjør. skal jeg ha kontakt når det er andre hunder tilstede, må han enten ha løpt fra seg eller være sliten. og da hører han, kun fordi han i øyeblikket er sliten, i bånd og et stykke unda de andre hundene. ;) jeg kjenner han godt nok til å vite at med den treningen han har fått til nå(melomting klikk og N) så vil ikke det og plutselig gå over til å overse ,ikke korrigere og aldri snakke strengt funke. for oss vil ikke det gå.

Ok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...