Gå til innhold
Hundesonen.no

Fancy klær til hund

Bonitapia

Recommended Posts

Jeg synes noen av dem var litt gøyale jeg da. Kanskje sånt bidrar til at folk ser på dyr som leketøy (jfr oppdollete veskehunder), men bortsett fra det så synes jeg dette er ganske uskyldig. Da tror jeg heller jeg vil bruke tid, penger og sterke følelsesutbrudd på dyr som virkelig blir vanskjøttet eller mishandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg måtte le av enkelte bilder der! Men synes selvfølgelig ikke at det er OK å kle ut hundene på den måten - over tid. Greit nok for et bilde liksom, men å holde karneval for hunder blir for dumt rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreplageri synes jeg da ikke at det er.. Føler at man bagatilliserer dyreplageri litt når man mener dette er det. For tenk at det er mye værre ting som skje med hunder å enn å bli kledd opp litt forran et kamera for bilde..

Ser ikke noe galt i det i å kle opp hunden for å ta bilder . Men synes ikke de skal gå rundt slik..

Men du skal heller ikke tvinge hunden på noe den apsolutt ikke liker... eller vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg måtte le av enkelte bilder der! Men synes selvfølgelig ikke at det er OK å kle ut hundene på den måten - over tid. Greit nok for et bilde liksom, men å holde karneval for hunder blir for dumt rett og slett.

Må si meg enig. Kunne ikke annet enn å le av enkelte av bildene, men kunne aldri puttet de klærne på min hund, annet enn for bildets skyld. Det finnes MYE værre folk gjør mot hunder, enn å kle på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser helt tåpelig ut jeg.

Men jeg har selv hatt klær på bikkja vår. En t-skjorte jeg knyttet opp på ryggen slik at føttene fikk bevege seg fritt. Teksten på brystet sier "smile, I don't bite unless you ask" :icon_confused: Snoopy digger å ha på seg t-skjorte :rolleyes:

Mamma og, da det hindrer en del hår i å falle på teppene og lignende nå under fellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
    • Nå er jo ambull godt kjent for å være en notorisk kattedreper. Ikke så oppdatert denne oppdretteren tydeligvis😬
    • Det er mye spam for tiden, vi jobber med å løse problemet. Ikke klikk på noen lenker, og rapportere gjerne. Moderator og admin sletter og sperrer fortløpende.
  • Opprett ny...