Gå til innhold
Hundesonen.no

hunder alene hjemme/bil


kittykatt

Recommended Posts

Det lengste Aysha er hjemme alene er fra 08.30 - 15.30. Men hos mamma er det nesten alltid noen hjemme, så hun får tisse og slikt. Hos pappa er det litt forskjellig, men de er som regel aldri lenger alene enn til 14.00. Og da ligger de sammen. Hos mamma har jeg bare Aysha da.

Vi står opp kl.07.00 går på tur. En runde som tar ca. 15 min også trener vi litt mens vi går. Jeg drar hjemme fra 08.20. Det er helt forskjellig når jeg kommer hjem, men det er mellom 11.25 - 15.30. Når jeg kommer hjem fra skolen går jeg tur i skogen på 1 - 3 timer. Kommer helt ann på hvor mye lekser jeg har. Vi har ihvertfall en treningsøkt daglig fra 15 - 60 min. Da trener vi lydighet og litt hjemmesnekra agility i hagen. Om kvelden har vi en tissetur på en halvtimee ca. Ellers får hun små tisseturer på ca. 5 min. Skogstur går vi som regel ikke på tisdagene, fordi hun finner alltid noen å leke med. Da blir hun sliten, og vi har agilitykurs på ca. 2 timer så det er greit å ha en hund som ikke subber med nesa i bakken og synes det er drit kjipt. Da går vi heller en lengre rusletur i nabolaget.

I helgene går vi lengre turer i skogen vi går ofte igjennom Gaustadskogen og rundt Sognsvann for så å gå ned igjen. Det bruker vi kanskje 4 timer på. Vi trener agility i Frognerparken, og masse i hagen. Helgene er generelt ganske aktive :)

Alle turer går jo litt på været også da. Hvis det øs pøs regner eller snør synes verken hun eller jeg det er gøy å gå tur i 4 timer :) Merkelig nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bilen hele dagen. Hvor står bilen parkert?

Ved personalparkeringen på jobb som er kameraovervåket og patruljert av securitas :) Ja, jeg føler meg trygg... Desverre må jeg sette bilen inn i parkeringshuset til nabosenteret når det er varmt, det er ikke kamreaovervåket, men de samme vaktene sjekker der og de holder et halvt øye med Loke (eller de sier i hvertfall at de gjør det). Når jeg må parkere i parkeringshuset parkerer jeg helt inners, lengst mulig fra senterinngangen for å forhindre for mye folk rundt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er hjemme alene 10-11 timer hver dag. Hun får en morgentur på 10-15 min før jeg drar.

Lufter henne med engang jeg kommer hjem, bytter bare sko og så går vi tur.

Reiser aldri fra henne på kvelden, men det hender noen ganger at hun ligger i bilen om jeg skal på butikken osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bilen hele dagen. Hvor står bilen parkert?

Der det er ledig p-plass.... Om sommeren parkerer jeg selfølgelig der jeg vet det er skygge. Men har ingen problemer med å sette fra meg bilen med bikkja i midt i Drammen f.eks. hvis det var det du lurte på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hund i bilen hele dagen. Hvor står bilen parkert?

står på parkeringsplass for bedriften våres, sol å skygge om hverandre etter som sola beveger seg! men vifte på i bilen, vindu oppe med skjerm over slik at ikke regn skal komme inn om været bestemmer seg for det! bur som låses med lås og hengelås og bakluka ca 4 cm åpen festet i sånn lås så ikke andre kan åpne å komme seg inn. om Vintern, så er det cupevarmer på i bilen med termostat på 10-15 grader. Men nuh snart ny starsjon å lokaler på jobb så da kommer bilen til å stå inne i en av hallene mesteparten av tiden =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timo er aldri hjemme alene eller sitter ensom i en bil. Passer på at det alltid er noen hjemme med han eller så blir han med på det som skjer. Skal vel nevnes at timo bor her i perioder for at han nettopp skal slippe å være alene når hans eier er på jobb. Valpen kommer nok til å måtte være alene en liten stund hver dag fra høsten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly er heime aleine mellom 08.45 og 14.45 dei fleste vekedagane, men det kan variere. Av og til er ho aleine i 7 timar. Eg er student så prøvar å vere heime en dag i veka, av og til blir det fleire. Samboaren min jobbar, han er vekke frå 07.15 til 15.45, så det blir eg som har ansvaret for luftinga på dagtid.

Før eg fær på skule luftar eg ho i ca 10 minutt. Når eg kjem heim frå skule blir det ein gåtur/snusetur på 20-40 minutt. Deretter er eg heime med ho resten av dagen, vertfall dei dagane ho har vore heime aleine. Ho søv mesteparten av dagen i sofaen. Vi trenar litt kvardagslydigheit og leikar litt inne kvar dag. Som regel får ho ein luftetur på kvelden i tillegg til lufteturen før ho legg seg. Samboar tar ho med på tur i 20-40 minutt på kvelden og så 10 minutt før ho legg seg, eller omvendt.

Ca. ein gong i veka går vi en lengre tur på 1 time.

Føler det er litt lite trim, men har håp om å bli litt meir aktive når været blir varmare og isen forsvinn heilt.

Hittil har Holly vore i bur når ho er aleine heime, men har kanskje planar om å la ho vere laus i leiligheiten etter kvar slik at ho har meir plass å vere på. Vi har kanskje planar om å ha ein hund til, også for at ho då får selskap. Men dette blir ikkje før vi flyttar til ei større leilighet eller enebolig med hage.

Når eg får meg jobb blir Holly heime aleine i 8 1/2 time kvar dag tippar eg, men eg håper på muligheiten til å ha ho med på jobb (men det trur eg er lite sannsynleg). Føler det blir litt for lenge med 8 1/2 time, så då blir det vel kanskje å prøve å skaffe en hundeluftar et par dagar i veka eller å bo nærme jobben slik at det blir lufting i lunsjen (lov å håpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...