Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det med sommerplanene?


Vala

Recommended Posts

Guest Christine

Mine planer fra Juni og utover:

Skal på NKK trondheim på lørdag, og natt til søndag så reiser jeg på klassetur og blir borte en uke. Så skal jeg på leir. Enten NKKU eller noe annet. Får se litt. En gang i August så skal jeg og Vegas reise nedover til Hedmark hvor vi skal på kulltreff, og hvor vi skal trene på fugl.

Skal også en tur til Elverum for å være med Malin, og muligens dra på NKK Bjerke eller drammen for å stille Vegas.

Også skal jeg selvfølgelig på masse stevner rundt om i trøndelag.

+ være med venner og sånne ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Mine planer fra Juni og utover:

Skal på NKK trondheim på lørdag, og natt til søndag så reiser jeg på klassetur og blir borte en uke. Så skal jeg på leir. Enten NKKU eller noe annet. Får se litt. En gang i August så skal jeg og Vegas reise nedover til Hedmark hvor vi skal på kulltreff, og hvor vi skal trene på fugl.

Skal også en tur til Elverum for å være med Malin, og muligens dra på NKK Bjerke eller drammen for å stille Vegas.

Også skal jeg selvfølgelig på masse stevner rundt om i trøndelag.

+ være med venner og sånne ting :lol:

Du må komme på NKK Bjerke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på rundt tjue utstillinger (!). Innimellom dem skal jeg kose meg i hagen og putre rundt på Trondheimsfjorden med båten vår (en 24 fots snekke). Dessuten drømmer jeg om en skikkelig fjelltur, gå fra hytte til hytte et eller annet sted, eller låne/leie en hytte. (Noen som har en hytte til leie kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å reise til Hovefestivalen som i fjor, men "reisefølget" mitt får mest sannsynlig ikke lov(strenge politiforeldre). I begynnelsen av ferien skal Chili stilles og gå lydighet på NKK Bjerke, og hvis hun har pels skal hun kanskje stilles i Moss i juli. Ellers skal vi til Nøtterøy og være der to-tre uker som vanlig, og bare slappe av. I august har jeg tenkt meg på Øya-festivalen og kenneltreff på Sølen. Gleder meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å¨få surret meg en tur til London for å besøke venner og kjent i løpet av sommermånedene... Skal visstnok på Molde jazzfestival for første gang i år i tillegg. Ellers ingen planer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det 2 uker til egypt! Da skal Z'n enten på ferie til Askim og om de ikke er hjemme der, reiser han til Kløfta, om ikke det er noen hjemme der sliter vi...

hehe - Eneste planene jeg har lagt for sommeren, er Sølenkurs i uke 28 :lol: og så sant du ikke skal til Egypt akkurat den uka, så er det neppe et problem at Z kommer til Kløfta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel, ferie og ferie - sommerferien er som ellers av året: Stevner! Tilsammen teller jeg hele 26 agilityløp....

De største som kan kalles ferie er trippelstevne i Bergen i juni, samt firedagers stevne i Tromsø i juli. I og med at jeg aldri tidligere har vært nord for Levanger, gleder jeg meg veldig til sistnevnte.

yey! Kommer du til Bergen? Da skal jeg se etter deg på trippelstevnet :lol:

hehe - Eneste planene jeg har lagt for sommeren, er Sølenkurs i uke 28 :) og så sant du ikke skal til Egypt akkurat den uka, så er det neppe et problem at Z kommer til Kløfta :)

Hm, uke 28 Sølen kurs og så Hemsedal uke 29?? *smile veldig pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey! Kommer du til Bergen? Da skal jeg se etter deg på trippelstevnet :)

Jupp :lol: Men for et forferdelig sted å finne overnatting hvor det er lov med hund.... Tror ikke jeg sjanser på å campe i teltet heller, er Bergen liksom, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe stor ferie på oss da jeg går høy gravid i sommer, men noe turer til Farsund på hytta blir det hverfall :lol: Ellers så blir det ikke så stort mer ferie gitt, får ta det igjen neste år :)

Pappa bor i Farsund så dit skal jeg også en tur, å nyte sommerdagene på stranda.. Fint sted det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel Norge rundt et par uker med kjæresten og hundene. Gleder meg stooort til det. :brr: Og i forbindelse med NM (bruks) skal vi ha en uke ferie borti der, også med hundene. Forhåpentligvis klarer typen å kvalifisere seg slik at han stiller på NM, men stakkars Dolly er gammel og sliiiten så det spørs om de klarer det. :P Uansett blir det nok en del hundetrening den uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, uke 28 Sølen kurs og så Hemsedal uke 29?? *smile veldig pent*

hehe - Nei, det holder med Sølen-kurs gitt, økonomien min er anstrengt nok som den er :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok jobbe i sommer... :brr:

Skal ha 3 dagers fri så jeg får en lang helg.. For jeg skal på 3 konserter. Ellers reiser jeg til Amerika rundt 28 august og er der til 1 okt.. :P Tini skal da være hjemme hos foreldrene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen planer i år, egentlig er det helt greit, tipper det blir en Oslo-sommer med en del miljøtrening for lille valpen, kanskje en tur til mormor i Nord-Norge, ellers blir det vel også noe jobbing...

Og Tini: Jeg håper du har stor koffert, for jeg vil være med :brr: Hvor i USA skal du? Eller rettere sagt; hvilke steder/stater skal du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe, muligens på kjøretur nordover med hundene. Skal nyte late sommerdager (åh, jeg eeeelsker sommeren!), og skal ha noen uker med familiene. Ellers blir det nok noen turer på gården til kjæresten, hvor det er hunde- og menneskeparadis. Og ellers, masse, masse grilling (jeg får nye, fiiine naboer), mange turer ut på byen og hagefester. Sommer- I love you :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen planer i år, egentlig er det helt greit, tipper det blir en Oslo-sommer med en del miljøtrening for lille valpen, kanskje en tur til mormor i Nord-Norge, ellers blir det vel også noe jobbing...

Og Tini: Jeg håper du har stor koffert, for jeg vil være med :P Hvor i USA skal du? Eller rettere sagt; hvilke steder/stater skal du til?

Ja for jeg kommer til å mye plass i kofferten.. heheh jeg skal bruke en del penger.. hehe..

Jeg skal til en by like ved Miami 2 uker og 2 uker i ørknen rett ved La.. 20 min å kjøre bil til LA sentrum... Gleder meg masse.

Besøke ei venninne og datteren hennes som er 1 1/2 år da... så a sist når hu var ca 4 mnd...

Og når jeg kommre hjem og alt går etter planen drar jeg rett å henter en valp når jeg kommer hjem.. :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :P Men for et forferdelig sted å finne overnatting hvor det er lov med hund.... Tror ikke jeg sjanser på å campe i teltet heller, er Bergen liksom, haha :brr:

Er det så ille? Hm, trodde det ikke var så vanskelig jeg.. Dette må det sjekkes opp i.

hehe - Nei, det holder med Sølen-kurs gitt, økonomien min er anstrengt nok som den er :P

Ja, øko unnskyldning- den er jeg definitivt med på!

Du får greie deg med meg.

Gjett om jeg gleder meg! *klikk*

Skal nok jobbe i sommer... :P

Skal ha 3 dagers fri så jeg får en lang helg.. For jeg skal på 3 konserter. Ellers reiser jeg til Amerika rundt 28 august og er der til 1 okt.. :P Tini skal da være hjemme hos foreldrene mine...

Meneh.. det hørtes jo litt trist ut at du bare skulle jobbe i sommer, men når du slenger på at du skal reise til Amerika og være der leeeenge fra august av, så datt all medlidenhet av meg :P

Jeg skal jobbe, muligens på kjøretur nordover med hundene. Skal nyte late sommerdager (åh, jeg eeeelsker sommeren!), og skal ha noen uker med familiene. Ellers blir det nok noen turer på gården til kjæresten, hvor det er hunde- og menneskeparadis. Og ellers, masse, masse grilling (jeg får nye, fiiine naboer), mange turer ut på byen og hagefester. Sommer- I love you :P

Hørtes jo deilig ut, men hvordan kan du være sikker på at de "nye, fiiine naboene" dine liker grilling? Eller *gulp* er det de "nye, fiiine naboene" du skal grille??? *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo deilig ut, men hvordan kan du være sikker på at de "nye, fiiine naboene" dine liker grilling? Eller *gulp* er det de "nye, fiiine naboene" du skal grille??? *grøss*

De nye fine naboene mine er Zimzim sin eier m/mann og barn, så jepp- de liker grilling. Og kaker:D Guri, kommer til å legge på oss mange kg bare på en sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...